Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:59:
wat ik eigelijk wil is:
Een browser die licht is: grafische i dont care shit.
maar moet wel lekker veel functies zoals:
het moet in mijn geheugen blijven hangen als ik het uitgezet heb etc, dus ik start ff iets anders op en stel ik start mijn browser op, moet dat gewoon in een paar sec. gedaan zijn
en moet gewoon heel licht draaien, dus weinig sources.
en email zooitje is ook wel makkelijk

Wat voor bak moet het op draaien dan? Want alle browsers die hier genoemd zijn starten op een beetje systeem echt wel binnen een paar seconden op. Mozilla heeft een Quick Launch functie waarbij het dus in het geheugen blijft (waardoor het dus _juist_ veel resources gebruikt ook al start het dan sneller op) Voor Firefox is daar wellicht een extension voor.
Je wilt aan de ene kant dat het weinig resources vraagt maar je wil wel een hoop features, en als het ff kan ook nog een mailclient. Dat wordt natuurlijk een middenweg zoeken want het zijn tegenstrijdige eisen.
K-meleon lijkt me af te vallen door features gebrek, Mozilla lijkt me dan afvallen door resourcegebruik.
Als je een middenweg tussen features en resources neemt (en dat zal je wel moeten) dan kom je uit bij Opera of Firefox, waarbij Opera dan het voordeel bied dat het een mailclient heeft. Overigens zou Opera natuurlijk gewoon moeten werken, dus probeer er achter te komen waarom Opera niet wil werken.
[
Voor 6% gewijzigd door
k7of9 op 08-03-2004 20:13
]