Toon posts:

2.1 alleen subwoofer moet aankunnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om bij de logitech x-220 alleen de sub te gebruiken? ik heb namelijk mn pc aangesloten op mijn dolby prologic receiver en daar zitten 2 front, 2 rear en een center speaker aan. De x-220 wil ik dan bij divx film gebruiken voor de bass. maar dan wil ik niet dat de 2 pcspeakertjes aanstaan!!! Kan ik dat onafhankeijk van elkaar gebruiken?
Zo nee, welke 2.1 kan dat wel?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt toch gewoon de sats weg laten? Als je alleen een sub wil hebben, koop dan ook alleen een sub...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien moet ik ff iets duidelijker zijn: het gaat om een kleine kamer. pc staat ergens in de hoek en mn tv (waar dus de divxfilms mee te zien zijn) staat aan de andere kant. Zit ik een game te spelen dan heb ik de satelietspeakes gewoon nodig. Mn tv staat aan mn linkerhand dus dat is vet irritant als je nog twee satelietspeakers aan hebt staan met een film. Vandaar dat ik wel staelietspeakers wil hebben maar niet altijd aan!
Vraag is dus: kunnne die satelietspeakers uit zonder dat de subwoofer uitgaat. Of is het zo dat wanneer je het volume uitzet het volume van de sub ook compleet weg is?

Verwijderd

maak er schakelaartjes tussen, peace of cake 8)

Verwijderd

Topicstarter
is dat wel zo'n peace of cake??? Want de volumeregelaar van het hele setje zit op 1 van de satelietspeakers. De minijack gaat ook rechtstreeks naar de sateliet en van daaruit gaat hij weer naar de sub. Hoe of waar zou ik dan een schakelaar moeten zetten?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:48:
is dat wel zo'n peace of cake??? Want de volumeregelaar van het hele setje zit op 1 van de satelietspeakers. De minijack gaat ook regtstreeks naar de sateliet en van daaruit gaat hij weer naar de sub. Hoe of waar zou ik dan een schakelaar moeten zetten?
net voor de speaker ? dan heb je toch alleen het signaal per speaker lijkt me. (ken de set zelf niet, gok alleen het meest logische) Gewoon kabels volgen dus en met een beetje logica lukt het altijd wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker ook niet softwarematig op te lossen he? Ik heb hem nu op mn creative 1024live aangesloten en daar kan het iig niet mee. Er zit ook nog een onboard sound op. Ik heb de a7n8x-x en daar zit geen soundstorm op maar gewoon ac97 realtek acl 650. soundmax software zit daar bij meen ik. kun je daar satelieten mee dimmen?

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:45
mijns inziens gaat dat niet werken, schakelaartje net voor de speaker.. tenzij je je signaalkabel en geluidskabel zeg maar apart hebt. anders mag je uit gaan zoeken welke binnenkabel waarbij hoort.. misschien is het een idee om de sats open te schroeven en de kleine kabeltjes die naar de conusjes lopen door te knippen?
Enige risico dat je dan nog loopt is dat de uitgaande weerstand van de amp niet meer klopt.. kwestie van proberen denk ik, als ie kapot gaat gaat ie kapot :-)

Toch kan je denk ik beter een losse échte sub kopen en die op je dolbyversterker aansluiten..

Ga toch fietsen.

• kakanox

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jammer dan. Ik ga niet in die sats lopen prutsen. zo'n technicus ben ik nl niet!
Leuke tip. :9 Valt alleen niet echt binnen mn budget.

• kakanox
hehe, wel in je kamer dan? :-)

--edit--

ff serieus, die subjes van Logitech enzo kunnen niet op tegen echte Hi-Fi subs qua geluid.. kan je ook aan laten staan als je gewoon muziek luistert..

[ Voor 74% gewijzigd door kakanox op 09-03-2004 12:42 ]

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de x-220 van logitech en dr komt idd een fijne dreun uit met films. Alleen erg jammer dat ik dus niet de sat. uit kan zetten en de sub aan kan laten. Ik heb de alc 650 realtek chip op mn moederbord zitten. Tot voor kort kon ik nooit nvidia audio controlpanel gebruiken maar er is inmiddels een oplossing: nvmixer ( www.nvplanet.com ). Hier kan je het aantal luidsprekesr instellen en er zit dus ook een functie bij om de subwoofer harder cq zacher te zetten. Er gebeurt echter helemaal niets.
Het moederbord heeft 3 uitgangen (gewwon, center +sub, en rear.) Maakt niet uit waar ik de minijack van de x-220 insteek.... subwoofersterkte kan ik niet instelen (wel dmv lagetonen instellen maar dat bedoel ik dus niet!)

8)7 Iemand een idee of oplossing?
Pagina: 1