Toon posts:

Sappire Radeon 9600 256 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello, klein probleempje hier:

Na een herinstallatie van Windows, probeer ik de nieuwe drivers van ATI voor mijn Sapphire Radeon 9600 te installeren. Op de site van ATI staat een korte instructie voor de installatie. Terecht stellen ze daar, dat je de oude drivers eerst moet de-installeren. Na het deïnstalleren moet de pc herstart worden. Dan ontstaat het probleem: Windows XP ziet na de herstart dat er hardware zonder drivers aanwezig is en gaat automatisch de standaard XP ATI drivers weer installeren. De instructie van ATI zegt dat je deze procedure moet annuleren, maar dat gaat niet. Hoe doe ik dat? Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd te klikken op het icoontje rechtsonder in de taakbalk (met het ballonnetje nieuwe hardware gevonden, enz...), maar ik kan het niet stoppen.

Dus heb de standaard drivers van XP voor ATI laten staan en de nieuwste drivers van ATI voor de Radeon serie er overheen geïnstalleerd. Ik kreeg geen foutmeldingen en de nieuwe ATI drivers lijken goed geïnstalleerd. Het gekke is dat ten eerste de AGP snelheid op 'uit' blijft staan en snelschrijven ook (onder tabblad Smartgart). Als ik het aanpas naar 8x en aan, dan gooit hij na de herstart de instellingen weer terug naar uit. Ten tweede en belangrijker nog: Ik stel de vernieuwingsfrequentie in op 85Hz en dat houdt ie vast, maar het beeldscherm blijft op 60Hz draaien (volgens de OSD van het scherm). Het is niet om aan te zien. Ligt dit alles aan het niet juist functioneren van de drivers? Ik dacht de oplossing gevonden te hebben: de drivers van chipset op het moederbord moesten nog geïnstalleerd worden. Zo logisch is het en zo hoopvol was ik. Helaas de beschreven problemen zijn er nog. Ik heb geen ideeën meer. Jullie wel?

Enkele instellingen BIOS:

AGP VGA Card
Fast writing enabled
AGP speed 8x
AGP aperture size 64 MB

Specs:

Asus A7V8X-X KT400 chipset, Bios 1008
AMD XP 2200+
Kingston 516 MB DDR 2700
Maxtor Diamond Plus 9 8 MB Cache
Sappire Radeon 9600 256 MB

Windows XP Pro, sp1

Verwijderd

Eerste probleem heel simpel trek je stekker van je netwerkkaart eruit

Tweede probleem dat zie je wel vaker anders moet je even op GOT rondzoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 17:40 ]

Verwijderd

Misschien een gekke vraag,maar ik heb dus een systeem bestelt
die donderdag binnenkomt met ook een Sappire Radeon 9600 256 MB videokaart
maar is die kaart nu 128 bit of 256 bit.

want ik lees verschillende meningen daar over

Verwijderd

Sorry ik zie net op de site van MyCom dat een 128 bit kaart is met
256 mb geheugen.

jammer want ik dacht dat ie ook 256 bit was,zal wel een stuk in snelheid schelen.

Onder staant sig is dus mijn nieuwe systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de stekker er uit trekken, bedoel je de kaart er een keer fysiek uit halen? Dan zal ik toch hetzelfde probleem hebben als ik na het opnieuw inprikken van de kaart opstart? Windows zal de kaart wederom softwarematig willen installeren...

Of bedoel je iets anders?

Verwijderd

Hij bedoelt gewoon de stekker die in je netwerk kaart gaat
er ff uithalen

Verwijderd

Topicstarter
Uuuuuuuuuuh........ 8)7 Ligt het aan mij.... De stekker van mijn netwerkkaart? Dat is de UTP kabel die naar de Com21 kabelmodem gaat.... Wat heeft die er mee te maken?

Verwijderd

Ik denk dat ie er mee bedoelt,dat op het moment dat je windows
weer in komt dat windows online je nieuwe driver ophaalt en installeert.

Ik weet niet of dat zo werkt , maar dat bedoelt ie er wel mee

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!!! De eerste stap is gelukt! Na de stekker uit mijn netwerkkaart B) getrokken te hebben, kan ik inderdaad zelf de drivers installeren! Nooit gedacht dat ie dat online doet....

Weer wijzer!

Maar het tweede probleem van de frequentie en de AGP snelheid blijft bestaan :'( .

Kzal eens zoeken naar de andere topics...

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb weer duizend topics doorgelezen, maar ben niets wijzer dan ik al was. De meest genoemde oplossing is het installeren van de nieuwste VIA drivers. Dit heb ik dus allang gedaan, zoals blijkt uit mijn start topic. Alle instellingen in de Bios zijn goed en Smartgart via start uitvoeren oproepen heeft geen zin, want na het wijzigen van de instelllingen (AGP snelheid en Fast writing) gooit hij ze na de herstart weer op uit.

Sisoft Sandra zegt dat mijn videokaart niet volledig AGP compatible is?!

Ik weet het niet meer, denk aan een nieuwe windows installatie. Heb niet veel hoop dat het gaat werken. Het is net een nieuwe install.

Suggesties voor het commando format?

Verwijderd

Topicstarter
Het commando format is geschiedt. XP is weer uitgesmeerd op mijn HD en wonder boven wonder, mun videokaart draait weer als een tierelier.

Thnx voor de hulp...
Pagina: 1