Toon posts:

[Tv-out] Aopen GF2 GTS: vragen die niet in FAQ staan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kaartje Aopen GF2 GTS dat officieel Aopen PA256deluxe heet. ik heb de laatste nvidiadriver geinstalleerd, ik heb spullen geleend om te kijken hoe het gaat met tvout enz en alles doet het, tv gaat aan, kleur is goed enz enz (beeld kan beter, dat wel) komt denk ik doordat van svideo over wordt gegaan naar composiet en in faq staat dat svideo theoritisch beter en scherper is?

1e vraag: Maar ik kan niet tv en monitor tegenlijk aanzetten via nView?? wel afzonderlijk. Ik ben al op de fabrikant site wezen kijken. in de faq werd ergens gezegd: wil je weten of je kaart dual monitor ondersteund? KIJK dan op je kaartje, dat gaat bij mij niet, er zit een 2e printplaatje BOVEN op de tv chip (mijn printplaatje is stukken groter/breder dan die op fabrikant site te zien is, ik denk dat ik een oudere model heb dan die op de foto te zien is, zelf een foto uploaden gaat niet omdat forumisdown bericht dat de freeuploader ermee nokt). ik kan het wel loschroeven en lossolderen maar nee liever niet....

2e vraag: ik heb in search rondgekeken of er ooit iemand is geweest die ZELF een svideokabeltje + geluidskabeltje gemaakt heeft. helemaal geen 1 topic gevonden :? valt me tegen :|

via de TVOUT FAQ vond ik een link om zelf een kabeltje te maken voor svideo (klik hier), nu vraag ik me af, is het wel rentabel om zelf zo een kabel te maken of is het uiteindelijk goedkoper en beter om zo een kabel te kopen? wat voor kabel moet ik gebruiken? ik heb nog wel stugge utp kabel liggen. bij navraag hoorde ik dat de svideostekkertje los te koop was bij mijn plaatselijke elektroboer. dus dat zit allemaal wel snor.

Ik heb ook uit de faq gelezen dat het maximaal 10 tot 15 meter mag zijn. das geen enkele probleem, ik schat dat 6 a 7 meter genoeg is.

Verwijderd

letterlijk uit de tv-out FAQ: nView is niets meer dan het gebruik van twee video-outputs tegelijk. Bij oudere drivers heette deze feature 'twinview'. Je kunt je desktop hiermee uitbreiden (extend) of je desktop ermee dupliceren (clone). Voor een (enigszins gedateerde) uitleg kun je ook hier kijken.
Je hebt voor nView wel een Geforce 2MX of een Geforce 4 kaart nodig, met een tv-out aansluiting.

Dus geforce 2 GTS ondersteund geen n-view

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:57:
letterlijk uit de tv-out FAQ: nView is niets meer dan het gebruik van twee video-outputs tegelijk. Bij oudere drivers heette deze feature 'twinview'. Je kunt je desktop hiermee uitbreiden (extend) of je desktop ermee dupliceren (clone). Voor een (enigszins gedateerde) uitleg kun je ook hier kijken.
Je hebt voor nView wel een Geforce 2MX of een Geforce 4 kaart nodig, met een tv-out aansluiting.

Dus geforce 2 GTS ondersteund geen n-view
ik wist niet zeker of mijn kaartje uit de MX lijn kwam.... net zoals nergens staat dat mijn mobo een canterwood chipset heeft, niet in moboboekje niet op mobo pagina van asus-site enz enz. alleen tweakers weten dat vooral.

maar juist omdat er staat "nView is niets meer dan het gebruik van twee video-outputs tegelijk". er staat overduidelijk een TAB met nView en daar doet alles het. ik vind alleen de dual monitor niet. ik kan wel kiezen uit monitor en uit tv verder nix.

dus iemand anders met een GF2 GTS die tvout gebruikt zou die ff hier willen reageren en me ff vertellen of ik iets fout doe of het gwoon weg niet gaat?

en wat betreft s-videokabeltje: ik ben vanmiddag ff wezen rondkijken; ik vond een boel kabels van verschillende fabrikanten. 1 van HQ (bekend van videotapes) 10 mtr 12,95 euro, profigold 28,00 euro afgeschermd kabeltje en nog een paar goedkoop uitziende producten gezien.

dus nu twijfel ik, gelijk goed beginnen en die profigold kopen en dan ben ik klaar of zelf 1 in mekaar zetten en dan ben ik vast net zo veel kwijt? of heeft iemand een tip of advies?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
KICK ?!?! niemand?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf een vcd naar scart kabel.
Je moet je aansluiting omzetten naar het formaat dat je gebruikt, daarna kun je vrij goedkoop de boel verlengen. (in mijn geval verleng is eerste 5 meter lang de vcd om daarna de boel pas om te zetten naar een scart uitgang), op deze manier is het goedkoper.
Als je heel handig bent ben je misschien goedkoper uit met zelfbouw maar ik was klaar voor onder de 20 euro voor 8 meter verlenging.

Over je TV-out, als je 2 ramdac chips op je kaart hebt zitten kun je de tv out afzonderlijk aansturen, dit is bij jouw kaart niet het geval volgens mij.
Je kunt dus waarschijnlijk alleen je beeld clonen, dat houdt voor jou in dat je moinitor dezelfde refreshrate en resolutie moet hebben als de tv, en dat is 1024-768 @ 60.

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 11-03-2004 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja jammer...... ik hoopte dat iemand met GF2 GTS me kon tippen over een truuk of dat ik iets over het hoofd zag. maar goed bedankt voor je reaktie agent-x
Pagina: 1