Asus P4C800 HT Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kabouter19280
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 18:02
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw mobo gekocht, Asus P4C800, Plank ingebouwd en pc geinstalleerd met een schone windows XP SP1. Installatie verloopt prima en kan alles doen, maar op een gegeven moment valt de pc gewoon uit, zonder foutmelding, BSOD, en in de eventlog staat ook niks. De pc staat dus helemaal uit, geen reboot.

Nu heb ik Hyperthreading uitgeschakeld en werkt de pc zonder problemen, wat kan hier aan de hand zijn, PLEASE HELP ME!

Verwijderd

Wat zegt het BSOD?

Verwijderd

Kabouter19280 schreef op 08 maart 2004 @ 17:29:
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw mobo gekocht, Asus P4C800, Plank ingebouwd en pc geinstalleerd met een schone windows XP SP1. Installatie verloopt prima en kan alles doen, maar op een gegeven moment valt de pc gewoon uit, zonder foutmelding, BSOD, en in de eventlog staat ook niks. De pc staat dus helemaal uit, geen reboot.

Nu heb ik Hyperthreading uitgeschakeld en werkt de pc zonder problemen, wat kan hier aan de hand zijn, PLEASE HELP ME!
Heb je alle updates wel meteen erop gezet? Je hebt het namelijk over een schone XP met SP1. Geef ook even wat meer informatie over het systeem. Voeding, processor, geheugen en ga zo maar door...

• Kabouter19280
Heb van internet alle updates gehaald, er staat nu niks meer, dus helemaal bijgewerkt.

Het gaat om een Asus P4C800 deluxe, P4 2,8 HT, 1x 512MB DDR 3200, Asus Geforce FX 5700, Aopen H500A Midi Tower 300W, Pioneer DVD-RW 107. Litepn DVD speler, Maxtor 160GB S-ATA.

BSOD = Blue screen of Death, gewoon een blauw scherm met foutmelding dus!

Heb je hier genoeg gegevens aan?

Verwijderd

Asus P4C800 (I875 chipset) vereist na installatie van winxp:

1: Intel INF drivers (voor i865/i875)
2: Updates XP
3: Drivers

Dus: heb je de intel inf drivers al geinstalleerd?

Verwijderd

Kabouter19280 schreef op 08 maart 2004 @ 17:40:
Heb van internet alle updates gehaald, er staat nu niks meer, dus helemaal bijgewerkt.

Het gaat om een Asus P4C800 deluxe, P4 2,8 HT, 1x 512MB DDR 3200, Asus Geforce FX 5700, Aopen H500A Midi Tower 300W, Pioneer DVD-RW 107. Litepn DVD speler, Maxtor 160GB S-ATA.

BSOD = Blue screen of Death, gewoon een blauw scherm met foutmelding dus!

Heb je hier genoeg gegevens aan?
Bijna. Welk BSOD krijg je (Waarschijnlijk een STOP en dan nog wat.)? Van welk merk is je geheugen en heb je memtest86 al eens een tijdje laten draaien? (Nog te vroeg om meteen naar het geheugen als boosdoener te wijzen, maar niet verkeerd om meteen even te testen.)

De basis van je systeem lijkt wel een beetje op die van mij (zie sig).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:50:
[...]

Bijna. Welk BSOD krijg je (Waarschijnlijk een STOP en dan nog wat.)?
Een beetje lezen kan geen kwaad |:(

• Kabouter19280
Waar vind ik de intel INF Drivers?

Ik krijg juist GEEN BSOD, de pc gaat gewoon uit, zonder een foutmelding, eventlog of bsod!!

Verwijderd

Kabouter19280 schreef op 08 maart 2004 @ 17:55:

Ik krijg juist GEEN BSOD, de pc gaat gewoon uit, zonder een foutmelding, eventlog of bsod!!
OP de bij het moederbord meegeleverde driver cd.
(2e tabblad onder utitlities/drivers geloof ik.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 17:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:55:
[...]

Een beetje lezen kan geen kwaad |:(
Hier winnen we de oorlog mee jongens....

