Toon posts:

[win2k]VPN problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zoveelste VPN probleem, heb alle forums al gelezen maar ik kom er nog niet uit.

Het netwerk:
[win xp(home)] - GPRS - VPN{ip:***.101} - internet - VPN{ip:***.2} - chello - [linux{ip:***.254 domein:domeinie}] - [win2k server{ip:***.1 domein:domeinie}]

Het probleem:
Via VPN kan ik verbinden met het netwerk en via de terminal client kan ik op de win2k teminal server werken. Hier maak ik uit op dat er verbinding is.
Echter kan ik niet r: verbinden met \\server\netwerk(en ook niet \\***.0.1\netwerk) wat wel gewoon kan op de computers die direct op het netwerk zitten. Ook kan ik via VPN de computers in het netwerk pingen, dit kan wel met computers direct in het netwerk.
Ook moet ik de standaard gateway op het externe netwerk gebruiken anders verbind hij niet. Internet werkt dus ook niet op de VPN client als VPN verbonden is.

Nu heb ik nog een netwerk verbonden VPN, hier heb ik ook wat problemen mee gehad. Ik wou namelijk de twee netwerken verbonden hebben en niet al het netwerk verkeer over het externe netwerk gooien. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik de route regel aangepast op mijn linux VPN-client. De server geeft namelijk de route:***.0.1/24 hiervan heb ik gemaakt ***.0.0/24. Dan werkt hij wel.
Maar ik kan geen netwerkschijf verbinden, wel kan ik met terminal client verbinden.

Weet iemand wat er fout zit?