[Plesk] Demo licence

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 12:12
Ik heb op mijn thuisservertje de demoversie van Plesk 7 geinstalleerd om eens te kijken hoe zoiets word opgezet en hoe het werkt. Nu heeft de demoversie een beperking zodat je maar 1 domein met 1 emailadres en 1 gebruiker kan gebruiken. Aangezien de plesk admin uit php scripts bestaat ben ik daar eens in gaan kijken, zonder succes uiteraard want die zijn versleuteld.
Ik ben er echter achter gekomen dat hun licentie systeem erg eenvoudig is te omzeilen.
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik moet doen, in de EULA staat:
11.3 You must not modify, decompile, or reverse engineer any Software SWsoft discloses to You, and must not remove, overprint, or deface any notice of copyright, trademark, logo, legend, or other notice of ownership from any originals or copies of Software or Information from the Services
Zonder al te veel op de details in te gaan, ik heb géén bestanden van hun inhoudelijk veranderd, of de originele source gezien.
Als ik plesk/ow-soft van deze hack op de hoogte stel (incl. hoe ik het precies gedaan heb), kan ik dan niet in de problemen komen? 't zou niet de eerste keer zijn dat iemand een verbetering wil aandragen en als dank een rechtzaak aan z'n broek krijgt.
Wat zouden jullie doen?

Disclaimer
De enige die eventueel de details van deze hack te zien krijgt is plesk/ow-soft zelf, mailen/msgen heeft dus GEEN zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77056

Ik zou het wel netjes vinden wanneer iemand met een hack maild.....
Maar ja, dat ben ik... :)
Zou het gewoon doen....
Denk niet dat ze je zo snel een rechtzaak aan je broek hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt toch gewoon even een mailtje sturen :? Wat kan er fout gaan zolang je niets onwettigs hebt gedaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83819

Ze hebben er alleen voordeel mee als je het netjes mailt wat je heb ontdekt. Ze zullen er wel blij mee zijn, ze kunnen je denk ik niet aanklagen of zoiets als je het netjes mailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt de hele problematiek natuurlijk ook voor jezelf houden en het zien als hun straf voor het maken van non-free software. Ik zou namelijk niet raar opkijken als ze je verbetering idd aannemen, en vervolgens met een rechtszaak nog wat geld uit je willen slepen omdat je hun beveiliging omzeild hebt.

Ik zou het ze niet zeggen iig, tenzij ik de developers persoonlijk kende.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik denk dat ik het gewoon ga melden, zou onderstaande brief een goede start zijn?
Good day,

I've installed the demo version of plesk 7.0.0 on my Redhat 9 box to get an idea what plesk is all about and if it would be usefull to maintain my personal domain (1 website, couple of email users).
Of course you limited the demo for reviewing purposes to 1 domain and 1 mailname and encoded the php files for security/copyright reasons, so far so good.
I then decided to take a look how the admin is constructed and found very simple way to get the demo to support unlimited domains/mailnames/slaves/etc.
If you want to know the technical details just let me know and i'll send you the specifics, in the mean time i want to make it clear that i'm not planning on making the details known to anyone but sw-soft!

With kind regards,

Erik Versaevel
The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:41

chem

Reist de wereld rond

CyBeR schreef op 08 maart 2004 @ 13:28:
Je kunt de hele problematiek natuurlijk ook voor jezelf houden en het zien als hun straf voor het maken van non-free software. Ik zou namelijk niet raar opkijken als ze je verbetering idd aannemen, en vervolgens met een rechtszaak nog wat geld uit je willen slepen omdat je hun beveiliging omzeild hebt.

Ik zou het ze niet zeggen iig, tenzij ik de developers persoonlijk kende.
ja, een internationale rechtzaak, daar zitten ze vast op te wachten :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

Vermeld het gedeelte uit je openingspost er anders bij; dat je twijfelde om het te mailen omdat je geen rechtzaak aan je broek wil enzo. Volgens mij maak je dan meer dat ze dankbaar reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 08-03-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 21:52
Als ze Nederlands kunnen lezen, ja ;)

Maar dat berichtje zou je prima kunnen sturen lijkt me. Je kunt het ook gewoon niet doen, who cares zal ik maar zeggen; als je het een goed product vindt en het niet erg vindt om de makers een handje te helpen, dan opsturen :)

offtopic:
In je bericht staat ergens 'useful', dat is met 1 'l' aan het eind, dus niet 2. Ik doe dat zelf altijd fout, vandaar dat het me opvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

Zoek anders eens op bijvoorbeeld securityfocus.com of ze vaker zijn benaderd met bugs en hoe er toen is gereageerd.
offtopic:
Ja, net als successful, dat zie je ook vaak met 2 l's, maar je schrijft 't met 1. Google is handig voor dat soort twijfelgevallen!
Searched the web for successfull. Results 1 - 10 of about 154,000.
Searched the web for successful. Results 1 - 10 of about 27,000,000.
Searched the web for usefull. Results 1 - 10 of about 571,000.
Searched the web for useful. Results 1 - 10 of about 37,600,000.

[ Voor 44% gewijzigd door Bergen op 08-03-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 19:42
Ik weet het niet hoor. Volgens mij heb je ook nog wel iets van rechten om het product te gebruiken.
Ik heb net de AV van Plesk ("sw-soft") doorgenomen, maar kan daar niet 1-2-3 iets terugvinden. Wellicht zijn deze AV niet hetzelfde als de AV die je ondertekent bij installatie van Plesk.

Anyway: zoals het recht nu in elkaar steekt heb je geen beveiliging doorbroken. Volgens mij ben je niet strafbaar. Ik denk wel dat het netjes is op Plesk (op ruil voor een unlimited licentie ;)) deze hack te geven. Evt kan ik denk ik wel helpen, mijn bedrijf heeft nog wel wat co-ntacten met Plesk.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
'k heb het bovenstaande mailtje verstuurd en ik kreeg netjes antwoord, ik heb hun nu de details + handleiding gestuurd zodat ze het volledig moeten kunnen reproduceren. Eens kijken wat ze verder zeggen.

Leuke beloning zou fijn zijn :P
Pagina: 1