Verwijderd

Kabouter19280 schreef op 08 maart 2004 @ 17:55:

http://downloadfinder.int..._autol.exe&ProductID=1043

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:41 ]

• Kabouter19280
Thx, ga dit zo even proberen

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50
Kabouter19280 schreef op 08 maart 2004 @ 17:40:
[..]

[..]
Hoe staat et met je dual-channeling?
sowieso sund dat je er maar 1 bankje ram in doet.

dot.blaat

• Voutloos
  • Niet online
Rostvertol-Mil schreef op 08 maart 2004 @ 19:48:
[...]

offtopic:
Dat werkt dus op single channel. Maar dat kan niet de oorzaak zijn van dit probleem. En misschien heeft TS het zo gekozen, zodat hij volgende week een extra bankje 512 bij kan prikken, maar dat is allemaal offtopic.

{signature}

• Kabouter19280
Ik heb de intel INF drivers geinstalleerd, maar achteraf bleek ik dat al gedaan te hebben. Het probleem is nog steeds, als ik Hyperthreading ingeschakeld heb, stopt de pc de ene keer na 10 minuten, de andere keer meteen als het windows login scherm komt.

Als ik Hyperthreading uitschakel werkt de pc als een zonnetje!

Is er trouwens erg veel performance verlies zonder Hyperthreading?

Iemand verder nog suggesties

Verwijderd

Heb nog even voor je gegoogled: kijk eens op dit forum, het gaat over bios instellingen van je geheugen ( met name DRAM precharge delay en uitzetten turbo modes).

link is hier: http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-47439.html .

Ook een update naar de laatste bios versie kan geen kwaad: meuktracker: Asus P4C800 1016

Verwijderd

Rostvertol-Mil schreef op 08 maart 2004 @ 19:48:
doe eens een MEMTEST 86? want ik denk zelf dat jij de reepje geheugen in de verkeerde bank heb gestopt? je hebt 4 banken met 2 kleuren, blauw en zwart om en om. ik heb de P4P800 en moet de blauwe bank (A1) nemen die het dichtbijzijnst bij de cpu staat.... ik denk dat je misschien in (B2) heb geplaatst?

voordat iemand gaat posten dat het geen flikker uitmaakt, ik heb een bordje gehad met maar 1 reep geheugen erin en onregelmatig vanuit het niets kreeg ik een error of viel ie gwoon uit. toen ik zag dat hij niet in bank 0 stond maar in bank 2 was het probleem voorgoed verholpen....

offtopic:
en ikzelf heb ook al maar 1 reepje geheugen ( geldgebrek ik wist eerst helemaal niets van dual ddr af, de verkoper zei er ook niets over maar goed ) dra ik meer geld heb komt er nog een reep erbij

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:19 ]

• Kabouter19280
Memtest geeft geen enkel probleem en het geheugen zit in bank A1. Dus daar kan het mijnsinziens ook niet aan liggen

Verwijderd

vreemd dan.....
wacht ff ik herineer me ineens iets, als je cpu niet goed wordt gekoeld slaat hij zomaar uit. zonder bsod of wat dan ook, dat zag ik in een filmpje van toms hardware ik zoek het ff op voor je...... oke deze link en dan doorscrollen naar server 1 of 2 of 3 en bekijk het en vraag je af hoeveel jouw probleem overeenkomt met dit?

edit: OMG ik vergeet de link te posten :P http://www6.tomshardware.com/cpu/20030923/athlon_64-07.html

het is iig een zeer leuke filmpje voor wie het probleem van de TS niet heeft toch de moeite waard om ernaar te kijken.....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:28 ]

• Kabouter19280
Temperatuur komt niet boven de 50 graden, dus dat mag ook geen probleem zijn, tis wel een lastige, maar ben ervan overtuigd dat we er wel uit gaan komen, ben me helemaal wezeloos aan het zoeken

Verwijderd

Heb je toevallig het meegeleverde trend micro-pc cillin geinstaleerd ?
Ik kreeg het zelfde probleem icm met een dual screen config.
Nadat ik pc cillin 2003 gebruikte was dit verholpen.

