Toon posts:

logitech z680 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de logitech z680 speakers staan. Nu zit er een hoge ruis in, ook als de pc niet aan staat. Het heeft waarschijnlijk te maken met een 'storende' bron in de buurt, zoals halogeenlampen (dimmers), magnetron, draadloos toetsenbord etc.

Nu is er geopperd om de boxen van de binnenkant te bekleden met aluminium-folie. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik moet dan uiteraard de boxen openschroeven, waarmee mijn garantie vervalt .... dus dan is het wel zo prettig om zeker te weten dat het probleem daarmee is opgelost.

Ik maak op dit moment nog gebruik van de on-board geluidschipo van mijn MSI NEO2 865II. Zou het nog wat uitmaken als ik deze niet meer gebruik en er een audigy 2 zs in zet ?

Of moet ik toch op zoek gaan naar de bron die de ruis veroorzaakt (waarschijnlijk een dimmer van mijn halogeen tafellamp die vlak bij mijn computer zit).

Alvast bedankt,

tesmas.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bekleden met folie lijkt mij geen oplossing het stoor signaal komt meestal via het netsnoer je versterker binnen
eerder een lang verlensnoer die ingeplugt zit op een andere groep in je huis lijkt mij een betere oplossing.

en je apparatuur goed aarden wil ook wel eens helpen

je kan altijd controleren of het niet aan je pc ligt door er een goeie koptelefoon in te pluggen

[ Voor 16% gewijzigd door stamp op 08-03-2004 15:59 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Stoort hij ook waneer hij helemaal niet aangesloten is op de computer?

Heb je je boxen analoog (met de 3 minijacks) of digitaal (optisch of coax) aangesloten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dit is een bekend probleem wat bij elke versie van de 680 zit. beetje searchen op got en je komt er genoeg over tegen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hij stoort ook als de computer uitstaat, dus het ligt niet aan de manier waarop de boxen zijn verbonden met de gluidskaart. Ik kan wel proberen om inderdaad met een verlengsnoer naar een ander stop contact te gaan. Tis het proberen in ieder geval waard ....