Wireless (router)verbinding valt na 10 minuten elke keer weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Topicstarter
Met de linksys wireless 54 Mbps router valt telkens de verbinding weg na 10 minuten. Ik hoef dan alleen met de re muisknop op de draadloze verbinding te klikken en de beschikbare draadloze netwerken weer te geven en contact te maken met een netwerk. Ik heb de nieuwste firmware erop zitten omdat ik hem eerst niet in de lucht kreeg. Ook maakt hij ooit contact met een ander netwerk in de buurt.
Dus elke 10 minuten valt de draadloze verbinding weg maar niet de bedrade.

Er hangt een laptop aan de draadloze verbinding en 2 ps's op bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103621

Kun je meer info geven qua instellingen van de router en ip-adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De wireles heb ik aan mijn chello modem hangen en dan doorverbonden naar een bedrade router waar ik dan weer 2 pc's aan heb hangen. Ik heb allebei de routers een vast ip gegeven en de draadloze op dhcp staan zodat de pc's die aan de bedrade hangen een ip krijgen. Mijn internet verbinding valt alleen weg als ik met mijn laptop (nieuwe aldi) contact maak via de linksys wireless dus ik blijf buiten de bedrade router neem ik aan. Het rare is dat er een constante tijd is waarna mijn verbinding met de Linksys wegvalt (+/- 10 minuten).
Ik vermoed dat het gewoon een instellinkje is wat ik moet veranderen (vroeger had je ooit keep alive packets wat ervoor zorgde dat de verbinding wegviel als er geen data verkeer was voor een bepaalde tijd.
-Pc's aan vast router blijven internet verbinding behouden
-laptop medion (aldi) contact via linksys 54G wireles en valt weg elke keer na +/- 10 min.
-Laatste firmware op linksys is aanwezig
-Netwerk werkt verder perfect (VNC)

Raar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt dat hij ooit contact had gemaakt met de router van de buuren. Dit gebeurt wel vaker. Weet je zeker dat je op jouw server zit en niet op die van je buurman?

Je zou je laptop een vast IP-adres kunnen geven, in je router het IP aan het MAC adres koppelen. Dan weet je zeker dat je niet op de router van de buurman zit. Pak daarom ook een niet gebruikelijke range die iedereen heeft zoals 192.168.0.* maar pak bv 192.168.26.* Dan weet je ook zeker dat je niet op een verkeerde router inlogt en dat niet iemand anders op jouw router inlogt, want dat kan ook nog het probleem zijn dat iemand bij je in de buurt aan het storen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98701

als je windows gebruikt: schakel de wireless zero configuratie uit in je 'system services'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105369

Woodywood, heb je een adslverbinding of een kabelverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chello is kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94213

Dit komt me wel bekent voor. Volgens mij ben je de 'encryptie key' vergeten als je die invult op je router bij wireless instellingen en in je programma die je op je laptop heb geinstalleerd. Kijk of je verbinding krijgt. Als je dan verbinding krijgt zou het niet meer moeten uitvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98701

Anoniem: 98701 schreef op 08 maart 2004 @ 17:42:
als je windows gebruikt: schakel de wireless zero configuratie uit in je 'system services'
hallo, wordt er wel gelezen? uit nood qoute ik mijn eigen bericht. probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32101

ik heb precies hetzelfde bij een vestiging van ons, komt door interferencie van oude 802.11 access points die aan frequency hopping doen of misschien door DECT telefoon systeem.

oplossing zou kunnen zijn alles vast op 802.11g zetten, dat moet kunnen met je hardware die je hebt. ( dus niet op mixed mode waar die standaart op staat ).

andere channel gebruiken, als je nu 11 gebruikt, ff channel 1 of 2 proberen.

met een wireless scanner prog kijken wat er nog meer binnen bereik ligt.