Verwijderd

@TS jij bent vervelend weet je dat ? :+

anyways op cpu die te heet wordt na en kortsluiting weet ik verder nix anders......

anders zou je een bsod of foutmelding moeten krijgen en gelogd worden in je logboek.

• Kabouter19280
Ja inderdaad, maar er staat helemaal niks in het logboek!

Verwijderd

aangezien ie nieuw is alles maar dan ook alles lostrekken en mobo eruit, dan zie je ineens wat je eerder niet zag of door het opnieuw aansluiten wordt de kontakt goed gemaakt ( ergens in FAQ staat dat nieuwe bankjes bekend om staan dat ie niet helemaal goed kontakt maakt, dus paar keer in en uit ) en bla bla......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:36 ]

• Kabouter19280
ja ok maar als er dingen geen goed contact zouden maken, dan zou het ook niet werken met hyperhreading disabled!

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Mr Tweak, filmpje 1 van THG had juist bewezen dat de PIV geniaal omgaat met warmteproblemen, door terug te klokken.

TS, probeer eens om een nieuwe install te maken, met de hele tijd HT enabled. En dan na elke driver herstarten en 10 minuten wachten. Dan weet je op welk punt het fout gaat.

En installeer je helemaal zonder insteekkaartjes erin?
(Voorbeeld: de retail versie 56k modem van Creative (hardwarematig) had/heeft drivers die bij HT ingeschakeld voor dezelfde problemen zorg(d)en)

edit:
O, sorry dacht dat het dat filmpje was... ik kijk hem welOk, die kende ik nog niet (shame on me)

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 08-03-2004 23:49 ]

{signature}

Verwijderd

offtopic:
voutloos? die filmpje laat juist niet zien dat ze terugklokken maar dat ze spontaan uitvallen....? er zijn al menige topicjes over verschenen dat die terugklok alleen werkt bij lichtere P4 cputjes, bij de zwaardere vanaf 2,8 vallen ze gwoon uit ( ja ik weet ze verbranden niet zoals P3 en eerder)....

edit:
geen probleem voutloos d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 01:04 ]

• Kabouter19280
Ik zal morgen me pctje maar eens opnieuw gaan installeren, maar ik verwacht hiermee weinig vooruitgang!

Verwijderd

aangezien je computer nieuw is en dus betrekkelijk weinig opstaat wat je wilt bewaren raad ik je een format aan, dan is de schijf schoon van troep.......?

TIP: ik heb 80 gieg en ik heb het verdeeld in 2 delen via xpbootcd en het is nu 30 en 50 geworden en dat werkt perfekt met dingen bewaren (filmpjes, gezipte demospelletjes enz enz) en dan is het een peuleschil om c te formatteren.....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

Shunt

Boe

Kabouter19280 schreef op 09 maart 2004 @ 11:18:
Ik zal morgen me pctje maar eens opnieuw gaan installeren, maar ik verwacht hiermee weinig vooruitgang!
waarom zou je weinig vooruitgang zien ?
juist met een herinstal lossen dit soort problemen het snelste op. je bent op een oude windows instalatie een totaal nieuwe chipset aan het instaleren. komt daar nog eens bij dat je even HT aan zet. dus in eens krijgt windows 2 procjes voor zijn neus. geloof me windows heeft het niet op veranderingen in hardware. bij een hardware upgrade (mobo vidkaart enz enz enz kan je het beste een herinstal doen. dat voorkomt een hoop problemen ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Kabouter19280
Het was al een compleet nieuwe installatie, nieuw mobo, nieuwe proc, nieuwe schijf, een compleet nieuw systeem met een nieuwe windows xp installatie

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je toevallig XP home? Ik dacht dat die namelijk geen dual processor ondersteuning had?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Voutloos
  • Niet online
mktje schreef op 09 maart 2004 @ 14:22:
Heb je toevallig XP home? Ik dacht dat die namelijk geen dual processor ondersteuning had?
TS heeft XP met SP1 en dan wordt er gewoon goed omgegaan met HT.

