Welke 7200 Toeren HD Maakt Weinig Lawaai?

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey Tweakers...ik zit met een vraag.

Ik heb nu 2 harddisks 6.4 seagate en 4.3 Maxtor....Maar dat vind ik te weinig en te langzaam. Ik wil dus graag een 7200 rpm HD en dan het liefst iets van 25 tot 30 gig.
Welke HD maakt weinig lawaai, of liever gezegd welke kooler is goed zonder dat je het idee hebt dat je naast een windmolen staat?
Graag jullie tips hiervoor.
BVD....Rico-Burn

Verwijderd

ik draai al een mooi poosje met een maxtor
10 gig 7200rpm maar dat ding bevalt me goed
qua prijs en prestatie
en hij = tamelijk geluidloos (iedere hd hoor je wel ) maar deze = bijzonder stil
dusseh een maxtor zou ik zeggen
mocht er iemand andere ideeen hebben hoor ik het graag

• Ricoh
Hey bedankt voor het merk !
Maar wat voor kooler heb je er dan bij....
want er zijn ook verschillende koolers..de ene maakt meer herrie dan de andere..
En heeft die Maxtor ook 20 + gigs hd's?

Rico-Burn

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb zelf de Maxtor 20.4 GB DiamondMax Plus 5120 (7200 rpm), en een CoolerMaster harddisk-cooler. Bevalt prima, en maakt geen lawaai !

Virussen? Scan ze hier!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:13

botoo

💀 too old to die young

die ene die het niet doet is het stilste ;) :D

duh, wel flauw eigenlijk :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik heb al weer een tijdje de IBM 10gig 7200rpm. Hij is tamelijk stil en je hebt er geen extra koeler voor nodig. Althans, ik niet, maar ik heb dan ook mijn kast open staan :)

Verwijderd

Ik heb een IBM 18 GB op 7200 toeren. Deze was eerst behoorlijk stil maar wordt steeds luidruchtiger naarmate hij ouder wordt. Hij is nu ongeveer een half jaar oud en de herrie neemt nu niet meer veel toe, maar het is meer dan in het begin. Voor de rest werkt hij (ook overclocked) zeer stabiel. En dat is het belangrijkst voor mij.

Verwijderd

Ik heb gisteren een computer geinstalleerd met daarin een Maxtor 13.6 gb. 7200 toeren schijf en ik verbaasde me erover dat dat ding echt super STIL is vergeleken met mij Quantum 7,6 gb 5400 toeren schijf.
Ik wist niet wat ik hoord, niet hoorde kan ik beter zeggen.

Alex

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
ik heb een ibm djna 372200, tis een 22gb schijfje 7200 rpm, hijs dus echt stil, heel stil, en ik heb er geen xtra cooler opzitten, het geluidsverschil is heel duidelijk merkbaar met m'n quantum 6.4gb dies dus ff iets luidluchtiger

• Ricoh
Hey Faceman !

Das dus wat ik nodig heb he :)
Geen extra kooler, wel rustig en grote capaciteit !...Bedankt he
Ik zal es ff kijken waar ik die kan halen

PS: Meer suggesties zijn uiteraard welkom !

Rico-Burn

• Ricoh
maakt het geluids of kooler verschil ook uit als je een IBM Pluto ATA66 met 2 mb cache neemt ipv een normale 7200 toeren HD?

Verwijderd

Kijk even op deze site:
www.storagereview.com

Daar vind je alles wat je wilt weten.

Volgens mij geeft een cooler altijd extra herrie, het schijnt alleen wel beter te zijn voor de harde schijf, omdat schrijven die 7200 rpm draaien flink heet kunnen worden.
Check even bovenstaande site uit.

