Toon posts:

Hulp bij uitzoeken van laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de wereld van de laptops volkomen nieuw voor mij is heb ik wat hulp nodig bij het uitzoeken van een geschikte laptop. Ik heb vandaag rondgekeken op verschillende webwinkels, dus heb inmiddels een beetje een beeld van waar een laptop nou allemaal uit bestaat :P Anyway als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
Ik ben op zoek naar een laptop van maximaal 900 euro, waar ik vooral studie werk op kan verrichten (photoshop, director, illustrator, flash etc).
Ten tweede hou ik wel van een game af en toe, dus dat moet zeker ook mogelijk zijn (counter-strike bijvoorbeeld).
Ik hoorde trouwens dat je een HD van je systeem als externe HD op je laptop kan gebruiken? Dus het zou mogelijk zijn om mijn 80gb als externe schijf te gebruiken?
Nogmaals, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag :p
Bedankt in ieder geval :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:49 ]

Verwijderd

Ja je hebt dan een externe behuising nodig voor je harde schijf. In deze externe behuizing zit een ide kabel waar je je hd aan kan doen. Dit externe kastje sluit je via de usb 2.0 of fire wire aan je laptop.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 18:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja... voor 900 euro moet je niet al teveel gameplezier verwachten..

Wat dacht je van deze: - http://www1.euro.dell.com...nspn_1100?c=nl&l=nl&s=dhs , vanaf 808,- euro's
of deze:
http://www1.euro.dell.com...nspn_5100?c=nl&l=nl&s=dhs , vanaf 950 euro, en met een basic 3D kaartje..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat voor een notebook heb jij eigenlijk op het oog? Dan hoef je niet direct een typenummer te noemen, maar wil je bijvoorbeeld een notebook die erg lang werkt op de accu? Wil je graag een scherm met een hoge resolutie (SXGA+ b.v.), wil je graag een dvd-writer?

Kom eens met wat meer informatie over je wensen, en laat eens zien dat je iets meer moeite gedaan hebt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tja wat voor laptop heb ik op het oog. Hij hoeft niet lang op de accu te werken, aangezien ik voornamelijk gebruik zal maken van een netadapter.
Een dvd writer is niet nodig, gewoon een cd rom/dvd speler is voor mij al voldoende. 1280x1024 is wel maximaal, met 1024x768 ben ik ook tevreden. Geluid is niet echt belangrijk, als er maar wat uitkomt wat ik kan horen :P
De Jewel laptops lijken me erg leuk maar die zijn wel redelijk duur. Acer heeft een hoop zag ik, dat is nog een beetje vaag want veel lijken op elkaar.
Qua spellen hoef ik niet de nieuwste spellen te runnen ofzo, ik ben niet echt iemand die veel spellen speelt. Eigenlijk alleen counterstrike en ik wil dan ook dat die een beetje normaal draait ;)
Voor een beetje photoshop etc wil ik wel min 256 en max 512 mb.
Ohja en voor internet natuurlijk een kaartje (wireless/gewoon)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:00 ]

Verwijderd

Ga eens naar www.tweakers.net/pricewatch en ga daar eens zoeken naar laptops die zo ongeveer 900 euro kosten. Maak een lijstje van deze laptops. Ga dan kijken welke laptops voor jou afvallen. Bijv. omdat de laptop roze van kleur is ofzo. Post de laptops die over blijven hier eens.

• Laurent
  • Niet online
Kijk, dat wordt al een stuk duidelijker. :)
Even een paar dingetjes op een rij... je zegt zelf dat je alleen Counterstrike waarschijnlijk gaat spelen. De intergrated GPU in de vele chipsets van Intel (die worden vooral gebruikt bij Celeron/Centrino notebooks) (de Intel® Extreme Graphics 2) kan prima jouw wensen vervullen in dat geval. Dit scheelt weer aardig wat qua budget.
De CPU hoeft niet speciaal een mobile variant te zijn zo te lezen, aangezien je toch altijd op accustroom werkt. Een speciale Pentium-M is dus overbodig. Een normale Celeron processor zal wel snel genoeg zijn voor dit werk.

Als ik even rondsurf op een site van een leverancier (de-laptopper), kom ik de Travelmate 244LCe tegen. Deze is €775,- excl. BTW, en zit dus net iets boven je budget. Deze heeft al een onboard 100MBIT adapter, maar geen W-LAN.