{signature}

Verwijderd

zoals ik al zei format zal vast helpen of een herinstal (1e optie zorgt voor schonere schijf). ik denk dat je iets fouts heb geinstalleerd en dat windows daarom HT nie meer wilt slikken.... zoals shunt al zegt hieronder
Shunt schreef op 09 maart 2004 @ 12:43:
juist met een herinstal lossen dit soort problemen het snelste op. komt daar nog eens bij dat je even HT aan zet. dus in eens krijgt windows 2 procjes voor zijn neus. geloof me windows heeft het niet op veranderingen in hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:13 ]

Verwijderd

En hoe is de herinstall gegaan?????

Ben eigenlijk best geintresseerd want we hebben ook zo'n pc op werk waar we niet wijs uit worden. Bijna hetzelfde probleem. Alleen hier is het dat hij gewoon standaard na 5 minuten doet.

• Kabouter19280
Ik heb met de leverancier van de hardware gesproken en het schijnt zo te zijn dat het geheugen niet compatible is met het moederbord. Vanmiddag ga ik eerst het geheugen ruilen voor 2 reepjes 512 mb ddr400 CL3, mijn reepjes CL2,5 bleken dus niet te werken. Dan weet ik meer of dat het werkt

• Shunt

Shunt

Boe

Kabouter19280 schreef op 11 maart 2004 @ 09:03:
Ik heb met de leverancier van de hardware gesproken en het schijnt zo te zijn dat het geheugen niet compatible is met het moederbord. Vanmiddag ga ik eerst het geheugen ruilen voor 2 reepjes 512 mb ddr400 CL3, mijn reepjes CL2,5 bleken dus niet te werken. Dan weet ik meer of dat het werkt
hij gaf geen fouten in memtest ? dan is je geheugen goed en werkt het ook goed met je mobo. je leverancier is volgens mij een beetje aan het gokken.

maar heb je nu al een verse instal gedaan van windows ????

Game PC

• Rostvertol-Mil
Ik heb precies hetzelfde probleem met een p4c800 icm een 3ghz P4.
Heb hier nog geen oplossing voor gevonden :(

Edit:

Heb even naar asus gemaild.
khoop dat ze daar een beetje service hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 14-03-2004 22:40 ]

dot.blaat

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

Deathchant

Don't intend. Do!

met memtest testen, maar daarvoor eerst USB LEGACY SUPPORT uitzetten. Dit voorkomt ophanging tijdens memtest.
Asus P4C800 mobo's gaan vaak samen met strakke geheugen modules. Minstens RAS to CAS delay op 3 zetten. Als dit niet werkt, alles op default, anders volt op 2.75 zetten, anders geheugen omruilen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Eej toevallig had ik gistere hetzelfde probleem,
pc viel zo maar uit zonder dat ik er aan kwam, hij viel om de 2 a 3 minuten uit temp bleef op de 36 graden hangen dus dat kon het ook niet zijn na heel veel gekut.
heb ik de pc aan gezet en toen mijn power stekkertje ( van het aan en uit knopje ) van mijn moederboard getrokken ( niet slim om te doen maar ik werd er gek van ) deze keer bleef hij wel aan staan. ik heb hem 2 uur aan laten staan en hij werkte nog steeds.
Na een beetje kutten met de kabels hem opnieuw aan gezet en toen 24 uur laten draaien met de aan uit kabel er in en hij werkt nu nog steeds.

het gaat om een P4 2,8 HT met Xp pro , Asus P4P800 S , 512 mem ( 1 bankje ).

Ik weet niet of je het ook moet proberen of gewoon naar je leverancier terug gaan en een nieuwe eisen maar bij mij werkt het ( ik hoop geen stom toeval ).
Greets Ralph

Verwijderd

hier ook een slachtoffer :(

ik heb een asus p4c800 deluxe met een p4 3,2

verder heb ik 2x 512 kingston value ram (PC3200) zalman 400 watt voeding en een sapphire radeon9800pro.

ik heb zelfs moeite met winXP installaties... kheb het 1 keer geinstalleerd gekregen, en ben nu bezig met installeren van winXP incl sp1.

