Toon posts:

[SUS] client local group policy probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even aan jullie een vraagje.

Op mijn werk zijn we bezig met het implementeren van SUS in het netwerk (rond de 1000 gebruikers). De sus server werkt opzich goed alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik de client instellingen zo wil instellen dat hij zijn updates van de sus server moet afhalen moet ik de grouppolicy wuau.adm toevoegen en configureren (alleen met windows XP met 2000 kan het gewoon via de reg settings). Dit kan ik handmatig doen en dan werkt alles ook perfect, alleen om dit bij 1000 pc's handmatig te doen lijkt me niet zo'n goed idee.

Nu wil ik dus de local group policy "wuau.adm" pushen (met alle instellingen van de SUS server) met een login script naar alle gebruikers. Alleen kan ik op dit forum of op internet nergens iets vinden over het pushen van een local group policy via een login script.

Helaas werken we nog niet met AD en kan ik dus geen group policy's meegeven naar client pc's.

Weet iemand hier een oplossing voor??? Dan hoor ik dit graag.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je werkt nog niet met AD? Wat dan, 1000 pc's in een werkgroepje? NT4 domein?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:18
Check een howto, de .adm is alleen een template, uit die template komen alleen een paar reg settings... En dan kun je de reg keys toch gewoon pushen via een login script.

[ Voor 25% gewijzigd door leon1e op 08-03-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas nog wel op nt4 :')

Als je de settings pushed met een login script wil het nog niet werken omdat in de group policy de auto update uitstaat. Dit alleen het geval onder Windows XP, Onder w2K geen problemen.

ps. ze zijn wel bezig met AD (de server is al opgezet) alleen dat gaat niet zo makkelijk in een multinational van 160.000 man over de hele wereld ;). Die server moet voor heel europa werken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 20:03

McMiGHtY

- burp -

Registry settings exporteren naar een .reg bestand
in je inlogscript
regedit.exe /s regbestandje.reg hoppa ingevoerd.
Je kunt eventueel Runas gebruiken.

Kijk ook is rond op de forums van susserver.com

p.s. Volgens mij snap je het principe van een AD niet, uitgaande van je zinnetje: De server moet werken voor alle vestigingen

[ Voor 55% gewijzigd door McMiGHtY op 08-03-2004 19:38 . Reden: Pas op, anders word je koffie koel ]

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
hebben we al geprobeerd.

het gaat niet werken al staat de grouppolicy auto update op not configured of disable. ook al heb je de reg settings gepushed via login script.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

als je het handmatig op een client importeerd die reg file gaat het dan wel werken?

Je moet sowieso bij de clients de software installeren van de sus CLIENT. zodat ze weten waar de machine is en wordt er gratis bij geleverd...

[ Voor 47% gewijzigd door mutsje op 09-03-2004 08:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
in SP1 van windows XP staat de client software al op.

Maar na een beetje testen gaat het volgens mij nu wel lukken.
Pagina: 1