Toon posts:

[ACCESS] Aanpak database standaard oplossingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo mede tweakers,

Ik zelf ben niet echt ervaren met MS Access, maar nu moet ik een database maken.
Schrik...

Maar ik ben nu begonnen met inventariseren en nu wil ik het uit gaan werken; de database moet gaan over standaardoplossingen voor een helpdesk.

De onderverdeling in tabellen:

Beheerders
- Systeembeheerders
- Gebruikers
- Inbellers
- Algemeen

Programma
- Pakketnaam
- Programmanaam
- Versie

Probleem
- Probleemomschrijving

Oplossing
- Oplossing

------

Nu wil ik dus standaard oplossingen verwerken in de database.
Bijv.

Iemand belt met een probleem met Microsoft Office (pakket) Word (Naam) 2000 (versie).

- Probleem is dat ze geen vetgedrukte letters krijgen.
- Oplossing is de letters selecteren en op de B (CTRL+B drukken) klikken.

-------

Hoe kan ik nu het beste te werk gaan met het koppelen en met evt. formulieren/rapporten, zodat iemand kan zoeken op alle dingen, zoals pakket, maar ook op standaard probleem. Dus met de zoekterm zoeken op vetgedrukt zoeken en dan krijg je de problemen met oplossingen van alles met " vetgedrukt "

Wie kan mij helpen, met de relaties etc te leggen. Of een goede site...

Bij voorbaat dank,

_/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik al druk mee bezig, maar ik wil net een stap verder weten hoe ik dat het beste aan kan pakken.. :)

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

whoami slaat de spijker op zijn kop. Als je serieus van plan bent hier een goed systeem van te maken, zul je eerst een goed datamodel moeten ontwerpen. Vergeet Access voorlopig en bedenk hoe de informatie op een zo efficiënt mogelijke manier in tabellen gevat kan worden. Je zult er achter komen dat dit het moeilijkste is van de opdracht. Denk er bijvoorbeeld aan dat jouw voorbeeld ("vetgedrukt") ook in Excel voorkomt en bij bijna alle besturingssystemen.
Bij GoT is het niet de bedoeling dat we je aan het handje nemen en voor jou een database-ontwerp gaan maken. Je zult zelf aan de slag moeten. Als je gerichte vragen (en dat is jouw startpost niet) hebt, kun je natuurlijk hier terecht.
Succes! :)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]