Toon posts:

Asus A7V8X-MX schakelt steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
- Asus A7V8X-MX
- AMD XP2500+
- 2X Kingston 256MB PC2700

Ik krijg dit mobo niet opgestart. Als ik de fsb op 100 laat staan gebeurt er nog het meeste, ik kan in de bios komen maar na verloop van tijd (ongeveer 30 seconden) slaat alles af. Ik moet dan de stroom eraf halen en weer inschakelen om de PC weer aan te kunnen zetten.

Verhoog ik de FSB echter, via de dipswitch, naar 166 dan doet het mobo helemaal niets, ik krijg een zwart scherm en hij schakelt steeds aan/uit/aan/uit.

Is dit mobo nu gewoon brak?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

hoeveel wat is je psu en wat zijn je voltlijnen\temps?
+welke bios heb je ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 14:17 . Reden: edit ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Lijkt me dat de koeling van je proc niet goed vast zit, of dat je er geen koelpasta onder gedaan hebt :).

tvw

Verwijderd

iets schreef op 08 maart 2004 @ 14:18:
Lijkt me dat de koeling van je proc niet goed vast zit, of dat je er geen koelpasta onder gedaan hebt :).
dit gebeurd het meeste als de FSB op 100 staat.en op 133 en 166minder wat jij dus zegt is een beetje onwaarschijnlijk ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:20:
dit gebeurd het meeste als de FSB op 100 staat.en op 133 en 166minder wat jij dus zegt is een beetje onwaarschijnlijk ;)
Huh :?

Anyway, check inderdaad eens de koeling/temperaturen van je CPU en post hier de volledige PC-specs, incluis de voeding. Neem tot slot ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door voor alle tips en suggesties omtrent dit soort Help-mijn-PC-doet-het-niet! problemen ;)

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 18:17
Laat ik precies hetzelfde hebben met een gewone A7V8X-X versie:\. Tis iig niet de voeding. Ik heb mn Mobo teruggestuurd, aangezien ik nog garantie had. Maar dit was dus mooi wel mn LAATSTE Asus :\. Als ik m terugkrijg laat ik wel horen wat het was. Ik had er de eerste 11 maanden geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst ook de voeding dus had ik mijn mini voor een midi tower ingeruild (300 W). Het probleem bleef hetzelfde. Het voltage kan ik volgens mij niet instellen met dit mobo.

Kan dit echt een koeler probleem zijn? Het geval wil namelijk dat er flink wat koelerpasta van mijn nieuwe koeler af was (per ongeluk verkeerd om op tafel neergelegd). Ik ga een andere koeler kopen want het was toch een standaard flutkoelertje, en dan nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe cooler gekocht en een tube pasta, nu loopt hij als een zonnetje.......
Pagina: 1