Toon posts:

Chaintech FX5600XT wil niet op AGP 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik mijn oude GF2MX400 dualhead vervangen door een Chaintech FX5600XT. Games zien er stukken beter uit, maar toch valt de performance nog een beetje tegen. Natuurlijk is mijn setup (zie sig) verre van modern (nog een half jaartje ofzo en dan maar eens wat upgraden), maar toch moet er meer in zitten.
Ik had een tweede pc, met 1000 MHz Athlon, 256 mb mem en GF4MX440, en die scoorde hoger in 3dmark, dan mijn huidige setup.
Dus ik heb eens wat in de instellingen zitten kijken, blijkt de AGP speed in het Nvidia tabblad bij beeldschermeigenschappen op 1x te staan. Dus ik verzet die schuif naar 4x (kaart kan wel op 8x, maar mobo kan niet meer dan 4x aan), dan wil de pc restarten, ik doe dat, en vervolgens staat de schuif weer op 1x. In het bios staat de AGP 4x Mode enabled (Aperture Size gister ook nog maar ff aangepast naar 128 meg). Toch blijft dat ding hardnekking op 1x staan, terwijl 4x een aanmerkelijke performance-winst op zou leveren denk ik.
Driver-versie is 52.14, gewoon van de cd die bij de kaart zat.

Wie heeft een idee? Google en de search hier brachten mij geen uitkomst. Alvast bedankt, want dit is een beetje irri :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens een andere driver uit. Die staan bijvorbeeld in de T.net meuktracker :)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

zoiets heb ik ook met bepaalde dingen met mijn ati kaartje (radeon 9200) kan op agp 4x mar staat op 1x maar als ik de instellingen in windows verander (door middel van het ati setup scherm) dan blijft hij ook lekker op 1x staan als ik weer terug ga.
weet ook niet echt meer wat te doen, he de allerlaatste drivers al enkele malen gedownload en het ook met oudere drivers geprobeerd maar niks schijnt te helpen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Heb hetzelfde met een fx 5900, ding staat op 1* en is niet anders te krijgen. Toch krijg ik sterk de indruk dat die instelling fout weergegeven word, want in bv aida staat agp 4* gewoon enabled, evenals in het bios. Ik maak me er iig niet meer druk om, al zouden andere drivers idd kunnen werken.

edit: bij mij ook een 8* kaart op een 4* mobo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 14:53 ]

Verwijderd

Ik heb met mijn radeon 9200 hetzelfde.Die heb ik vorige week erin gezet.
Hij heeft 1x op agp4x gestaan.
Na heel wat avonden klooien ben ik erachter dat de fout ergens in het bios moet zitten,want hij bleef op 4x staan totdat ik een ander progje erop had gezet die ook iets moest veranderen in het bios.Toen ging de boel weer op agp 2x :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu driverversie 53.03 geïnstalleerd, maar echt blij ben ik er niet mee: nu is die hele schuif om de AGP snelheid in te stellen verdwenen. Iemand een idee waar dat ding gebleven is, of waar ik het anders in kan stellen?

Nu met de nieuwe drivers wordt bij de bussnelheid wel AGP 4x weergegeven, maar ik heb het vermoeden dat dit alleen maar de snelheid is die het mobo 'kan', maar dat ie dus toch nog op AGP 1x staat.

Iemand? (Tnx voor de input trouwens!)

Verwijderd

Topicstarter
Na een aanpassing in het register (lokal machine => software => nvidia => nvtweak) met hulp van iemand anders (tnx nog :P) wat toevoegingen gemaakt (er stond wat te weinig in) en nu heb ik dus m'n schuif terug. De AGP snelheid blijft met de nieuwe drivers ook keurig op 4x staan. Maar m'n 3dmark score is en blijft (te) laag vind ik. 5197 3dmarks vind ik te weinig, 6000 is m'n streefwaarde of liever nog de minimumwaarde die ik minstens wil bereiken.

Iemand die verder nog ideeën heeft om de score wat op te krikken, behalve het logische antwoord (upgraden)?

Verwijderd

Zou je ook ff willen posten hoe je dit met het register gedaan hebt. Heb er namelijk ook wel belang bij. :P Ik heb zelf ook de 53.03 drivers maar kan ook de AGP schuif niet vinden.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:40:
Na een aanpassing in het register (lokal machine => software => nvidia => nvtweak) met hulp van iemand anders (tnx nog :P) wat toevoegingen gemaakt (er stond wat te weinig in) en nu heb ik dus m'n schuif terug. De AGP snelheid blijft met de nieuwe drivers ook keurig op 4x staan. Maar m'n 3dmark score is en blijft (te) laag vind ik. 5197 3dmarks vind ik te weinig, 6000 is m'n streefwaarde of liever nog de minimumwaarde die ik minstens wil bereiken.

