Geen Beveilligde pagina`s openen

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
Hallo Got'ers,

Ik heb een computer gebouwd voor iemand en daar draait windows xp professional op met alle updates. Alleen kan hij geen internet pagina`s openen die beveilligt zijn met bijv 128 bits codering, deze problemen heeft hij onder andere bij hotmail.com en ook bij het inloggen op rabobank internet bankieren.

Ik heb alle diverse instellingen probeert en heb Tiscali en Wanadoo geprobeert als internet provider.
Hij heeft een gewoon anoloog modem, en verder is het een amd athlon xp 2000+ en hij gebruikt internet explorer 6.0

Ik heb geen firewalls aan en ook geen virus scanner

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IE 6 ook helemaal up2date?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou eerst controleren of de datum&tijd goed staan en of er geen firewall is die te veel blokkeert (zoals poort 443). Check ook of de cipher strength goed staat, zie SA FAQ: Outlook (Express), Internet Explorer, MSN messenger

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DarkFire
ik gebruik geen firewall en heb alle updates erop staan, verder staat in internet explorer de cookies zo laag mogelijk en het beveilligings niveau ook omdat ik eerst dacht dat het hieraan lag. Verder heb ik alle standaart instellingen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Q261328 gaat niet over een (Windows)update dus dat je alle updates hebt, zegt niet zoveel voor de cipher strength :)
Maar datum en tijd staan dus goed? Open deur: check ook het jaar en niet alleen uur/dag/maand.

Overigens kan ook aan de andere kant van de telefoonlijn een firewall actief zijn, maar dat lijkt me stug op wat heel speciale situaties na waar de beheerder ook nog eens een prutser is ( :P ) Maar het zal wel naar een gewone ISP gaan, dan is dat geen probleem.

Wat doet een andere browser zoals firebird Firefox?

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 09-03-2004 19:11 . Reden: oeps :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DarkFire
dat ga ik in het weekend ff proberen want daar zat ik ook aan te denken
Pagina: 1