[BT] Hogeschool zeeland netwerk instellingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik krijg hier op geen enkele PC, OS of laptop mijn downloads goed werkend. Wat ik ook pak (school computer, laptop, ibook) ik krijg maar 60k max bij HTTP downloads en bittorrent werkt helemaal niet.

Weet iemand wat de goede netwerkinstellingen zijn voor downloaden op de HZ? Ik heb de HZ.pac kuunnen gebruiken en handmatig de HTTP proxy ingevuld in mijn netwerkinstellingen van OSX 10.2.8. Maar toch heb ik die lage snelheden en niet werkende download apps!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan je dat niet beter aan de netwerkbeheerders gaan vragen, denk dat je dan sneller een duidelijk antwoord hebt dan het op een forum te vragen.

Maar overigens gok ik dat ze met opzet een limiet hebben ingesteld op het dataverkeer.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 20:18

sus

is druk :+

Heey, een medestudent :)

Ik zit sinds 2 jaar daar op de HZ, en ben ook al een poosje bezig om te zorgen dat ik met mijn laptop ook normaal kan downloaden daar.

Ik heb het inmiddels voor elkaar om mij dnet-client te laten flushen, was ff een hoop gedoe. Verder kan ik met Mozilla elke ftp bereiken die ik wil (door ftp://user:pass@12.34.56.78:21 te doen).

kazaa, bittorent, emule gaat niet werken, dat is in de firewall keihard dichtgezet.

Nog wel een tip. 's Avonds downloaden daarzo. Zit je zo op 300KB.sec vanaf http/ftp. Mits de host het natuurlijk ook ondersteund. En anders na 16:00, dan valt een groot deel van het schoolnetwerk nl. stil. En daar zit het atrium ook op.
offtopic:
Volg de opleiding Informatica, zit veel in PE-203

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, je zult dit toch echt moeten navragen aan de beheerders aldaar.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.