Toon posts:

In-Win cardreader (intern) - leest geen kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

om maar meteen met de deur binnen te vallen, de situatie;
- Asus P4P800 Deluxe
- 512mb PC2700 Kingston
- P4-2,4 Ghz
- Windows XP Professional
- SP1

Ik heb nu dus een In-Win cardreader gekocht, (3,5" formaat) zodat ik heel handig m'n digitale foto's direct op m'n pc kan zetten zonder telkens die usb kabel te moeten gebruiken die bij m'n camera geleverd is.

Wel, kabels netjes aangesloten, zowel audio als usb, de twee lampjes voorin branden dus ik neem aan dat hij werkt... Windows start op, jep, nieuw apparaat gevonden - onbekend apparaat.

Ik met de cd die installatie gedaan, CF kaart erin geduwd, niets... ik zie niets in explorer, ik zie niets op deze computer, ik kan er niet naar zoeken....

Reboot, nog eens proberen - geen foutmelding dat ie een apparaat niet kent - maar nog steeds niets :(

Het gaat om de In-Win CR-i530, kabels zijn naar mijn weten prima aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com.tw/home/images/model/cr_i530.gif

Het stomste van allemaal nog is dat ik wel een microfoon & koptelefoon werkend aan kan sluiten !
Maar bij usb vertikt hij het dus ;(

Weet iemand welke kabel ik wellicht verkeerd heb ik aangesloten? welk stuurprogramma ik misschien mis?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:57
wat voor card is het die je gebruikt? Misschien kun je ff testen met een ander (soort) kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Kingston 512mb Compact Flash, emt de kaart is niets mis mee...
In mijn camera werkt hij prima.

Andere kaart werkt ook niet, en de usb poort die voorop zit werkt ook niet, ligt dus écht aan de usb verbinding, of de aansluiting of de software ondersteuning dus...

Naar mijn weten is het wel goed aangesloten aangezien de lampjes gewoon branden :) (en dat lijkt me goed ;))

• Initial G
ja ik geloof wel dat je kaart en drivers het doen, maar misschien is gewoon de reader (of een of meerdere sloten) kapot he. USB kabels kun je volgens mij niet verkeerd aansluiten.

Verwijderd

ik had dit probleem ook, als het goed is zitten er achter op de cardreader twee usb aansltuingen, deze moet je beide aansluiten op je pc. Ik dacht eerst zelf ook dat de éne voor usb 1.1 was en de andere voor usb 2.0, maar het schijnt dat ze gewoon beide aangesloten moeten worden en dan werkt het als een tiet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:04:
ik had dit probleem ook, als het goed is zitten er achter op de cardreader twee usb aansltuingen, deze moet je beide aansluiten op je pc. Ik dacht eerst zelf ook dat de éne voor usb 1.1 was en de andere voor usb 2.0, maar het schijnt dat ze gewoon beide aangesloten moeten worden en dan werkt het als een tiet.
Ja, klopt, usb 1.1 (3 pinnetjes op 1 rij, en 1 GND pinnetje) heb ik aangesloten,
zowel bij usb 1.1 als bij usb 2.0 volgens de handleiding van het moederbord zitten ze zo goed (dus niet gnd/usb verkeerd om of + en - spanning verkeerd).

Allebei zijn ze dus gewoon (naar mijn weten goed) aangesloten, maar de kaart wil maar NIET herkend worden. Niets geen pop-up van nieuwe schijf / kaart, ook vraagt windows xp niet (zoals ik gewend was bij m'n mini-pc) om een dia-voorstelling, of wat dan ook... :(

@mazda, heb je misschien een redelijke foto van hoe het bij jou aangesloten zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:44:
[...]

Ja, klopt, usb 1.1 (3 pinnetjes op 1 rij, en 1 GND pinnetje) heb ik aangesloten,
zowel bij usb 1.1 als bij usb 2.0 volgens de handleiding van het moederbord zitten ze zo goed (dus niet gnd/usb verkeerd om of + en - spanning verkeerd).

Allebei zijn ze dus gewoon (naar mijn weten goed) aangesloten, maar de kaart wil maar NIET herkend worden. Niets geen pop-up van nieuwe schijf / kaart, ook vraagt windows xp niet (zoals ik gewend was bij m'n mini-pc) om een dia-voorstelling, of wat dan ook... :(

@mazda, heb je misschien een redelijke foto van hoe het bij jou aangesloten zit?
foto heb ik niet, maar als maar alleen de audio het doet zoals jij zegt moet je eens proberen de 2 aansluitingen op je mobo om te keren. Als dan de kaartlezer het wel doet en de audio niet dan weet je dat die éne kant verkeerd zit of de aansluiting op je mobo niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:41:
[...]

foto heb ik niet, maar als maar alleen de audio het doet zoals jij zegt moet je eens proberen de 2 aansluitingen op je mobo om te keren. Als dan de kaartlezer het wel doet en de audio niet dan weet je dat die éne kant verkeerd zit of de aansluiting op je mobo niet goed is.
???
Er zijn 2 aparte kabels... De ene moet naar de audio-sectie van het moederbord, de andere moet naar de usb-poort op het moederbord.

Die twee omdraaien is dus geen optie tenzij je het kapot wilt hebben ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:57:
[...]

???
Er zijn 2 aparte kabels... De ene moet naar de audio-sectie van het moederbord, de andere moet naar de usb-poort op het moederbord.

Die twee omdraaien is dus geen optie tenzij je het kapot wilt hebben ...
ow, dan hebben we toch een andere, bij mij is het namelijk zo dat er twee usb aansltuingen zitten op de kaartlezer, dus 2 aansluitingen naar het moederbord, maar als ik jou was zou ik toch proberen die aansltuing voor usb ergens anders op je mobo aan te sluiten en te kijken of hij het dan wel doet.

• Initial G
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:59:
[...]

ow, dan hebben we toch een andere, bij mij is het namelijk zo dat er twee usb aansltuingen zitten op de kaartlezer, dus 2 aansluitingen naar het moederbord, maar als ik jou was zou ik toch proberen die aansltuing voor usb ergens anders op je mobo aan te sluiten en te kijken of hij het dan wel doet.
het kan ook zijn dat in die ene interne usb stekker twee usb "aansluitingen" zitten, maar aangezien er van die rijen pinnetjes volgens mij altijd een dicht zit kun je de stekker er maar op een manier in doen.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Dit probleem heb ik ook met mijn lezer.

Eerst geen driver geinstalleerd, toen werkte de reader wel.
Nadat ik de driver had geinstalleerd, zodat ik de icons ook zou krijgen, werkte hij niet meer.

Weet iemand een oplossing?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Schopje, het lukt me nog steeds niet :'(

Verwijderd

Super__Nerd schreef op 19 maart 2004 @ 19:16:
Dit probleem heb ik ook met mijn lezer.

Eerst geen driver geinstalleerd, toen werkte de reader wel.
Nadat ik de driver had geinstalleerd, zodat ik de icons ook zou krijgen, werkte hij niet meer.

Weet iemand een oplossing?
waarschijnlijk heb je nu gewoon de verkeerde driver en werd ie eerst automatisch door windows herkend. Drivers verwijderen en weer automatisch laten detekteren.....
Pagina: 1