Toon posts:

[98se] Erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn oude computer heb ik sinds een paar weken een probleem. De computer begon ineens erg traag te lopen. Het opstarten duurt nu 2 keer zo lang (het komt al in de buurt van zo'n kleine 10 minuten). Als de computer eenmaal opgestart is, is het probleem niet voorbij. Als ik een simpele map open duurt het zo'n kleine minuut voordat de map geopend is. Alles laadt gewoon erg traag, en ik weet niet waardoor het komt.

Ik dacht dat ik het probleem wel kon verhelpen door de computer te formatteren, maar dit heeft niet geholpen. Komt dit gewoon omdat de computer al zo'n 6 jaar oud is, of is er een andere oplossing? Mijn harde schijf staat trouwens nog lang niet vol, en ik heb ook al meerdere malen een virusscan gedaan.

De PC:
- Pentium III 500mhz (van Compaq..)
- 128mb DDR
- GeForce 2 Ultra 64mb

Help!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Denk zelf dat je harde schijf aan het d00d gaan is. De comp is zoals al gezegt is 6 jaar oud.

Xbox Live ID:Notna8310

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als je MS-DOS boot en dan bezig gaat met je comp, is hij dan ook traag?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

kenmerken? hoor je hevig gekraak ? in progies die puur cpu/mem/hdd belasten , geven die allemaal trage resultaten? of enkele in specefiek? (staan instellingen in bios nog okay? wordt dat ding misschien ongezond heet door 6 jaar stof?).

Instellingen in windows okay? dma? wisselbestand geen onmogelijke grootte i.v.m vrije ruimte hdd? etc etc

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oi, wat bedoel je precies met MS Dos booten? Ben niet zo slim.. :(

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je kan een discette met een MS-DOS opstart discette in je pc doen,
of met F8 tijdens booten MS-DOS selecteren, zodat je niet w98, maar MS-DOS als OS hebt.

Als je PC dan nog traag is, ligt het niet aan je OS, maar aan je hardware.
Als je PC dan niet traag is, ligt het aan je W98 installatie.

Mischien heb je wel verkeerde drivers of andere softwarematige problemen met je pc, die zul je dan niet hebben in MS-DOS, vandaar mijn vraag of je je pc eens wil booten met MS-DOS.

offtopic:
Iedereen is slim, niet iedereen is een tweaker.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

je hebt ddr ram op een 6 jaar oude comp :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik in MS Dos ben - waar ik overigens zonder problemen in kom - wat moet ik dan doen? Ik heb ZEER beperkte kennis als het gaat om MS Dos. Het enige dat ik voorgeschoteld krijg is onjuiste opdracht. :X

@Mockingbird: Sorry, ik had je post niet gezien.. Alles lijkt prima, hij maakt geen opvallende herrie en ik heb nadat ik geformatteerd heb slechts enkele noodzakelijke programma's er op staan. Alles loopt gewoon traag, er zijn geen specifieke programma's die traag lopen. Alles lijkt normaal, maar ja..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 15:36 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

code:
1
dir/s

Als je dat intikt, komen de directories dan snel of heel erg langzaam voorbij?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe vliegt alles voorbij. Snel dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 15:42 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

is ie al meteen na de installatie zo traag of heb je eerst nog gesurft? spyware? controleer evne met spybot en adaware.

Verwijderd

Topicstarter
Meteen na de installatie. Op de computer zit geen Internet dus daar kan het niet aan liggen.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat zegt Taskmanager over CPU gebruik tijdens het gebruik van Windows?
Oftewel, is er een bepaald proces dat veel CPU gebruikt?

Zal wel explorer.exe zijn, maar mischien is het wel een ander proces.

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 08-03-2004 15:49 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tukk schreef op 08 maart 2004 @ 15:48:
Wat zegt Taskmanager over CPU gebruik tijdens het gebruik van Windows?
Oftewel, is er een bepaald proces dat veel CPU gebruikt?

Zal wel explorer.exe zijn, maar mischien is het wel een ander proces.
Zit niet in Win98se.....
Maar je kunt met die specs wel Windows 2000 even installeren en daarin de taskmanager bekijken, en kijken of hij daar traag is.

Verwijderd

Topicstarter
Het CPU gebruik valt inderdaad niet te bekijken. Ik zal dan maar eens op zoek gaan naar een Windows 2000 CD. Is Windows ME of Windows XP ook een optie, of is dit niet aan te raden?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Windows ME is wat trager en instabieler dan 98SE (naar mijn ervaring tenminste), en voor XP is je geheugen wat aan de kleine kant...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan gaan we op zoek naar een Win 2000 CD.

BEDANKT!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

GlowMouse schreef op 08 maart 2004 @ 15:51:
[...]
Zit niet in Win98se.....
Maar je kunt met die specs wel Windows 2000 even installeren en daarin de taskmanager bekijken, en kijken of hij daar traag is.
* Tukk slaps Tukk

pff, taskmanager in W98 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door Tukk op 08-03-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch bedankt voor de hulp ;)
Pagina: 1