Mandrake updaten (2 vragen)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 02:10
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik heb de search gebruikt, maar weet het niet meer..

Eerste vraag:
Ik heb nu Mandrake 9.2 als servertje ingericht. Als versie 10 uitkomt. Kan ik mijn versie dan updaten naar versie 10 ? Zo ja, hoe kan ik dat doen? Volgens mij is het niet zozeer Mandrake updaten, maar meer de software/kernel toch? Ja ik ben best een n00b wat linux aangaat.

Tweede vraag:
Ik zou ook graag willen dat hij automatisch update binnen haalt. Of liever gezegd: dat hij een melding geeft als er een update beschikbaar is. Is zo'n programma er?
Ik zag wel Mandrake Update Robot staan, maar ik lees dat dat voor grote netwerken is. Zou dat een beetje overkill zijn voor mij? Of kan ik die wel gebruiken? (Ik zie hem trouwens ook nergens staan voor versie 9.2, laaste versie is 8.2 volgens mij).

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen/willen beantwoorden.
Alvast bedankt!

Corné

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo Cafun. Hier in Nos verwachten we van je dat je zelf wat zoekwerk doet voordat je een topic opent. Omdat ik zelf met google al hierop uitkwam wat betreft je eerste vraag en imho je 2e vraag ook gewoon goed zoeken is voorbeeldje doe ik dit topic op slot.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.