Toon posts:

[95]register handmatig aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier kan ik op een bepaalde pc de setup van 95 niet draaien (geeft geen foutmelding, alleen een general exception en een dump van de processorregisters). Daarom heb ik de bestanden handmatig gekopieerd vanaf een andere schone 95 installatie. Nu zit ik dus zonder register... regedit/? geeft dit:

/C filename2 --------- Specifies the file to create the registry from

Voor zover ik weet heb ik geen bestand waarvan die dat kan aanmaken ;(

Verwijderd

Die kun je alleen aanmaken van .REG bestanden.

bijv:
Regedit.exe /C backup.reg

Overigens staat het register in Windows 95 in de .DAT bestanden in je Windows/System? map.

In verband met je installatieproblemen: check eens met memtest+ of je geheugen/CPU nog goed zijn.
Is het een Cyrix 6x86 of AMD K5 ofzo
Die kunnen nog prima Win95 draaien (een 386 zelfs voor wat het waard is) ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 15:55 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarom niet gewoon gaan kijken waarom Win95 niet geinstalleerd wil worden?
Bijv:
- Is het toevallig een te snel systeem (P4 etc.)
- Is het een Cyrix 6x86 of AMD K5 ofzo
- BIOS gerelateerd
- Brak geheugen
etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die heb ik dus niet ;)

Ik heb 95 nergens geinstalleerd staan, dat heb ik iemand anders laten doen en die heeft mij vervolgens de bestanden over inet toe laten sturen :P Anders had ik gewoon dat register geexporteerd, maar dat gaat nu niet dus...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 15:49:
Die kunnen nog prima Win95 draaien (een 386 zelfs voor wat het waard is) ;)
Jup, maar ik meen dat er voor een van die iets "exotischer" processoren een patch nodig was, of een bepaalde BIOS setting...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Voor een Cyrix 6x86 niet hoor.. Dat is hier iig altijd prima gegaan op een 6x86MX 200+ :)

Verwijderd

Topicstarter
Tis een 386 :P

Ik heb net ff in de bios alle memorychecks aangezet, en dan zegt ie inderdaad:

on board parity error

addr (hex) = (0000:1802)

system halted

:( :'(

(ik weet niet eens wat een parity error is :P)
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 15:49:
Overigens staat het register in Windows 95 in de .DAT bestanden in je Windows/System? map.
Nee, op deze pc niet :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 16:15 ]

Verwijderd

Op een 386 is het op zich mogelijk maar dan moet je wel 8mb aan geheugen erin hebben zitten. Het gaat dan wel gruwelijk traag maar goed. Ik vraag me trouwens af voor wie je dit doet want het is echt compleet zinloos verder. Ik heb het zelf een keer gedaan voor mijn broertje (was toen kleuter) op een 486 33 mhz met 4MB en dat gaf om de haverklap errors dat er te weinig geheugen beschikbaar was.

En parity dat is iets met geheugen, alleen weet ik niet precies wat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:18:
Op een 386 is het op zich mogelijk maar dan moet je wel 8mb aan geheugen erin hebben zitten. Het gaat dan wel gruwelijk traag maar goed. Ik vraag me trouwens af voor wie je dit doet want het is echt compleet zinloos verder.

En parity dat is iets met geheugen, alleen weet ik niet precies wat.
Ja, dat had ik me ook al laten vertellen... en dr zit dus precies 8 MB in ;)
De setup geeft ook aan dat het krot goed genoeg is voor win95, maar zodra die begint met bestanden kopieren houdt ie er mee op...

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

GreyGhost

Het is een spook

"Vroeger" had geheugen een parity bit om te checken of de data in het geheugen klopt. (een beetje te vergelijken met ECC check van huidig geheugen) Als dat een fout geeft komt de data niet overeen met wat het zou moeten zijn. Dus waarschijnlijk foutief geheugen of moederbord problemen.

For I am grey, between the darkness and the light

Pagina: 1