Een andere optie is de goedkopere en snellere Acer 1352, die niet erg populair is maar misschien toch het overwegen waard is. Bij TakeItNow is deze te koop voor €750,- incl. BTW, best aantrekkelijk dus.

Verwijderd

Ik zit me dus ook al af te vragen welk notebook ik ga nemen. Nou is het budget geen probleem want ik kan em "op de zaak" zetten ;) , maar ik ben nederlander dus ik wil ook niet iets onnodigs kopen. Effe kort wat ik wel wil:

- draadloos internetten
- fatsoenlijk de nieuwste spelletjes kunnen spelen
- behoorlijk wat films er op opslaan
- briefjes typen en andere office dingetjes
- dvdtjes branden
- en voor de rest gewoon pielen met dat ding

Zouden jullie mij kunnen helpen met een keuze? misschien gebaseerd op ervaringen?

Verwijderd

* onnodig heb het al gelezen :P

Acer travelmate mischien iets? ook wat platter

Wat vinden jullie van deze merken:
- maxdata
- dator
- deskmate

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 00:41 ]

Verwijderd

maxdata ken ik alleen van vage aanbiedingen van scholen die zogenaamd een goed aanbod doen aan hun studenten, dator zitten volgens sommige (experts) gewoon medion spullen in en van deskmate heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, en ik zit in de handel van t spul dus dat zegt genoeg denk ik. Als ik eerlijk ben zou ik wat een notebook betreft me gewoon goed orienteren op de 'goede' merken en niet zo'n 'goedkoop is (soms) duurkoop' prutding.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties :) Aikeleer jouw suggestie's zijn zeer welkom.
Trouwens, wat vinden jullie van deze ? http://www.insnotebook.nl...ie.asp?art=nojlsa-1460c/3

• Laurent
  • Niet online
Firm, ickeane: Zullen we even bij de vraag van de topicstarter blijven? Als we hier jullie vraag ook nog gaan beantwoorden wordt dit een zooitje.Bij het zoeken naar een leuke notebook zal je zelf ook eerst wat research moeten doen.

Maartenn: Op het eerste gezicht een prima notebook. :) Misschien is alleen de prijs wat aan de hoge kant, voor die prijs kan je ook nog kijken naar een alternatief die gelijke presaties levert. Kijk daarvoor even rond op sites als De-laptopper en de pricewatch.

[ Voor 48% gewijzigd door Laurent op 09-03-2004 07:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 02:24:
Trouwens, wat vinden jullie van deze ? http://www.insnotebook.nl...ie.asp?art=nojlsa-1460c/3
Er zit wel een betere videokaart in wat weer zijn voordelen heeft. Ook zit hier 512 mb geheugen in. Dat is wel het minimum als je windows xp wilt draaien heb ik ooit mensen horen zegge. Daar betaal je dan die 200 euro xtra voor. Volgens mij klopt het plaatje op die site niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 09:17 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kijk ook eens bij Tweakers V&A
Daar staat bijvoorbeeld een Acer TravelMate 800LCiB Centrino 1.3GHz 15TFT 512MB DDR RAM (2x 256MB) 40GB HDD
Ik heb zelf ook via V&A half jaartje terug een 2e hands Travelmate 800 gekocht, toen voor €1250 dus de prijs zal al wat gedaald zijn.
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 02:24:
Op zich een leuk laptoptje, alleen jammer van de Celeron. Die zijn in verhouding tot de Pentium M / P4 / Athlon XP's toch een stuk trager.
Als je een lange batterijduur belangrijk vind kun je eens gaan kijken naar laptops met Centrino tech, dan weet je dat qua batterijduur en gewicht iig goed zit. Je weet dan ook zeker dat je wireless lan hebt :)

[ Voor 46% gewijzigd door StarLite op 09-03-2004 10:58 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11-2025

koli-man

Bartender!!!!

tja....ik ben in verwachting :) van die laptop van www.sky.nl en dan de amd. De reviews van het vorige model waren wel goed dus daarom durfde ik het risico wel aan alleen dan met uitbreiding op intern geheugen

