Toon posts:

Windows 2k Server via NulModem op Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op school een project gekregen waarin ik een Win2k domain over en Nullmodem verbinding met een andere filiaal van dat " bedrijf " (gewoon een andere comp)

Schets :

Netwerk 1
een domain met 4 clients en printer plus Windows 2000 server als Domain Controller.

De DC moet tevens een Proxy Web en SQL server worden.

Netwerk 2 :

Linux server met Proxy en Firewall. En daar achter hangen 4 clients en 1 printer.

deze 2 netwerken moeten gekoppeld worden d.m.v een Nullmodem kabel.

Na een beetje zoek werk:
De Win2k server wordt uitgerust met
MS ISA 2000
MS SQL 2000
MS IIS 5.1

De Linux server heb ik nog wat probleempjes mee.
Er zal iets op moeten komen zodat ie in het windows domain kan dus dacht ik aan SAMBA maar ik weet niet of dat nou alleen een client kan zijn of dat het perse een server moet worden.

Als Firewall dacht ik zo IPCHAINS maar de proxy weet ik niet.

Ik wil dan de Linux server inlaten bellen op de windows server met VPN (ik weet niet of dit kan icm met Nullmodem).

Mijn vraag is dus nu kunnen jullie mij een beetje advieseren of het Linux gedeelte en kunnen jullie je mening geven over het idee wat ik nu heb.

Bedankt!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Waarom zoiets in pns? En waarom moeten wij jouw huiswerk maken? en vpn verwacht meestal wel een bepaalde atm of tcp verbinding. Ik zou al blij zijn als ik een tcp verbinding had, misschien via slip of ppp.

[ Voor 53% gewijzigd door Bas! op 08-03-2004 15:49 ]

Verwijderd

Mja, dit is inderdaad best wel jouw huiswerk maken.

Bovendien zijn jouw vragen niet echt ingewikkelde vraagstukken. Met een beetje zoeken en wat proberen en kloten kom je een heel eind.

En wat leer je er nou van als wij je gaan vertellen wat je precies moet doen? ;)

Dit topic is gesloten.