[a7n8x-e deuxe] gigbit geeft geen gigabit beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Heb pc met dit bord door omstandigheden volledig opnieuw geinstalleerd. Netjes laatste marvell drivers (6.28) gebruikt.
Van de 2 onboard nic's word de mcp gebruikt. beidden werden echter even doorgelopen. Blijkt opeens dat de marvell nic geen gigabit optie meer wil/kan leveren . Althans, daar waar je de snelheid in kan stellen is gigabit niet meer beschikbaar, 10/100 echter vol op.

herinstall van de driver levert niets op. Dat ding houd het stug bij 10/100 en thats it.

anybody got ideas ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
als je op een 100mbit netwerk zit kan je idd geen 1000mbit selecteren nee, lijkt me vrij logisch

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
blaaa,

Dat zou betekenen dat ik op een 10/100 kaart met een 10 switch of hub ook niet de optie zou moeten kunnen ZIEN dat de kaart 100 aankan en we weten allemaal dat dat NIET zo is.

Ik gaf aan dat de kaart eerder aangaf dat de snelheden 10/100/1000 selectable waren en niet enkel nog 10/100.

Of 1000 technisch mogelijk is is een heel ander verhaal, maar dat is mijn stelling ook niet.

de reactie waar ik wat aan zou hebben, als je dit bord ook hebt en dat heb je, is of hij bij jou ook enkel de sneleheden 10/100 aangeeft. en niks over igbit zegt...

[ Voor 18% gewijzigd door Gompy58 op 08-03-2004 23:23 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Is normaal hoor > dat die er niet bij staat > staat hier er ook niet bij.
Als je op een 1000mbit connectie zit > zal hij er wel weer bij staan.

Je hebt deze niet, dus maak je ook niet zo druk.
En als je het zeker wilt weten > test het dan effe :X .

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Gompy58 schreef op 08 maart 2004 @ 23:20:
blaaa,

Dat zou betekenen dat ik op een 10/100 kaart met een 10 switch of hub ook niet de optie zou moeten kunnen ZIEN dat de kaart 100 aankan en we weten allemaal dat dat NIET zo is.

Ik gaf aan dat de kaart eerder aangaf dat de snelheden 10/100/1000 selectable waren en niet enkel nog 10/100.

Of 1000 technisch mogelijk is is een heel ander verhaal, maar dat is mijn stelling ook niet.

de reactie waar ik wat aan zou hebben, als je dit bord ook hebt en dat heb je, is of hij bij jou ook enkel de sneleheden 10/100 aangeeft. en niks over igbit zegt...
als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik ff kijken voor je of ik hem er wel tussen heb staan

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
1000Mbit staat er inderdaad niet bij zolang je niet op een gigabit compatable netwerk zit aangesloten. De chip op de kaart zelf detecteert gewoon welke verbindingsmogenlijkheden aanwezig zijn, en disabled gigabit indien deze niet beschikbaar is.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Delta2 schreef op 09 maart 2004 @ 12:04:
1000Mbit staat er inderdaad niet bij zolang je niet op een gigabit compatable netwerk zit aangesloten. De chip op de kaart zelf detecteert gewoon welke verbindingsmogenlijkheden aanwezig zijn, en disabled gigabit indien deze niet beschikbaar is.
STja, als je het zo zeker stelt.... vreemde vindt ik dan dat ik deze optie eerst wel "beschikbaar" had. Toen en nu was mijn netwerk echter gewoon op 100mbit ingesteld.

anyway, maak me er verder ook niet druk om...

Verwijderd

Gompy58 schreef op 09 maart 2004 @ 13:14:
[...]

STja, als je het zo zeker stelt.... vreemde vindt ik dan dat ik deze optie eerst wel "beschikbaar" had. Toen en nu was mijn netwerk echter gewoon op 100mbit ingesteld.

anyway, maak me er verder ook niet druk om...
Zou ik ook niet doen. Bij mijn P4C800E deluxe kan ik er ook niet voor kiezen om hem op Gbit te laten draaien. Maar als ik dan de status van de netwerkverbinding opvraag zegt hij netjes 1 Gbps.

Verwijderd

Nog een leuke, als je een oudere/gare cat5 kabel hebt kan het ook voorkomen.......vorige week LAN party gehad en mijn Glan connectie had ook maar 100Mbps, andere UTP kabel ertussen en spontaan had ik een 1000Mbps verbinding (met GBswitch)

tis maar dat je het weer >:)
Pagina: 1