Toon posts:

audigy 2 analoog aansluiten op 5.1 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n audigy 2 geluidskaart analoog aansluiten op m'n 5.1 versterker omdat dat de enige manier schijnt te zijn om 5.1 geluid te krijgen. Kan iemad mij vertellen welke instellingen ik daarvoor nodig heb en welke kabels?? :?

alvast bedakt.. _/-\o_

Verwijderd

Gaat digitaal ook op 5.1 hoor.
Alleen 7.1 werkt (nog) niet via de coax.
Je moet ac3filter op je PC zetten om die ac3 aan te krijgen..

Verwijderd

Ik heb de AC3 filter erop, en ik mijn Audigy 2 ZS digitaal op mijn versterker aangesloten (Pioneer VSX-D512). Hij speelt idd op 5.1 af, ook DIVX :)

Verwijderd

Sluit je het aan (ik heb de Audigy) met een coax kabel, en een verloopstukje van Coax female naar Jack 3,5mm mono male?

Ook op deze manier gedaan?

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 20:49
Mijn broer heeft in zijn huis een PC met nu nog een creative SB 128 PCI. Deze wordt vervangen door een Creative SB Live5.1, omdat ik ervoor wil zorgen dat m'n broer beneden DivX flims met ac3 geluid kan afspelen.
Hij heeft ook een Pioneer VSX-D512 home cinema set. De PC staat boven op een studeerkamer en de Home Cinema set staat beneden in de woonkamer. De kamers liggen bijna precies boven elkaar, dus het doortrekken van de kabels moet eigenlijk geen probleem zijn.

Het aansluiten:
gaat dat op dezelfde manier als met een Audigy zoals hierboven in de thread staat? Dus met coax kabel die je aansluit op de oranje (digitale???)uitgang van de SBlive 5.1 en deze in de digitale coaxiaal ingang van de receiver plugt en een composite videokabel die je ook in de receiver plugt??? Voor het aansluiten van de geluidskabels heb ik dan nog verloop- en/of verdeelstukken nodig??

Hier een plaatje uit de handleiding van de SBlive 5.1
http://home.wanadoo.nl/lochtejans/SBlive51.JPG

Hier Specs Home Cinema set
http://www.pioneer.nl/nl/...d=3788&taxonomy_id=62-98#

Hier plaatje backpanel
http://www.pioneer.nl/ima...vsx_d512_k_rear_panel.gif

[ Voor 12% gewijzigd door lochtejans op 10-03-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
HHmm ik heb alleen optical out en spdif out en als ik krijg alleen stereo uit beide. Ik sluit coax op spdif out en op coax in op mijn versterker. RESULTAAT: stereo
IK sluit optische kabel op optical out aan en op optical in versterker. Resultaat:stereo. Het is wel heel mooi geluid maar maar uit 2 boxen+ subwoover 8)7

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 20:49
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:35:
Ik heb de AC3 filter erop, en ik mijn Audigy 2 ZS digitaal op mijn versterker aangesloten (Pioneer VSX-D512). Hij speelt idd op 5.1 af, ook DIVX :)
@CS-AlCoHoLiC
Mijn broer heeft dezelfde receiver (Pioneer VSX-D512) en ik zag dat jij hem op 5.1 werkende hebt gekregen.
Ik ga komend weekend naar een computerbeurs en wil ik graag de desbetreffende kabels aanschaffen. Nu ik graag weten op welke manier en met welke kabels jij deze receiver precies hebt aangesloten op de digitale uit-aansluiting van de SB Live 5.1, zodat ik niet de verkeerde kabels koop 8)7

Verwijderd

ik wil mijn sound blaster audigy player op mn yahama 540 receiver aansluiten. momenteel op de volgende wijze: jack 3,5mm van geluidskaart (fronts) naar cd-in op de receiver en dan de instelling op dolby pro logic II voor 5.1 geluid. maar nu moet ik het geluid heel erg hard opendraaien (-10 dB op receiver) en daardoor hoor ik flink wat ruis!! nu wil ik dat vervelende ruisgeluid graag voorkomen. is er een andere manier om mijn geluidskaart op mijn versterker aan te sluiten zodat ik geen last heb van die ruis?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-08 17:12
Ik heb een RX-V440 en als ik mijn Audigy via de spdif aansluit(coax), gaat het bij -20dB flink hard(ligt natuurlijk ook aan je speakers).

Anyway in het kort
5.1 in games, is zo goed als enkel te doen via analoge signalen. Je hebt dus 3 jackplugjes naar 2x tulp nodig. Jacks in je geluidskaart en tulpjes aansluiten op de daarvoor bestemde inputs op je receiver, meestal omschreven met 6 channel input oid.

5.1 in Divx met AC3/DVD's
Kan net als met games analoog of digitaal middels optische verbinden of coax.
In het geval van een Creative kaart(coax):
jackplug naar enkele tulp kabel. Jackplug in je kaart(digital out) en de tulp op de coax aansluiting op je receiver. In je creative software aangeven dat je enkel digitale output wilt en ac3 decodering uitvinken en in AC3filter even aangeven dat het geluid via de SPDIF moet gaan. Bij gebruik van PowerDVD moet je ook in dit prog even aangeven dat het geluid via de SPDIF gaat.
Optisch kan niet missen met aansluiten en tevens dien je in te stellen dat het geluid via SPDIF gaat.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De info van razkin is correct 5.1 in games kan alleen met 3 tulp naar 2x tulp kabels. Met optische aansluiting krijg je alleen surround bij films die dit ondersteunen in comi met ac3filter. 8)7 lekker matig dus

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Een aantal/veel receivers ondersteunen geen Bass Management in analoog 5.1.

(Bass Management is het redirecten van low freqs naar de subwoofer. Dit is handig wanneer de subwoofer een stuk lager gaat dan de fronts/rears.)

Dit probleem is dus het geval bij mijn nieuwe Yamaha RX-V440RDS. De enigste oplossing is dan om Bass Management via de geluidskaart zelf te laten doen.....
Pagina: 1