zowiezo ssid wijzigen en op disabled broadcast zetten, 128bit encryptie op WPA aanzetten en natuurlijk mac filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja volgens mij heb ik hem op 64 MB encryptie staan en heb wel de firewall aan staan. Kan natuurlijk wel een heel andere range kiezen ja voor intern. Doet dat wisselen van channel zoveel dan ? En ik weet toch zo of ik op de buurman z'n router zit (is namelijk een sitecom en die staat bij mij dan bij de verbindingen) ik kan zijn router selecteren en contact maken zonder encryptie. hehe als ik dat eerder had geweten had ik geen wireless router gekocht maar gewoon via de laptop contact gemaakt met zijn router (lol).
Als ik de wireles zero service uitzet wat gebeurt er dan en wat doet dat precies.

Gelukkig heb ik meer verstand van dvd......

Wat is het toch mooi spul als het werkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98701 schreef op 08 maart 2004 @ 23:00:
[...]

hallo, wordt er wel gelezen? uit nood qoute ik mijn eigen bericht. probeer dat eens.
Wireles zero service uitschakelen heb ik dus helemaal geen wireless meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Dit probleem heb ik dus ook, zelfde router, zelfde gezeik! Heeft één van de oplossingen het probleem al verholpen, woody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je moet iig even een ander kanaal proberen dan waar die standaard op staat. Daarnaast raad ik aan om een 3rd party tool te gebruiken om te verbinden met een Wireless Netwerk, het systeem dat standaard in Windows zit werkt nogal brak. Ik had een tijdje geleden zo'n tool, maar ik weet de naam even niet meer. Ik heb nu op mijn server Linux gezet en dat werkt met ndiswrapper er wireless-tools wel zo makkelijk.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Anoniem: 87513 schreef op 11 maart 2004 @ 08:53:
[...]

Wireles zero service uitschakelen heb ik dus helemaal geen wireless meer.
Oke het is een hele kick, maar toch, misschien dat iemand er nog iets aan heeft. Ik had het zelfde probleem, en bij mij werkt het wel om die wireless zero service uit te schakelen. Je moet dat natuurlijk wel doen als de verbinding nog aan staat, volgens mij, want die wzs zorgt ervoor dat er door windows instellingen kunnen worden gewijzigd, waardoor je als je die service uitzet je natuurlijk ook geen verbinding meer kunt maken.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Werkt dus toch niet, nadat je opnieuw opstart...

Misschien dat iemand mijn hiermee kan helpen, ik heb een sweex router en een sweex pci kaartje (met externe antenne), het werkte meteen nadat het was ingeplugd, alleen valt zo om de zoveel minuten de verbinding weg. Best wel irritant, msn logt dan wel automatisch in, maar steam moet ik steeds opnieuw aanzetten. En ook als ik een bestand aan het downloaden ben, dan gaat dat ook niet echt fijn, als de hele tijd de verbinding wegvalt.

Ipadres wordt voor verkregen dmv. dhcp server, nl. 192.168.0.1. Ik krijg altijd 192.168.0.2. De lease krijg ik voor 2 dagen lang, dus daar kan het niet aan liggen. Ook dacht ik eerst dat het zou liggen aan de afstand, maar dat zou ook niet kunnen, want als ik wel verbinding heb, dan heb ik een goed signaal.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113565

ik heb hetzelfde probleem met de Sweex 11G router. Heb er nooit last van gehad, maar sinds ik de nieuwe update erop heb gezet, heb ik er alleen maar last van.

Iemand toevallig een oplossing voor dit probleem, of nog wat oude firmware liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik heb nu wel een tijdelijke oplossing voor het probleem. Wanneer ik echt verbinding heb, en alles werkt, open ik een zelfgemaakt batch-bestandje, wat ik op het bureaublad heb gezet. Zelf denk ik dat ik overstap naar windows 2000, wat mij fijner werken lijkt.

Dit is de code:

code:
1
net stop WZCSVC

_@/'

Pagina: 1