[WIN98] Packard Bell & Win98 doesn't match

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit hier met een systeem, helaas een packard bell. Ik probeer er windows 98 op te installeren maar dat gaat iedere keer mis. Ik heb de modem en netwerkkaart al uitgetrokken maar dat wil niet helpen. Wat er gebeurd is het volgende:

De installatie verloopt opzich redelijk prima maar zodra er ge-reboot moet gaan worden om de laatste 11 min voor de hardware in te gaan gaat er wat mis. ik krijg soms een melding voor het opnieuw opstarten dat windows in een algemene beveiligings functie is geschoten en het systeem opnieuw opgestart moet worden. Hij wil dan in veilige modus opstarten maar als ik dit doe dan gaat dit opzich wel goed maar aangezien de setup dat niet geheel voltooid wordt raakt hij cab-bestanden kwijt en kan dus niet meer normaal opstarten.

Als ik de normale opstart-procedure doe als ik dezelfde melding als hierboven heb gehad dan gaat de installatie vrolijk verder, wanneer deze klaar is blijft bij het opstarten het windows 98 scherm op een gegeven moment hangen wanneer windows bijgewerkt wordt.

Ik had hier al gelezen dat de netwerkkaart een probleem zou kunnen veroorzaken (iets wat ik zef nooit gehad heb) en het dus meteen ook maar het modem eruit gehaald. Helaas is dit geen oplossing en blijf ik met het probleem zitten.

Een installatie van Windows 2000 ging perfect en liep prima..... de windows98 CD is goed want ik heb deze pasgeleden nog gebruikt.... ik denk aan hardware van het moederbord want geheugen wisselen en cd-romdrives maakt helemaal niets uit.

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, iemand nog een idee ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Mhhh niemand hier dus ervaring mee.... kan me voorstellen.... ik zou ook geen PB willen hebben :D

Verwijderd

Packerd bell = bagger

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tsja... soms heb je geluk en soms heb je pech. Ik had ook een PB computer moeten reinstallen voor een vriend, wat grotendeels wel lukte (met XP), maar kreeg de USB>LAN maar niet aan de praat. :/ Ze worden vaak geleverd met PB software (Windows met PB logos overal op geplakt) die dan weer wel werken. Heeft hij geen PB install CD bij die computer? Ik dacht dat die er standaard bij geleverd werd. (Niet dat die CDs nou zo geweldig zijn, PB logos overal is ook weer te overdreven)

[ Voor 11% gewijzigd door Trinsec op 09-03-2004 14:24 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Alsik die PB CD's erin doe start ik eerst op met de diskette..... hij vraagt om CD 1.... doet het laatje open, ik doe CD1 erin..... hij zegt dat ik moet wachten..... ik wacht... wacht..... wacht..... laatje gaat weer open en vraagt weer om CD1..... dit hbe ik zo 10x geprobeerd ofzo, ook met CD2....... geen resultaat..... sys defect zou je dan bijna denken ?

Verwijderd

cdrom speler kapot

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:47
BacardiBreezer schreef op 09 maart 2004 @ 14:38:
Alsik die PB CD's erin doe start ik eerst op met de diskette..... hij vraagt om CD 1.... doet het laatje open, ik doe CD1 erin..... hij zegt dat ik moet wachten..... ik wacht... wacht..... wacht..... laatje gaat weer open en vraagt weer om CD1..... dit hbe ik zo 10x geprobeerd ofzo, ook met CD2....... geen resultaat..... sys defect zou je dan bijna denken ?
Je oplossing ligt echt in die recovery cds. Kun je de cds op een andere pc wel lezen?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Was het maar zo...... heb al een andere geprobeerd.... ik denk aan de IDE-controller(s) ofzo.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
htca schreef op 09 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Je oplossing ligt echt in die recovery cds. Kun je de cds op een andere pc wel lezen?
Ga ik zo even proberen..... zit daar geen bioscheck op dan ? Maar waarom loopt 98 bij de installatie in de welbekende 11 min vast en doet w2k het wel goed ?

(oops dubbelpost :>)

[ Voor 4% gewijzigd door BacardiBreezer op 09-03-2004 14:48 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Heeft iemand nog een goed idee ? Onder een goed idee versta ik dan in dit geval NIET:

1. Een nieuwe ECHTE PC kopen
2. Packard Bell bellen

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:47
BacardiBreezer schreef op 10 maart 2004 @ 16:12:
Heeft iemand nog een goed idee ? Onder een goed idee versta ik dan in dit geval NIET:

1. Een nieuwe ECHTE PC kopen
2. Packard Bell bellen
Je kunt ook even op het PB forum kijken. PB doet gekke dingen met zijn installatie.
Ik kreeg ook een PB niet aan de praat met een gewone 98se installatie, maar wel met de Rec. CDS.

Als je echt alles van PB vrij wilt hebben, zul je de bios moeten flashen, en de harddisk partities moeten wissen en vervolgens alles op moeten brengen. (geen garantie van mijn kant). Op sommige PB systemen zit een hidden partitie met systeem gegevens.
Pagina: 1