Iemand die verder nog ideeën heeft om de score wat op te krikken, behalve het logische antwoord (upgraden)?
hoe kun jij in godsnaam streven naar 6000 3dmarks met een 5600XT je en een AMD thunderbird???

Ten eerste je 5600XT is niet zo'n geweldige kaart, en icm met je cpu zal 3dmark echt geen 6000 punten opleveren. Of je hebt het hier over 3dmark2001se..................

Ik weet niet precies of een XT nu sneller of langzamer is dan de Ultra. Je wordt onderhand gek van die kutversies allemaal, SE, XT non Ultra, Ultra............bij radeon is de XT sneller dan de PRO, bij de 5900 is de XT langzamer dan de 5900non ultra..........

waarom niet gewoon SE voor low budget, non ultra voor mid range, Ultra voor high end, en XT voor XTreme high end en dat voor ALLE kaarten? Dan is er tenminste structuur..........

ik haal met mijn Asus 5950U een 3dmark van 6320. In 2001SE 15900 punten. Daarbij heb ik ook een Asus P4C800Deluxe met een P4 2.6 HT en 1 gig kingston ddr400 hyperx geheugen op CL2.............

nog even snel over dat register..........download gewoon coolbits.reg van www.guru3d.com

in combinatie met de 53.03 drivers krijg je automatisch dat schuifbalkje als je een FX hebt

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 09-03-2004 13:55 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Deathchant schreef op 09 maart 2004 @ 13:54:
[...]
nog even snel over dat register..........download gewoon coolbits.reg van www.guru3d.com

in combinatie met de 53.03 drivers krijg je automatisch dat schuifbalkje als je een FX hebt
Oh maar ik heb zelf een Geforce 4 Ti. Zal vanavond wel ff kijken of het hier ook mee lukt. Of is dit alleen voor de fx kaarten weggelegd. 8)7 :?

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 09 maart 2004 @ 13:54:
[...]

hoe kun jij in godsnaam streven naar 6000 3dmarks met een 5600XT je en een AMD thunderbird???

Ten eerste je 5600XT is niet zo'n geweldige kaart, en icm met je cpu zal 3dmark echt geen 6000 punten opleveren. Of je hebt het hier over 3dmark2001se..................
Ik heb het idd over 3dmark2001se, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was. In 3dmark03 scoor ik maar 1100 punten. Er zit dus ergens iets goed fout volgens mij.

Xp_Ready: mocht je naast de oplossing van Deathchant nog behoefte hebben aan de reg-file die ik gebruikt heb dan geef je maar een brul, post ik vanavond als ik thuis ben wel ff een link.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:53:
[...]

Ik heb het idd over 3dmark2001se, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was. In 3dmark03 scoor ik maar 1100 punten. Er zit dus ergens iets goed fout volgens mij.

Xp_Ready: mocht je naast de oplossing van Deathchant nog behoefte hebben aan de reg-file die ik gebruikt heb dan geef je maar een brul, post ik vanavond als ik thuis ben wel ff een link.
Zelfs mijn 3dmark score is nog hoger als die van jou.
2001se: 7899
2003: 1321

En als je zou willen moet je het maar hier ff posten of naar mijn mail struren.
Het progje werkt wel maar ik moet wel iets toegevoegen aan het register om het te aktiveren ben ik achter gekomen.

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel meer in zal zitten...

Je CPU is niet helemaal meer up to date... en je kaart is een budget versie van een kaart die al niet bekend staat als een van de snelsten...

Ik denk dus dat die scores niet eens zo slecht zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de file hier neergezet: http://gurb.deltaland.nl/ronald/var/regje.reg

En over die score: wel vreemd dan dat een 1000 mhz Athlon met maar 256 meg en een GF4MX440 hoger scoort dan mijn huidige setup :/
Overigens merk ik in Quake3 wel een enorme verbetering met AGP op 4x: van 111 naar 164 fps! Toch blijft die 3dmark score te laag...

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:13
een 5600XT heeft 64bit ram, een mx440 128bit, dat wil zeggen dat de mx440 een bredere memorybus en dat zou in principe sneller moeten zijn, vooral in 3dmark01.

Correctie: er zijn ook 5600XT's met een 128bus maar ikga er even vanuit dat je een met een 64bit memorybus hebt, dan zou het geheugen minder snel zijn als op de mx440 (5600XT:3,2GB/s en MX440:6,4GB/s)

[ Voor 40% gewijzigd door Snirpo op 11-03-2004 21:21 ]

Verwijderd

Ik heb hem binnen en zal morgen ff goed testen. Thanks. ;)
Pagina: 1