Hee hallo mede tweakers,
Ik zelf ben niet echt ervaren met MS Access, maar nu moet ik een database maken.
Schrik...
Maar ik ben nu begonnen met inventariseren en nu wil ik het uit gaan werken; de database moet gaan over standaardoplossingen voor een helpdesk.
De onderverdeling in tabellen:
Beheerders
- Systeembeheerders
- Gebruikers
- Inbellers
- Algemeen
Programma
- Pakketnaam
- Programmanaam
- Versie
Probleem
- Probleemomschrijving
Oplossing
- Oplossing
------
Nu wil ik dus standaard oplossingen verwerken in de database.
Bijv.
Iemand belt met een probleem met Microsoft Office (pakket) Word (Naam) 2000 (versie).
- Probleem is dat ze geen vetgedrukte letters krijgen.
- Oplossing is de letters selecteren en op de B (CTRL+B drukken) klikken.
-------
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan met het koppelen en met evt. formulieren/rapporten, zodat iemand kan zoeken op alle dingen, zoals pakket, maar ook op standaard probleem. Dus met de zoekterm zoeken op vetgedrukt zoeken en dan krijg je de problemen met oplossingen van alles met " vetgedrukt "
Wie kan mij helpen, met de relaties etc te leggen. Of een goede site...
Bij voorbaat dank,
Ik zelf ben niet echt ervaren met MS Access, maar nu moet ik een database maken.
Schrik...
Maar ik ben nu begonnen met inventariseren en nu wil ik het uit gaan werken; de database moet gaan over standaardoplossingen voor een helpdesk.
De onderverdeling in tabellen:
Beheerders
- Systeembeheerders
- Gebruikers
- Inbellers
- Algemeen
Programma
- Pakketnaam
- Programmanaam
- Versie
Probleem
- Probleemomschrijving
Oplossing
- Oplossing
------
Nu wil ik dus standaard oplossingen verwerken in de database.
Bijv.
Iemand belt met een probleem met Microsoft Office (pakket) Word (Naam) 2000 (versie).
- Probleem is dat ze geen vetgedrukte letters krijgen.
- Oplossing is de letters selecteren en op de B (CTRL+B drukken) klikken.
-------
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan met het koppelen en met evt. formulieren/rapporten, zodat iemand kan zoeken op alle dingen, zoals pakket, maar ook op standaard probleem. Dus met de zoekterm zoeken op vetgedrukt zoeken en dan krijg je de problemen met oplossingen van alles met " vetgedrukt "
Wie kan mij helpen, met de relaties etc te leggen. Of een goede site...
Bij voorbaat dank,