Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!
HUH?! dis wel vreemd. Voor zover ik weet heeft sweex 'auto-sense' poorten, die dus zelf uitzoeken of ze moeten uplinken of niet. Maar dat is zegt geen kabel verbonden is wel heel vaag. en al helemaal dat ie het met een andere switch wel doet. Al een andere kabel geprobeerd? cross ipv niet cross (of andersom)
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
hij doet het wel als ik heb via een hub aan de switch hang, en een andere kabel zit er helaas niet in, dan zou ik een nieuwe moeten trekken van 60 meter beetje overbodig dacht ik aangezien hij het wel doet, via die hub..
het is trouwens een 3com etherlink III kaart !
het is trouwens een 3com etherlink III kaart !
Zet de switch gewoon even naast je server. Dan heb je aan een patch-kabel van 50cm genoegTrekkerkearl schreef op 08 maart 2004 @ 15:48:
en een andere kabel zit er helaas niet in, dan zou ik een nieuwe moeten trekken van 60 meter beetje overbodig dacht ik aangezien hij het wel doet, via die hub..
Of mischien even op 10 mbit forceren.
Kan zijn dat je wat overspraak in je utp kabel hebt op 60 meter.
Kan zijn dat je wat overspraak in je utp kabel hebt op 60 meter.
Een lange kabel is geen excuus om niet te achterhalen of hij al dan niet crossed is. Bovendien kan je cross opheffen door er een andere plug op te knijpen, dus de kabel kan dan vrolijk blijven liggen.
{signature}
Zet je kaart eens op fixed. (10 of 100Mbit, Full Duplex). Er zijn nogal wat switch/kaart combinaties die moeite hebben met auto-sense, vooral in het 'goedkopere' segment....
Nothing is a problem once you've debugged the code
Autosensing zit alleen op switches. Het zoekt naar welke kabel eraan hangt.Er zijn nogal wat switch/kaart combinaties die moeite hebben met auto-sense, vooral in het 'goedkopere' segment....
Autonegotiate is wat je bedoelt.
er stond een werkstation naast de server heb hier even de netwerkkabel uit gerost en toen deed de server het wel......zucht dat wordt dus een nieuw kabeltje trekken
Thanxs
en als je de kabel uit de server in het werkstation prikt, wat gebeurt er dan?
Pagina: 1