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog een acer Aspire 1356LCi voor 984 euro gevonden. Deze lijkt me wel leuk
AMD Athlon XP 2800+, 15TFT, 512MB RAM(2x256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, Wired&wireless Lan,
ATI 9200 64Mb, WIN XP HOME

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:31:
ik heb ook nog een acer Aspire 1356LCi voor 984 euro gevonden. Deze lijkt me wel leuk
AMD Athlon XP 2800+, 15TFT, 512MB RAM(2x256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, Wired&wireless Lan,
Vergeet niet te checken of het een mobile AMDXP is. Aangezien de gewone geen leuke dingen hebben zoals PowerNow! ect

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-01 16:06
Kijk ook even naar battery life

de Acer 1352 kan maar 70 minuten mee
acer 244CLE ruim 2,5 uur

Tel uit je winst :)

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Jacco Swart schreef op 09 maart 2004 @ 14:00:
Kijk ook even naar battery life

de Acer 1352 kan maar 70 minuten mee
acer 244CLE ruim 2,5 uur

Tel uit je winst :)
En er zijn ook Acer Pentium-M modellen die 5 a 6 uur doen, dus vergeet die vooral niet ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou persoonlijk toch even uitkijken met Acer, ik lees in het Acer TM 80* topic iets teveel problemen zodat mijn vertrouwen in Acer ff wat minder is ;) Ik weet dat dat een heel andere serie is, maar toch...

En Exirion: Voor 900 euro heb je nog geen centrino :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Laurent
  • Niet online
Voor 900 Euro idd. niet, maar het voorbeeld wat de TS al eerder gaf zat ook over de 900 heen. :) (ik geloof rond de 1000, maar het linkje werkt niet meer) Een van de goedkoopste centrino's is denk ik deze van bijna 1200 incl BTW. Maar over de accutijd:
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:57:
Hmm tja wat voor laptop heb ik op het oog. Hij hoeft niet lang op de accu te werken, aangezien ik voornamelijk gebruik zal maken van een netadapter.
De TS zal het dus waarschijnlijk weinig schelen of een notebook nou 4 uur op de accu doet of 1 uur. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:31:
Dat moet vrijwel zeker ex.btw. zijn, of...?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 09 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Dat moet vrijwel zeker ex.btw. zijn, of...?
Nee, volgens de website inc. btw

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:56:
Nee, volgens de website inc. btw
En welke toko is dat?
Ik vind het onmogelijk goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 09 maart 2004 @ 16:57:
[...]

En welke toko is dat?
Ik vind het onmogelijk goedkoop.
http://www.plover.nl/onlineshop/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ze 'm voor die prijs daadwerkelijk kunnen leveren dan heb je voor weinig geld een hele leuke laptop :)

Verwijderd

Ik heb nog niks gelezen over toshiba, redelijk bekend merk volgens mij.
http://www.pcsnel.nl

Een voorbeeldje:
Toshiba - PSA45E-001YM-DU / A40
Processor Intel Mobile Pentium 4 2.66 GHz
RAM 512 MB (installed) / 2 GB (max) - DDR SDRAM
Display 15 inch TFT active matrix - 24-bit (16.7M colours)
Graphics Controller Intel 852GM
Microsoft Windows XP Professional
(alleen jammer dat ze er Windows bij leveren :-)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Woeps, haal nu twee identieke topics door elkaar:
Hulp gezocht bij kopen Laptop

hmm, dit topic gaat, zoals ik al vreesde, de kant op van 'deze moet je hebben' 'nee, deze!'

Ik denk dat TS meer gebaat is bij wat tips over waar hij op moet letten als hij een laptop koopt.
@TS heb je de pcm van deze maand al gezien? Hierin staat een test van ik meen 12 laptops + een uitgebreide inleiding. In het asus m6000 topic staat een link naar een review van dat apparaat en een link naar de samenvatting van PCM.
Ik zou het artikel inscannen als dat niet erg tegen mijn principes in zou druisen ;-) (blad is nog in grote hoeveelheden verkrijgbaar).

[ Voor 13% gewijzigd door pjottum op 16-03-2004 08:38 . Reden: topics in de mix ]

ping 127.212.23.124

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 04:25:
Ik heb nog niks gelezen over toshiba, redelijk bekend merk volgens mij.
Ik mag aannemen dat die formulering sarcastisch bedoeld was? ;)

Pagina: 1