Type netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik ben van plan een andere netwerkkaart aan te schaffen, maar kom er dus echt niet uit wat nou de betere oplossing is tegenwoordig. In de faq kom ik er ook niet beroerd veel over tegen en op internet alleen maar promotie materiaal.

Ik heb de volgende 3 kaartjes waarvan ik denk dat ze eventueel wat zijn:
Intel NIC PCI 1 GHZ RJ45
Intel NIC PRO/1000T PCI 2.2
Intel NIC PCI 10/100 Mb TpPro

In topics die ik erover gelezen heb (dat waren topics daterend vanaf 2002, dus niet echt meer bij deze tijd) werd er verteld dat in huis netwerken een gigabit kaart niet echt van toepassing was. Ik vraag me af hoe het er nu voor staat en wat dus de betere oplossing is, welke ook bruikbaar is voor een paar jaar.

Thnx alvast voor de moeite

telefoontoestel

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
gigabit is zeker de moeite waard als je dagelijks honderden mb's aan data tussen de pc's wilt verzenden, maar als je gewoon wat over het internet surft dan zou imo zelfs 10 mbit wel genoeg zijn.

Kies verder gewoon een NIC van een goed merk, en verder maakt het niet zo heel veel uit volgens mij.

..:: ::..

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het probleem is vooral dat die gigabit switches gewoon relatief nog duur zijn. Als je een netwerk met crosscable hebt zou ik zeker wel gigabit pakken.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ok. Een 100 Mbit kaart zou dus meer op mij van toepassing zijn. Ik heb nu een 100 Mbit switch draaien van Draytek welke ik juist heb aangekocht. Is dus voorlopig nog niet van toepassing om dan te gaan beginnen aan een gigabit kaart (alhoewel hij wel onboard in mijn nieuwe systeem draaid).

Thnx voor de replys, ik weet voorlopig voldoende :Y)

telefoontoestel

Verwijderd

100Mbit is zelfs voldoende om CDs of DVDs over het netwerk te branden.
Bij Giga heb je ook een bijbehorende switch nodig, uiteraard.

Een paar jaar geleden stond er in de Duitse C't een test van verschillende 100mbit netwerkkaarten, o.a. DEC, Intel, 3com en de goedkope RealTek (de 8139).

Uitkomst: Ze presteerden allemaal hetzelfde (slechts procentjes verschil, mogelijk meetonnauwkeurigheid).

Een Realtek kaart kost je minder dan 10 euro. Geen reden om een dure Intel kaart aan te schaffen dus.

Succes.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
RealTek zuigt wel een stuk meer cpu. Dus als je een niet zo'n snelle PC hebt en je gaat iets overzetten, kun je niet veel andere dingen meer doen. Maar als dit je niks uitmaakt/nvt is zou ik gewoon een realtek kopen ja :).

Om een in druk te geven hoeveel cpu % een RealTek NIC kost:
100% cpu op m'n P1-200 = 15-25Mbit
100% cpu op m'n P2-400 = 70-80Mbit
80% cpu op m'n P3-600 = 70-90Mbit

tvw

Pagina: 1