Verwijderd

ja die maxtor = ook nog groter verkrijgbaar :)

Maxtor zeer snel 20.4 Gb IDE nieuw udma-66 ƒ 495,00
maxtor 6800 plus/7200 27.3 giga 92732u8 IDE udma-66 ƒ 589,00

dus ff snel rekenen voor 94 piekies heb je 6,9 gig meer :) :)
adres bij mij te vragen je mag hier geloof ik geen reclame maken :(

en ik gebruik geen koelers voor mn hd ik heb een bigtower en de hd uit elkaar liggen dus ik heb ook geen blower extra nodig om die krengen te koelen

grtzz
BanDoge

• Ricoh
Oke, ik heb ff rondgekeken en ik denk dat ik de 27.2 Gb Maxtor 6800+ 7200rpm UltraDMA/66 2 MB Cache koop voor f 592,- bij Asco !
Ik vind dat hartstikke goedkoop vergeleken bij andere zaken !

Bedankt voor jullie info !
Alleen nou hoor ik van een aantal van jullie dat je vaak geen kooler nodig hebt als je maar de ruimte aan de beide kanten vrij houd. Maar dat betwijfel ik, volgens mij gaat die HD dan niet echt lang mee !

Is dat zo , zo ja welke kooler is het beste en het rustigst, ook als ie een half jaar oud is ?

Rico-Burn

Verwijderd

Maxtor bied voor weinig geld grote en snelle schijven. Vragen jullie je nooit af hoe dat kan. Ik denk dat ze goedkope onderdelen gebruiken. Als mensen mij vragen om een nieuwe HD te installeren dan tref ik vaak een stukke Maxtor aan. Western Digital leeft veeeel langer. WD heeft ook een erg goede nieuwe lijn uitgebracht. HD koeler erop en als die herrie maakt gewoon het voltage lager zetten totdat het geluidniveau draagbaar wordt. Bijvoorbeeld met een adapter waar je voltage kunt regelen. Wel opletten dat je de koeler niet uitzet, dit werkt averechts, dan isoleert de koeler juist.
Suc6

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat mij betreft zijn er wat IDE aangaat maar twee goede merken die ook nog eens snel zijn: IBM en Western Digital. Verder blijft Quantum ook erg betrouwbaar.
Voor SCSI geldt hetzelfde, alleen is Quantum dan ook nog's erg snel (althans de Atlas IV serie).
'T is maar een mening natuurlijk :)

Volvo V70 D5 my2011

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ohja, om niet alleen off-topic te reageren: Voor IDE geldt dat IBM's en WD's op 7200rpm vrijwel even stil zijn. Voor SCSI geldt dat de 10krpms van Quantum iets stiller zijn dan die van IBM en zeker dan die van Seagate. (generaly speaking dan, ik ga hier niet alle types ff doornemen).

Volvo V70 D5 my2011

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:36

iGadget

Wowsers!

En hoe zit het met die zalige 40gig maxtor op 7200 toeren? Volgens de reviews issie EN snel EN stil EN koel... Maar NIEMAND heeft 'm nog! Of vergis ik me nou? If so, plz let me know want die schijf wordt dus echt m'n komende aankoop...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Die is volgens mij gewoon te koop bij Mycom. f850 ofzo. :P

Mijn huidige 7200 toeren Maxtor (13.6 GB) is errug stil en wordt amper warm. Hij is ook in grotere capaciteiten verkrijgbaar. Ik zou niet eens een koeler overwegen. Als ie te heet zou worden moest ik'm niet (het zou toch te gek voor woorden zijn dat je een extra koeler moet kopen om je harddisk aan de praat te houden...)

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Ik heb een Seagate Barracuda, 27 Gb, 7200 RPM, IDE. Hij is veel stiller dan een Seagate Medalist 7200 RPM (die ik eerst had).

Verwijderd

Beetje off topic maar er is toch een programaatje te krijgen dat kan zien hoeveel processor kracht je harddisk gebruik???
Als die er is weet iemand dan misschien waar ik hem kan downen want ik heb het gevoel dat mijn hd het niet echt tof meer doet.
Maar dat zien we wel.
greetz butcher

Verwijderd

hdd cooler voor 1 hdd? niet echt nodig volgens mij!

je kan ook een silentdrive van silent systems kopen is een soort doos om je hdd. te koop bij informatique

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Het komt steeds vaker voor dat Western Digital schijven gemaakt zijn door IBM en voorzien van een printplaat en sticker van WD.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1