Bij mij valt het gebeuren dus ook zomaar uit, zonder pardon. Daarnaast is het met de winxp incl sp1 installatie zo, dat hij bij " apparaten installeren " gewoon vast loopt (35 min resterend), na een paar keer reset, gaat hij dan opeens wel door... maar valt dan opeens weer uit, en moet ie weer de setup opnieuw doen.

ik ben nu (as we speak) de installatie aan het uitvoeren met HT DISABLED. kijken of dat werkt...

overige info:

temp cpu niet boven 38 geweest mainboard niet boven 28

Ik heb nog een andere voeding geprobeerd (standaard 300 watt) een andere vidkaart, ander geheugen (DDR333 kingston 512 value ram)

ik snap er echt geen kloot van :(

-edit-

ook met HT disabled crashed hij bij mij.

Ik hoor van veel mensen dat het flashen van je mobo naar de laatste versie helpt... morgen maar proberen dan

-edit2-

Kheb Windows weer geinstalleerd gekregen... alles geupdate, latest intel INF drivers... nogsteeds valt hij zomaar uit.

straks de laatste poging, met bios flashing... :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 09:44 ]

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb ook het zelfde probleem , heb zelfde moederbord en 2.8ghz intel, 2maxtor sata schijven van 120gb en sapphire 9800pro 256ddr
alleen heb ik willen merken dat het vooral gebeurd als je zwaarder progrmma's gaat draaien. zoals games en dergelijke.
ben al heel lang naar een oplossing aan het zoeken maar vind er maar geen.

/edit: ik heb ook 2 bankjes van 512ddr

/edit2:
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:30:
Heb je toevallig het meegeleverde trend micro-pc cillin geinstaleerd ?
Ik kreeg het zelfde probleem icm met een dual screen config.
Nadat ik pc cillin 2003 gebruikte was dit verholpen.
ik heb ook een dual screen config en heb een programma ultramon daarvoor draaien.(ultramon: zorgt ervoor dat je op je 2de schrem ook een taakblak hebt.)
zou het echt daaraan kunnen liggen

[ Voor 51% gewijzigd door Hephaistus op 17-03-2004 01:14 ]

Verwijderd

Ik heb mn bios uiteindelijk nog niet geflashed, maar ik het wel mn DDR settings in de bios aangepast (kwam ik hier ergens op het forum tegen).

Tot nu toe, heb ik nog geen uitvallers gehad en ik ben al heel de dag aan het installeren, en aan het testen. Benchmark kwam die ook lekker doorheen, zonder enige problemen 3dmark03 -=> 6035.

bij mij was het dus, ddr settings, misschien voor andere ook?

• Hephaistus
wat bedoel je precies met ddr settings????
iets af zetten of juist aan zetten,....

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Pas na de p4c800 dus de p4c800-e is het probleem met de geheugen modules opgelost, heeft nog een stukje van op Toms hardware gestaan, je moest echt de modules uit de asus lijst nemen anders kreeg je problemen. in een p4c800-e kon je alle merken steken zonder probs

Verwijderd

Hephaistus schreef op 17 maart 2004 @ 16:58:
wat bedoel je precies met ddr settings????
iets af zetten of juist aan zetten,....
In je bios

Under Advanced Tab:

Jumper Free:
AI oc Tuner = Manual
CPU Mhz = 200
Dram = 400
agp/pci = 66/33
vcore = 1.550v
vdimm = 2.65v
vagp = 1.70v

En dit werkt bij mij tot nu toe nogsteeds. ik heb heel de dag geen crash gehad, en heb al 5x 3Dmark03 gedaan. Vanalles geinstalleerd enzo, het blijft werken :)

Verwijderd

Is niet de eerste keer dat ik over problemen bij het inschakelen van HTT hoor. Bij mij werkt het ook niet foutloos (pc start vaak zonder reden opnieuw op, BSOD's, hangers waarbij zelfs de reset niet meer werkt). Als ik HTT disable haal ik uptimes van weken totdat ik zelf de boel weer opnieuw opstart. En dan heb ik zelfs nog een Intel mobo (D875PBZ).

Is dus ook de laatste keer dat ik Intel koop voor de stabiliteit :(

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
VOlgens mij is bijna bij alle gevallen de oorzaak, een te slechte voeding. HT verbuikt meer energie en kan waarschijnlijk net de druppel zijn.

