Laptop op batterij: crash

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Ik heb het volgende probleem met mijn laptop, een Acer Aspire 1300, met windows XP professional. Als ik de laptop op batterijen laat functioneren, dan schakelt de laptop zichzelf na een tijdje plotseling uit. Het systeem gaat niet hybernaten (standaard bij lege batterij), en ook verschijnt de mededeling van 'batterij bijna leeg'. Zonder enige mededeling staat de laptop zomaar uit. De indicatie die bij de batterij zelf is ingebouwd geeft aan dat de batterij nog vol is. Opnieuw opstarten geeft toont ook een volle batterij, de batterij kan het dus niet zijn (lijkt mij). Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt, en wat er eventueel aan te doen is?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

powersave functies van windows? Als je een tijdje niets doet en hij op accu werkt gaat hij uit om stroom te besparen?

in het Configuratiescherm is meestal wel een optie om in te stellen wat hij doet, en hoe lang hij ermee wacht.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ga naar je bureau blad en druk op je rechter muisknop .

klik eigenschappen aan

ga naar schermbeveiliging en naar power of zo onderin

daar zet je alle dingen op NOOIT dan druk je op toepassen en als het goed is dan doet hij het weer goed

grtz

jbw

Bedankt alvast

• Telim Tor
De laptop schakelt zichzelf nog steeds uit als alle power options op nooit staan

De laptop schakelt zich ook uit als ik gewoon aan het typen ben (uiterst irritant..)

[ Voor 26% gewijzigd door Telim Tor op 08-03-2004 14:25 ]

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad. Bleek dat het toetsenbord op de aansluitingen van de accu drukte en het contact verbrak. Als je nog garantie hebt, terugsturen, anders proberen de batterij beter vast te zetten. Let ook of de accu-contacten schoon zijn en de stekkers goed vast zitten.

Succes

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

of de batterij is zodanig leeg dat ie zelfs niet eens de kans krijgt om in hybernation te gaan. Ik heb wel eens defecte accus gehad die een volle status hadden, maar niet meer de power om mee te werken. Ik weet niet of die een nieuwe laptop is of al een oude, maar dit soort effecten zie je wel alleen maar bij accus ouder dan een jaar of twee.

Verwijderd

Beste Telim Tor,

Zelf heb ik dit probleem gehad met mijn Dell latitude Cpxh serie en hier zit de batt. direct aan de voorkant en er staan achterop indicatie lampjes of de batt. nog vol is de ja of de nee.

Aan jouw batt. kan het volgende liggen, Hij is in het begin misschien verkeerd opgeladen en moet nu weer goed opgeladen worden, download een freeware progje voor dit.

Laat hem helemaal ontladen en dan een paar dagen erop laten zitten, dan zou die het weer goed ! moeten doen.

Hoeveel mAh heeft de batt. hoe hoger des te beter !!

Succes,

Greetz,

Marcel

• Telim Tor
De batterij werkt volgens mij naar behoren, ik kan er soms wel 10 min mee werken, en dan is de batterij nog meer dan 90% vol. Dat het toetsenbord het contact verbreekt denk ik niet, de laptop crashed ook als ik niet aan het typen ben (dan verandert er volgens mij niks aan de druk op de contacten)

Verwijderd

Geachte Telim Tor,

Nu licht het er een beetje aan hoelang je de lappie hebt :

1. Hoelang hebt je de lappie.
2. Is het een nieuwe of 2dehandse ( Acer Aspire 1300 = een oud model )
3. Hoelang windows xp pro erop staat.
4. Hoelang dit probleem zich al vordoet.

Het klopt al niet dat als je 10 min. bezig bent met een windows progje bijv. Kladblok dat die batt. dan alweer 90% aangeeft dit moet min. 98% zijn.

Een normale lappie accu moet +/- 4.5 uur meegaan ( bij het draaien van Internet explorer , Adobe Photoshop Cs etc.

Mocht dit niet het geval zijn ontlaad de accu en laat hem opnieuw op, vraag Acer voor zo'n progje. ( bellen en/of mailen, flink doorzeuren want hun bieden veel liever een nieuwe aan die +/- 80 euro kost , denk ik ?!? )

Ook kan je aan de onderkant van de laptop zien dat daar als goed is een paar schroefjes zitten met de letter K, dit is dus K van Keyboard.

Schroef alle K schroefjes weg en houd wel de klep dit ( lcd ) , keer de laptop weer om en als goed is kan je het Keyboard eruit liften, doe dit voorzichtig want als zo'n connector los raakt is dit moeilijk terug te vinden.

Ga nu met een goede stofzuiger + hulpstuk ( zachte borstel ) licht over het moederbord + processor heen, dat alle stof etc. erook een keer uitkomt, nu je toch bezig bent kun je direct je Keyboard schoonmaken.

Zet alles weer op zijn plek en schroef alles weer vast.

Zet de laptop weer aan, en doet dit probleem nog steeds voor, zet hem dan aan het gewone stroom en doe een nieuwe installatie van windows xp pro.
( maak wel backups )

Mocht dit allemaal nog niet helpen , smijt hem dan in de prullenbak en koop een goeie ; Dell bijvoorbeeld en dan geen Inspiron want die is net zo als Aspire , snel inelkaar gezet en voor kleine doeleinden, eerder een Latitude. Wel is Dell in het nieuws geweest maar trek hiervan niets aan.

Heb je geen geld voor een nieuwe, koop dan 1 2dehands en vraag dan als eerste naar het Service Tag, nu kan je op de Dell site checken of de laptop eerlijk is ja of de nee.

Ik hoop dat dit mocht helpen,

Greetz,

Londeman

p.s. Bijvoorbeeld deze ---> http://www.zdnet.co.uk/i/z/rv/2003/07/dell-lat-d400-i1.jpg

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je kunt ook een (als de batterij geen goed contact maakt) er van die stukken tape achter plakken die als het ware de batterij er vast in zetten

grtz

Bedankt alvast

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb ook een aspire 1300 en ben ook niet tevreden over de levensduur van de batterij (max. 2 uur mee te werken :( ) en met batterij gebruik wil ie nog weleens regelmatig BSOD geven en opnieuw opstarten. Kwa uitrusting is het een prima laptopje... maar echt stabiel is ie niet. Ik ken het specifieke probleem van jou niet echt, maar weet dus wel dat het geen stabiele laptop is. Ik hoop dat wanneer je een oplossing hebt gevonden, ons hierover kan inlichten... ben erg benieuwd

Signature van nature

Pagina: 1