Ik heb op mijn thuisservertje de demoversie van Plesk 7 geinstalleerd om eens te kijken hoe zoiets word opgezet en hoe het werkt. Nu heeft de demoversie een beperking zodat je maar 1 domein met 1 emailadres en 1 gebruiker kan gebruiken. Aangezien de plesk admin uit php scripts bestaat ben ik daar eens in gaan kijken, zonder succes uiteraard want die zijn versleuteld.
Ik ben er echter achter gekomen dat hun licentie systeem erg eenvoudig is te omzeilen.
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik moet doen, in de EULA staat:
Als ik plesk/ow-soft van deze hack op de hoogte stel (incl. hoe ik het precies gedaan heb), kan ik dan niet in de problemen komen? 't zou niet de eerste keer zijn dat iemand een verbetering wil aandragen en als dank een rechtzaak aan z'n broek krijgt.
Wat zouden jullie doen?
Disclaimer
De enige die eventueel de details van deze hack te zien krijgt is plesk/ow-soft zelf, mailen/msgen heeft dus GEEN zin.
Ik ben er echter achter gekomen dat hun licentie systeem erg eenvoudig is te omzeilen.
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik moet doen, in de EULA staat:
Zonder al te veel op de details in te gaan, ik heb géén bestanden van hun inhoudelijk veranderd, of de originele source gezien.11.3 You must not modify, decompile, or reverse engineer any Software SWsoft discloses to You, and must not remove, overprint, or deface any notice of copyright, trademark, logo, legend, or other notice of ownership from any originals or copies of Software or Information from the Services
Als ik plesk/ow-soft van deze hack op de hoogte stel (incl. hoe ik het precies gedaan heb), kan ik dan niet in de problemen komen? 't zou niet de eerste keer zijn dat iemand een verbetering wil aandragen en als dank een rechtzaak aan z'n broek krijgt.
Wat zouden jullie doen?
Disclaimer
De enige die eventueel de details van deze hack te zien krijgt is plesk/ow-soft zelf, mailen/msgen heeft dus GEEN zin.