• Rostvertol-Mil
dev icey schreef op 17 maart 2004 @ 18:14:
VOlgens mij is bijna bij alle gevallen de oorzaak, een te slechte voeding. HT verbuikt meer energie en kan waarschijnlijk net de druppel zijn.
Ik vind mijn Enermax 353Watt geen slechte voeding, en hier valt ie ook gewoon uit :(

dot.blaat

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou heel goed kunnen, dacht dat ik hier iets van 300wat zag langskomen :X . Voor de rest is't handig om ff de meest losse timings te proberen, en vooral ff geen turbo fratsen aanzetten. Alles wat voor versnelling zorgt ff op Auto, of disabled.

• Rostvertol-Mil
Ik draai nu de settings van CB_40.
Nog geen uitvallers gehad.
Ik heb er 2x256MB Kingston DDR400 inzitten.

EDIT:
Hmm draai nu al een 15 minuten zonder uitvallen, toch wel een record :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 17-03-2004 18:37 ]

dot.blaat

• Hephaistus
Jabba schreef op 17 maart 2004 @ 17:25:
Pas na de p4c800 dus de p4c800-e is het probleem met de geheugen modules opgelost, heeft nog een stukje van op Toms hardware gestaan, je moest echt de modules uit de asus lijst nemen anders kreeg je problemen. in een p4c800-e kon je alle merken steken zonder probs
ik heb een p4c800 deluxe (zonder de "e" maar wel met "deluxe"), kan ik hier ook alle soort modules in steken???
sorry ben nogal een noob
;)
ik heb een q-tec 550watt voeding dus dat denk ik niet

[ Voor 46% gewijzigd door Hephaistus op 17-03-2004 18:44 ]

• Rostvertol-Mil
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 17:30:
[...]

In je bios

Under Advanced Tab:

Jumper Free:
AI oc Tuner = Manual
CPU Mhz = 200
Dram = 400
agp/pci = 66/33
vcore = 1.550v
vdimm = 2.65v
vagp = 1.70v
[..]
Dit is bij mij de oplossing ook geweest!

dot.blaat

• Hephaistus
Maar als je dat doet, kun je toch niet meer overklokken, :? of ben ik daarin verkeerd?
En aangezien overklokkers dit als favoriete bord hebben moet er toch ook een andere oplossing zijn? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Hephaistus op 18-03-2004 11:13 ]

• Rostvertol-Mil
Het probleem is toch niet helemaal opgelost. Hebben julie nog suggesties?

dot.blaat

• Hephaistus
Rostvertol-Mil schreef op 26 maart 2004 @ 14:05:
Het probleem is toch niet helemaal opgelost. Hebben julie nog suggesties?
vind ik ook, want ik zo graag overklokken , maar bij deze oplossing lukt dit niet

• Shunt

Shunt

Boe

Hephaistus schreef op 26 maart 2004 @ 16:00:
[...]

vind ik ook, want ik zo graag overklokken , maar bij deze oplossing lukt dit niet
hoezo niet ?
juist op manuel moet je ocen. die ai ocer is niets waard. je pc preformt dan alleen maar minder ;).

Game PC

• Hephaistus
Shunt schreef op 26 maart 2004 @ 16:22:
[...]

hoezo niet ?
juist op manuel moet je ocen. die ai ocer is niets waard. je pc preformt dan alleen maar minder ;).
sorry maar ben nogal een noob in overclocken, maar als ze in die standen moeten staan, standaard standen dus, kan je toch niet overclocken.
of heeft het alleen maar te maken dat het op manueel moet staan om weer deftig te functioneren zonder dat irritante uitvallen???

