[Excel] Pivottable: aantal regels bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:09

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Weet iemand hoe je het aantal regels in een pivottable in Excel kunt bepalen (met VBA)? Ik heb al verschillende dingen geprobleerd, er is geen .Rows.Count property, en met Selection.End(xlDown) kom je er ook niet, dan ga je naar de volgende subcategorie of naar de laatste regel in de subcategorie.

Google bracht me ook geen oplossing.

Signatures zijn voor boomers.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar waarvoor moet je de hoeveelheid regels bepalen dan? Het is toch een array die zich uitbreidt?

een optie waar ik er meestal wel mee uitkom is even een macro opnemen, de actie uitvoeren die je denkt dat de interessante info geeft, en dan de macro evalueren.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:09

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Het probleem met een pivottable is dat die, nadat hij gemaakt is, nog aangepast kan worden door bijvoorbeeld categorieën uit te schakelen. De pivottable krijgt dan minder regels.
Omdat ik nog wat extra berekeningen doe op de pivottable en daar vooral de laatste regel voor nodig heb (wat een totaal van alle categorieën is) moet ik dus ook mijn berekening aanpassen.

Ter info: als de laatste regel van de pivottable op regel 50 zit, zit bijvoorbeeld het totaal van item 1 op C50, het totaal van item 2 op D50 en het totaal van alle items op E50. Om dan een percentage te berekenen zet ik naast alle categorieën de formule =C3/C$50 (als voorbeeld in G3).
Krijgt de pivottable nu meer of minder rijen, dan moet de $50 aangepast worden (programmeer ik in Workbook_SheetCalculate), maar ik kan geen mogelijkheid vinden om het aantal rijen in de pivottable te bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 08-03-2004 14:30 ]

Signatures zijn voor boomers.