zitten BUSsen alleen op mammaplanken? ik probeer wat meer te weten te komen over de hardware van mijn comp.
BvD
BvD
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Aannames zijn fataal.
Da's niet waar, kijk maar naar de VIA KT133 chiptsetOp vrijdag 15 december 2000 15:45 schreef GaMeOvEr het volgende:
Je hebt meerder bussen op je moederbord.
je hebt de Front Side Bus, dat is Bus waarop het memory met de rest van PC praat.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
De frontside bus is het kanaal waarover de cpu met het geheugen communiceert.Op vrijdag 15 december 2000 15:45 schreef GaMeOvEr het volgende:
Je hebt meerder bussen op je moederbord.
je hebt de Front Side Bus, dat is Bus waarop het memory met de rest van PC praat.
Je hebt de PCI bus, dat is de Bus waar je insteekkaartjes (geluidskaart, modem, enz) mee met de rest van je PC praten.
Je hebt ook de AGP-Bus, dat is een bus die specifiek voor je videokaart is (Is ook maar een Slot voor, met PCI heb je meerdere Slots, dat zijn die witte, AGP is die bruine die wat verder naar achteren staat, de bovenste van alle slots ) en waarmee je videokaart met de rest praat.
En zo heb je er nog een stel, maar dit zijn de belanrijkste.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)