• Shunt

Shunt

Boe

Hephaistus schreef op 26 maart 2004 @ 16:37:
[...]

sorry maar ben nogal een noob in overclocken, maar als ze in die standen moeten staan, standaard standen dus, kan je toch niet overclocken.
of heeft het alleen maar te maken dat het op manueel moet staan om weer deftig te functioneren zonder dat irritante uitvallen???
zo iets ;)
je kan nu die standaard standen aan passen ;) tip zet de 400 mhz omlaag naar 320 en zet dan stapje voor stapje de fbs (hier de 200 mhz ) omhoog. dan kan je steeds iets verder gaan. tot je pc niet meer stabiel in windows werkt. en dan ga je naar de vorige setting. en zolang je temps het toe laten kan je maximaal 1.7 (MAXIMAAL NIET OVER HEEN GAAN) en van je geheugen mag tot zijn maximale voltage. ocze ;)

Game PC

• Hephaistus
Shunt schreef op 26 maart 2004 @ 18:30:
[...]

zo iets ;)
je kan nu die standaard standen aan passen ;) tip zet de 400 mhz omlaag naar 320 en zet dan stapje voor stapje de fbs (hier de 200 mhz ) omhoog. dan kan je steeds iets verder gaan. tot je pc niet meer stabiel in windows werkt. en dan ga je naar de vorige setting. en zolang je temps het toe laten kan je maximaal 1.7 (MAXIMAAL NIET OVER HEEN GAAN) en van je geheugen mag tot zijn maximale voltage. ocze ;)
Bedankt voor de uitleg, maar ik heb nog een klein vraagje waarom moet je die 400mhz verlagen naar 320mhz??

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik bouw zelf veel pc's inmekaar met het moederbord P4P800.

En heb hier ook wel is last van dat hij uitslaat blijft piepen niet goed meer opstart.
Als je testen draait zoals memtest86 geeft hij gewoon aan dat alles goed is en geen fouten.

Krijg dan ook veel computers terug waarvan ze vastlopen piepsignale geven. Volgens mij sporen die moederborden gewoon niet.

De ene dag zet je hem aan en doet hij alles goed terwijl je de volgende dag allemaal vage storingen krijgt.

Net een pc van een klant gehad deze start ik op geen probleem sluit hem af om de volgende dag verder te gaan.
Volgende dag start hij niet eens meer op piepsignale. alles vernieuwd van die computer moederbord geheugen geen probleem.

Bouw ik hem weer terug op het andere moederbord die het niet deed. Doet hij het ook weer ineens goed.

Die mobo's sporen volgens mij gewoon niet.

Misschien wat offtopic maar dit zijn mijn ervaringen.

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had pas ook een pc gebouwd voor mijn zusje met een Asus P4P800, zelfde verhaal zomaar uitvallen enz. Toen ik het laaste bios er in had geflashed en de Onboard USB 2.0 uitgezet had geen last meer van gehad. Misschien heb je er wat aan.

• Shunt

Shunt

Boe

Hephaistus schreef op 27 maart 2004 @ 12:10:
[...]

Bedankt voor de uitleg, maar ik heb nog een klein vraagje waarom moet je die 400mhz verlagen naar 320mhz??
omdat dan je geheugen verder kan gaan. bvb als hij op 400 mhz staat en je verhoogt de fsb dan gaat de snelhijd van het gheugen ook verder om hoog. het meeste goedkopere geheugen kan niet zo ver. meestal rond de 220 230 mhz (440 460 mhz ) echter zet je de geheugen snelhijd omlaag krijg je dat hij dan opnieuw begint met bij tellen. dus verhoog je de fsb met 1 mhz dan gaat het geheugen ook met 1 mhz om hoog. zo kan je dus een fsb van 250 hebben en dan is je geheugen snelhijd weer 200 mhz (400)

Game PC

• Hephaistus
Shunt schreef op 27 maart 2004 @ 14:43:
[...]

