Verschillende kaarten geven problemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
heej,
Ik heb thuis een niet werkend netwerk, ik ben er nog steeds niet achter wat nou het probleem is maar misschien heb ik ahet al gevonden.

De kaarten zijn 3com Etherlink III (ISA mode)beide combo.
Nu dacht ik dat het dezelfde kaarten waren, maar in het programmaatje van de kaart (3c5x9cfg.exe ofzoiets) zag ik bij de eigenschappen van de kaart dat ze niet beide het zelfde waren.
De verschillen waren:
-de een had wel PnP mogelijkheid en de andere niet.
- bij de naam van de kaart stond bij de ene "3com 3C509-Combo" en bij de andere "3com 3C509B-Combo".

Ik weet niet of deze verschilllen uitmaken, maar ik weet het onderhand ook niet meer.. :(

plz help,
Alien

Verwijderd

Bij deze lijkt het in ieder geval aan het hebben van verschillende netwerkkaarten te liggen ...

Deze link van tweak3d kan misschien ook nog wat helpen

• _Alien_
tnx, maar wat ze daar vertellen heb ik allemaal al geprobeerd, dus dit is zo'n beetje mijn laatste idee...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Volgens mij moet je bij netwerkinstellingen een ethernet andres(=mac adres) opgeven voor elke kaart, bj eigenschappen (tenminste da's zo als je 2 realteks in je pc duwt).

Verder heeft 3com, dacht ik, ook een tooltje om de pnp uit te zetten, mocht het daar aan liggen. Wel een irq toewijzen in de bios dan.

• _Alien_
pnp staat al uit, en een ethernet adres geeft hij zelf, en in het bios kan ik geen IRQ toewijzen.....?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
ethernet adres (=!= IP-adres, maar mac-adres) dat geeft 'ie niet zelf volgens mij.

In je bios kan je toch wel IRQ's reserveren voor isa kaarten? (Legacy)
Pagina: 1