Toon posts:

VPN met Chello abbo, Sweex router en W2k pro + WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een VPN verbinding opgezet tussen mijn Windows 2000 Professional (english version) server en een Windows XP client.

Probleem
Ik krijg geen verbinding van buitenaf. Ik wil mijn via mijn wan ip een verbinding tot stand brengen. Via mijn lan ip werkt dus al.

Wat ik gedaan heb voor VPN via lan
- Server (w2k pro) ; 'New Connection' > 'New incoming connection'
- - Gebruikersnaam en wachtwoord toegewezen.
- Client (win XP) ; 'New Connection' > 'New VPN connection'
- - Met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op lan ip: SUCCES!

Wat ik gedaan heb voor VPN via wan
- Poort 1723 geforward in de router naar de server ( statisch ip adres)
- DMZ ingeschakeld in de router ; wan ip toegewezen naar server ip

De Firewall van de router ( http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144 ) is ingeschakeld voor DMZ. Als de firewall uitstaat werkt de verbinding ook niet. De router zegt de volgende mogelijkheden te hebben:
- VPN PPTP Client
- VPN /PPTP/IPSec pass through

Chello support wel het PPTP en IPSEC protocol.

Op dit moment krijg ik de volgende foutmelding: 721. Op de site van microsoft staat hier het volgende over:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;810839

mijn windows xp moet dus wat registry aanpassingen ondergaan. ik zoeken. registry setting 000x bestaat niet eens in {4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}

Mijn Windows XP Home aanpassen heeft dus geen zin, want het kan niet. Hebben jullie nog andere tips? Ik word hier een beetje moedeloos van. :'(

Server en client hebben geen firewall. Hoe krijg ik die verbinding via wan?

//edit: ik heb gemerkt dat ik niet eens kan pingen naar mijn wan ip. de site bezoeken gaat wel. ( webserver).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:07 ]

Verwijderd

PNS > NT

Verwijderd

Topicstarter
ja, nu is het een crosspost in hetzelfde topic :?

ik bracht mijn probleem naar PNS omdat men in NT niet antwoord. wachten dan maar.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Veel NAT routers bieden geen goede ondersteuning voor VPN verbindingen. Een goede router heeft hiervoor PPtP en IPSec instellingen in de router setup.

Kijk hier eens voor een verhaal van de Linksys router, mischien dat je er wat aan hebt:

http://www.tomsnetworking.com/Sections-article49-page1.php

En natuurlijk hier: Sweex router topic

Als je dat laatste topic leest dan komen al snel opmerkingen naar boven als "Is het VPN probleem al opgelost met de laatste firmware?" Er schijnen dan ook weer verschillende hardware versies in omloop te zijn omdat Sweex zaken doet met de eerste de beste Taiwanees die een leuk prijsje voor onderdelen heeft, en het resultaat is dat met de ene wel werkt, en de ander niet.

Het zou wel eens kunnen dat je naar de winkel moet voor een nieuwe router, ook 1 van de oplossingen die gebruikt zijn om VPN op de Sweex aan de praat te krijgen.

Succes!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie. ik heb even je tips doorgenomen, maar een oplossing zit er niet tussen. men zegt op dit forum dat met de 'oude' sweex router (lb000020) makkelijk een verbinding te maken is. nu krijg ik het niet voor elkaar.

tom's hardware brengt mij ook niet verder. het punt is: ik weet echt álles over hóe ik een vpn verbinding tot stand moet brengen. het werkt alleen niet. :'(

k ben bang dat ik iets over het hoofd zie door het vele geknoei. als iemand een gouden tip heeft: graag.

ondertussen duik ik maar weer in de nieuwsgroepen van microsoft. :O

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gouden tip: Koop een fatsoenlijke router ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1