Toon posts:

[Delphi] MDI Child verkeerde hoogte en breedte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de hoogte en breedte van MDI childs, als ik mijn programma draai en het form create klopt de waarde niet met wat ik het ingesteld ook geprobeerd met een button de breedte en hoogte aan te passen maar dit werkt ook niet.

Is er voor een MDI Chile een andere marnier om de hoogte en breedte in te stellen ??

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, je bent overgeleverd aan de genaden van Windows. Je kan wel nadat je form geplaatst is de hoogte en breedte veranderen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik snap je verhaal niet echt, maar ik denk dat je ClientHeight en ClientWidth maar eens moet proberen ipv Height en Width.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus met client width en clientheigth geprobeerd en als ik dat doe worden dus d elistviews wel kleiner maar het form waar ze opstaan blijft dezelfde grootte houden als dat het gekregen heeft toen het gr create werd

Verwijderd

WindowState := wsMaximized;

Je kan eens kijken/zoeken op www.delphi3000.com daar heb ik volgens mij een tijdje terug iets gelezen hierover.. (Dus over het zelf de grote van een MDIChild scherm instellen)

Verwijderd

Ik lees even iets beter..
In welk event zet je de grote van het scherm.
Probeer het anders eens in de OnActivate (als het kan in de OnShow is dat dan natuurlijk in de OnShow gooien).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Als je de Position op poDefaultPosOnly of op poDesign zet, krijg je dan niet het resultaat dat je wilt?

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 08-03-2004 16:39 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
poDefaultPosOnly was idd de oplossing

Danku
Pagina: 1