[mobo] p4p800 onboard geluid blijft erg stil...

Pagina: 1
Acties:

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 10:15
Gisteren heb ik mijn computer een herinstallatie gegunt, hij was een beetje traag en ik wilde wat fris.
Daarbij heb ik wat zitten te wisselen en ook een SB Live! kaart erin gezet maar er na de installatie weer uitgehaald omdat ik mn drivers ervoor niet kon vinden, en ze zijn ook niet te downloaden (creative zegt dan installeer eerst uw besturingssoftware). Ondertussen kwam er maar geen geluid uit het mobo (ASUS P4P800 non deluxe) met SoundMax geluidchipset erop.

Ik heb voordat ik de SB kaart eruit haalde al 2 keer de chipset verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, en nu net ook nog 2 keer. Ben ook in mijn bios gedoken en heb Sound op auto gelaten (er is geen 'on' optie), en OS PnP op 'on' gezet.
De volume regelaar staat op 80% open, ook in het soundMAX schermpje kan ik ook niets vinden dat aan moet en dat uit is...

De computer is aangesloten op de AUX ingang van mijn stereo, en de stereo is goed, daar komt gewoon geluid uit als ik hem op Radio of CD zet. Ik heb ook eventjes geprobeerd door een koptelefoon aan te sluiten op mn PC, en toen bleef het ook muis stil. dus naar mijns inzien is er iets met het mobo zelf.

Ik heb gezocht op internet en geprobeert om bij ASUS info te vinden maar de support site is al een paar dagen plat. Dus gelieve geen opmerkingen als ga ff googlen.

Ik hoop dat mijn mobo niet stuk is.

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 10:15
niemand? :/

Verwijderd

check je device manager (apparaatbeheer in Windows NL)op conflicten.