Toon posts:

[XP] Backup probleem in XP Pro*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een backup probleem in XP pro. Hij voert mijn Backup gewoon weg niet uit.

Hier zijn de stappen die ik uitvoer door gebruik te maken van de backup wizard:
- Backup utility opstarten en dan ga ik naar Backup-wizard
- only backup selected drives, files, or network data
- ik kies 2 partities uit die gebackupped moeten worden
- ik kies de plaats waar die backup moet staan en geef hem een naam
- ik klik op advanced en selecteer het type: normal
- het volgende venster met een aantal opties laat ik zo
- dan kies ik replace existing backups
- en bepaal het tijdstip wanneer die backup uitgevoerd moet zijn: dagelijks om 12.45u
- ik kies geen paswoord voor die backup, kben toch de enige die op die pc zit.

Als ik kijk naar de schedule jobs zit hij er correct in en dagelijks. Maar éénmaal het tijdstip voorbij, heb ik geen enkele backup activiteit gezien en staat er geen enkele BKF-file op de gekozen locatie.

Heb ik iets verkeerds gedaan of te weinig. Of moet er iets meer opgestart worden.

mvg
scarlac2

Verwijderd

Topicstarter
Kan er me niemand helpen met mijn backup probleem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er toevallig iets in je eventlog? Kan je ntbackup misschien een logfile laten maken en staat daar iets in? :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dit vinden

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Als je rechts klikt op de job en dan voor run kiest wordt de job dan wel uitgevoerd?
Dan zou het aan een service kunnen liggen die nt backup gebruikt, uit m'n hoofd weet ik echter niet welke service het is. Ben je misschien bezig geweest met services uitschakelen?

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb geen services uitgeschakeld. Heb altijd het probleem zo gekend. Zelfs na een propere format van de PC.

Verwijderd

Helaas heb je echt een password nodig anders werkt de scheduler niet goed. Dat is tenminste mijn ervaring.

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Tis off topic, maar bij mij werkt de back up wel en staat er ook netjes een bkf, alleen als ik de back up terug wil plaatsen dan is er altijd corruptie of beschadiging. Het is zeker geen hardware probleem.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:10:
Helaas heb je echt een password nodig anders werkt de scheduler niet goed. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dat klopt, ik heb een apart account aan moeten maken met password zodat de scheduler wél werkt.
Voordeel hiervan is ook weer dat je het proces niet ziet, het wordt immers via het andere account uitgevoerd.
offtopic:
Dispenzer: ik denk dat je beter een eigen topic kunt openen

[ Voor 11% gewijzigd door DJ^ op 10-03-2004 14:22 ]

hmmz

Pagina: 1