omdat dan je geheugen verder kan gaan. bvb als hij op 400 mhz staat en je verhoogt de fsb dan gaat de snelhijd van het gheugen ook verder om hoog. het meeste goedkopere geheugen kan niet zo ver. meestal rond de 220 230 mhz (440 460 mhz ) echter zet je de geheugen snelhijd omlaag krijg je dat hij dan opnieuw begint met bij tellen. dus verhoog je de fsb met 1 mhz dan gaat het geheugen ook met 1 mhz om hoog. zo kan je dus een fsb van 250 hebben en dan is je geheugen snelhijd weer 200 mhz (400)
Dit is wel heel intersesant, Dit heb ik nergens anders al gelezen en zeker niet zo goed uitgelegd. Ongelooflijk bedankt voor de uitleg, hier heb ik heel veel aan.
_/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ook ik ben slachtoffer van deze techniek. Ik wilde alleen een upgrade naar de nieuwe P4C800-E de luxe met 2x 512 Kingston Value RAM en P4 3,2 Ghz. Inmiddels heb ik er een Enermax 460 watt en een Maxtor SATA van 80 Gb bij. Alleen mijn oude 32mb Asus videokaart zit er nog in. Mijn systeem is stabiel totdat ik het zootje onder druk zet. Spontane reboots zijn het gevolg. Met HT disabled gaat het al een stuk beter, maar een mpg renderen in adobe Premiere is nog steeds te veel gevraagd.

Ik heb al een nieuw mobo gekregen en 3 x nieuw geheugen. De proc is doorgetest en goed bevonden door de leverancier. Temps, voltages en installatie van software en drivers zijn ok! Gek genoeg heb ik de problemen niet als ik Win98 installeer, maar wel met win2000 (en ook XP pro).

Onderstaande hielp niets. Ik denk zelf aan een processor die toch niet goed is. Hoe kan ik de L2 cache uitschakelen?
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 17:30:
[...]

In je bios

Under Advanced Tab:

Jumper Free:
AI oc Tuner = Manual
CPU Mhz = 200
Dram = 400
agp/pci = 66/33
vcore = 1.550v
vdimm = 2.65v
vagp = 1.70v

En dit werkt bij mij tot nu toe nogsteeds. ik heb heel de dag geen crash gehad, en heb al 5x 3Dmark03 gedaan. Vanalles geinstalleerd enzo, het blijft werken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 14:48 ]

• Rostvertol-Mil
@spitfire78, jij hebt denk ik een ander probleem, bij ons is het helemaal over als je HT uitzet.
Zelf doet ie et bij mij nog steeds niet goed, weet dan niemand een oplossing?

dot.blaat

Verwijderd

Ja, dat is inderdaad wel raar. Ikben een nieuwe thread gestart over mijn probleem, want ik kan niemand vinden die datzelfde heeft. Er zijn echter wel gelijkenissen, want als ik HT uitzet, kan ik sommige stresstests wel doorlopen die ik anders niet slagen... Ik lees toch vaak dat een nieuwe cpu het euvel verhelpt bij jouw probleem.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
For what it is worth, ik heb zelf:

Moederbord: Asus P4C800 Gold.
Processor: Intel Pentium 4 2.8E 1 MB 800 FSB ( Prescot, SL79K )
Koeler: Zalman CNPS7000A-Cu, voorheen Intel Boxed.
Geheugen: 4 x 512 MB Kingston DDR400 ( KVR400X64C3A/512 )
Videokaart: Asus 8460 Geforce 4 Ti4600.
Harddisken: 2 x Western Digital 160 GB SATA ( Met zijn 2en in raid0 op de ICH5R )
Casefans: 4 regelbare Enermax 8 CM fans.
Case: Chieftec DX01W.
Voeding: Enermax 365P-VE(FC) ( 350 Watt )

En geen enkel probleem met HT enabled, zaak is wel, zoals eerder al gemeld, XP instaleren MET HT aan want er wordt een andere HAL geinstalleerd. Verder zou het dan feilloos moeten werken.

Ik heb ook geen echte ram voeding, gewoon een net merk, 350 watt en no problemo dus daar zit het denk ik ook niet.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 13:49
Hmmz heb het zelfde probleem:

P4C800 Deluxe
Intel 2.8 Ghz Northnogwattes
512 DDR Kingston 3200
Geforce 4 Ti4200
2 x 120 Gig Maxtor 7200rpm

En mijne vliegt ook soms uit gewoon, geen schermen, ook al heb ik aanstaan dat ie niet moet uitgaan wanneer er een error is. Ik heb een Q-Tec 400 erin hangen. Misschien dat het probleem, ben jij er al uit!?

Iemand een idee
ben jij er al uit!?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Pagina: 1