Toon posts:

problemen met ouwe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem en had nog een ouwe HDD waar 6 gb aan data op stond die ik graag over wou zetten op de nieuwe.

Hier stond windows 98 (first edition) op en ik heb deze in m'n nieuwe systeem gezet als slave op HDD van 120 gb.

Nu vind BIOS en win XP hem allebei maar ik kan niks lezen van de HDD en win xp prompt mij om deze HDD te formateren terwijl ik dat niet wil.

Vervolgens dacht ik over een netwerk verbinding om zo de bestanden over te zetten alleen toen ik de HDD van 6 gb in een andere pc zette, draaide de reeds geinstalleerde win 98 niet en zag fdisk de schijf als een 22 gb schijf en BIOS als 4 gb schijf.

Ik heb sinds een aantal programma's geprobeerd om deze bestand weer leesbaar te krijgen, alleen zonder enig geluk.
De prgramma's die ik gebruikt heb zijn: PC Inspector en Restoration.

Zou iemand mij kunnen helpen zodat ik de bestanden weer terug krijg.

Thnx

Verwijderd

Er zijn nog wel meer programma's die dat kunnen: getdataback wordt veel gebruikt. Moet je even googlen.
Ik heb dat eens gehad met een schijf. Daar stond van alles op in mappen. Als ik echter op een map klikte, kreeg ik dezelfde melding als jij (media in station D is niet geformatteerd, wil je dat nu doen, ja nee). De grap was dat ik de schijf (Seagate 40GB) wel foutloos kon volschrijven met van alles, maar als ik de gegevens wilde lezen kreeg ik dus die fouten.

Heb hem omgeruild want ik had nog garantie. Jij dus niet meer. Misschien dat je je data nog terug kan krijgen, maar dan zou ik het ding niet meer vertrouwen zonder eens grondig te testen (even volmikken met MP3's ofzo en dan proberen alles eraf te lezen, scandisk, badsectortest etc etc).

Succes

Verwijderd

Topicstarter
probleem met getdataback is dat ik geen licensie heb

en daardoor maar iets van 64 kb bestanden kan recoveren.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mogelijk dat er een drivertje op de eerste sector van je drive had staan om "grote" schijven te gebruiken in oudere computers. Dat kwam regelmatig voor.
Daardoor kun je de schijf echter niet normaal lezen als je er niet van boot. En bootmanagers willen ook de driver wel eens per ongeluk overschijven als je de drive als slave gebruikt.
Enig idee of een dergelijk prgrammatje was gebruikt?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij zo'n programmatje zonder mijn kennis dat heeft gedaan dan kan het wel.
Anders lijkt het me iets wat win xp automatisch heeft gedaan zonder prompt want toen ik em nog niet had geslaved maar als master had in m'n nieuwe pc deed deze het wel maar waren er veel hardware conflicten en liep win 98 amper dus vandaar de keus om xp op de nieuwe schijf te zetten.