DVI connector past niet - Tegen kast aan

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Ik heb een nogal gek probleem. Ik wil graag van mijn DVI uitgang gebruik maken, en ik heb daarvoor een DVI kabel. De connector past gewoon; ik heb de goede aansluiting. Het probleem is dat het stekkertje van de DVI kabel tegen de rand van mijn systeemkast komt. De PCI sloten en het AGP slot zitten iets verder naar binnen in de kast, en omdat het AGP slot bovenaan zit, zit mijn videokaart vlak onder dat randje. De systeemkast komt dus naar voren vlak boven mijn videokaart. Het stekkertje komt tegen die rand aan waardoor ik het stekkertje er niet in kan steken.
(ik heb een paint tekening, maar ik weet niet hoe ik deze hier kan laten zien)

Nu is mijn vraag: is dit op te lossen?
Een nieuwe kast of moederbord is geen optie. Ik heb ook maar 1 AGP slot, dus ik kan mijn videokaart niet lager plaatsen. Ook kan ik niet wrikken aan de kaart om hem iets lager te duwen....
Heeft er iemand hier een idee??

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
plaatje voeg je zo toe:
[img]www.urlvanplaatje.nl[/img] :)

oplossingen:
je zou kunnen proberen om iets van de stekker af te dremelen

[ Voor 36% gewijzigd door Crash op 08-03-2004 18:35 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit kunnen wij onmogelijk bepalen natuurlijk, zo zonder de situatie te zien 8)7

Als een andere kast geen optie is zul je moeten zagen, vijlen e.d. Lijkt me simpel. Oh, plaatjes kun je uploaden naar je webspace en hier met de [img] tags laten zien (zie ook de FAQ ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik het zo lees is een klein beetje uitzagen/vijlen van de kast de enige optie (of er moet zoveel plastic om de converter zitten dat je ook die wat kleiner kan maken) :)

Verwijderd

offtopic:
ik denk dat de TS ook nog moet uploaden. voordat iemand over forumisdown begint, die laat een mededeling zien dat ze ff nie meer freeuploaden doen

• Valigarmanda
Aha, tja vijlen lijkt wel een oplossing. Maar ik wil natuurlijk niet mijn kast beschadigen, dus ik wil beginnen met het kabeltje.....
En het plaatje staat op mijn computer (en ik kan hem nergens uploaden :'()

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
darkliquid schreef op 08 maart 2004 @ 18:37:
Aha, tja vijlen lijkt wel een oplossing. Maar ik wil natuurlijk niet mijn kast beschadigen, dus ik wil beginnen met het kabeltje.....
En het plaatje staat op mijn computer (en ik kan hem nergens uploaden :'()

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de converter te ver afvijlt is die stuk en onbruikbaar, je kast beschadig je een klein beetje aan de achterkant, dat lijkt me niet zo'n probleem :)

• Valigarmanda
Pollewob schreef op 08 maart 2004 @ 18:40:
Als je de converter te ver afvijlt is die stuk en onbruikbaar
Dus als ik van het stekkertje zelf ga afveilen kan ik heel makkelijk de kabel kapotmaken.... Eens kijken wat er aan de pc zelf te doen valt dan...

• Valigarmanda
Zo ik heb wat lopen proberen.
Het stekkertje past er nu wel in, maar als ik deze erin steekt zie ik de videokaart (radeon 9600XT) iets naar beneden buigen. Dit lijkt me niet goed voor zo'n kaart ofwel? (en al helemaal niet op lange termijn)

Verwijderd

heb je een cam? maak eens een foto met zij paneel eraf ? en wat heb je dan gedaan eigenlijk?

• Valigarmanda
Nee, ik heb geen cam...

Wat ik ontdekte was dat er recht boven dat randje weer een verdieping zit naar de aansluitingen voor printer, toetsenbord etc. Er zit dus een scheiding tussen pci slot aansluiting en toestenbordaansluiting. Die scheiding is maar heel klein (0.5 cm) en die heb ik met een tang samen kunnen knijpen. Nu is er meer ruimte maar de kaart buigt nog wel een klein beetje.

Maar ik heb besloten het er niet op te wagen. Over 2 maand krijg ik toch een nieuw moederbord, en wellicht kan ik dan wel mijn DVI uitgang gebruiken....

Verwijderd

in je startpost zei je dat een nieuwe mobo geen optie is?

maar goed, blij dat het opgelost is dan, hopenlijk wel een goeie mobo? anders zien we je hier over 2 maanden weer met een probleem :+
Pagina: 1