branden van .cmi file lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Jaja, ik heb hier een CD-I (oud ik weet het) imagefile liggen van een spel dat ik heel graag wil spelen. Het probleem is dat het een .cmi imagefile is. Als ik het probeer te branden op cd met het programma waarmee die image gemaakt is (wat ik na enige zoeken op internet ontdekte: cd-mate) krijg ik de foutmelding

"failed to detect file size of specified disc imagefile".

Emuleren met Deamon tools is via omweg mogelijk (je moet dan bij file type kiezen voor *.* en dan de .cmi openen) maar als ik hem dan vervolgens kopieer wordt het een data mode1 cd, en die is niet leesbaar voor mijn cdi speler. CDi's zijn namelijk mode2

Heeft iemand een idee hoe ik deze cmi kan branden? Waarom lukt het niet, hij kan de grootte dus niet detecteren, heb ik ook nog een soort cue file nodig ofzo? Hoe maak ik deze?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

wat als je nou met deamon mount, daar een ISO van maakt, en dan met nero die ISO branden in mode 2...?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat bedoel je met 'kopieer'? Kopieer je de files vanuit verkenner en brand je die met Nero of doe je een CDCopy op de virtuele drive?

Als je de files brand kan je namelijk wel voor mode2 kiezen, maar ik weet niet of een CD-i dan nog functioneert. Heb je verder niet iets als CloneCD of Alcohol120% (beiden hebben wel een trail geloof ik, alcohol zeker) voorhanden? Deze hebben wat betere kopieer functionaliteiten dan Nero, en wellicht branden die hem wel als mode2 :)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:20:
wat als je nou met deamon mount, daar een ISO van maakt, en dan met nero die ISO branden in mode 2...?
Dat is inderdaad precies wat ik gedaan heb, echter in de ISO is vastgelegd wat voor soort data er in zit. Nero denkt kennelijk dat er in de iso mode 1 data zit.
M.a.w. je kunt dus bij het branden van een iso niets instellen behalve de brandopties als VariRec, Burnproof etc.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ook met Alcohol 120% is het probleem dit:

Bij het proberen te branden van de image met Alcohol moet ik zelf een blokgrootte opgeven waarbij ik kan kiezen uit: 2352, 2048, 2336
bytes. Daarbij moet ik ook de "image header grootte" en de "image trailer grootte" handmatig invoeren. Wel ziet Alcohol correct dat het een mode2 cd is.

Aangezien ik geen idee heb van deze waarden kan ik die cd niet branden... Ik heb het wat ik hier boven schreef nog even gecontroleerd:

Als ik de image via de omweg (ook alcohol ondersteunt standaard geen .cmi) als virtuele schijf mount, herkent het programma nero, alsmede alcohol zelf het als een mode1 data cdrom, wat ik vreemd vind icm bovenstaande ondervinding.
Maar dan kan ik er dus niets mee.

Weet iemand hoe het kan dat hij bij branden wordt gezien als mode2 en bij emulatie als mode1? Gewoon nieuwsgierig...

Kort samengevat het belangrijkste voor mij: ik moet op een of andere manier de in te vullen waarden kunnen achterhalen, dan kan ik de image correct branden. Zijn er geen proggies voor die een image kunnen scannen ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiberium op 08-03-2004 19:27 ]