Asus moederbord geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
Ok, ik heb 2 dagen lang gekloot, andere mensen erbij gehaald,
google en tweakers.net gekeken, en natuurlijk op de website zelf ook
gekeken of ik documentaties kon vinden. Niks heeft geholpen.
Mijn probleem is als volgt (sommige dingen zal ik voor jullie misschien een beetje vreemd uitleggen want ik ben super-n00b):
Ik heb een Asus P4B moederbord.
Als ik hem aansluit gaat mijn moederbord eerst aan, en geeft daarna de melding: check je pc / of: going to off mode etc. Heb 2x goedwerkende videokaarten aangesloten en 1x een pci videokaart, 3 verschillende monitoren, 2 verschillende voedingen (250, 300 watt) batterij van bios eruit gehaald en erin gedaan, 2 verschillende processoren erin gezet (1.6 ghz en 2.4 ghz), hij blijft geen beeld geven!

Ik heb geen boekje erbij want hij is uit een andere kast gehaald.
Ik heb van de nieuwe kast alleen de power switch aangesloten. DIP switches staan allemaal uit! (Geluid, usb2, reset plugjes van mijn kast zijn allemaal niet aangesloten omdat ik niet weet hoe dat moet 8)7 ) Harde schijf etc. allemaal nog niet aangesloten want ik neem aan dat dat niet hoeft.
Wie kan deze n00b helpen met een goed antwoord _/-\o_ .
Dit is mijn laatste hoop! :'(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

geen harde schijf aangesloten? 8)7 , oke, niet direct nodig voor beeld, maar toch buitengewoon praktisch om aan te sluiten lijkt mij :?

En ik zou toch de rest van die stekkertjes aan sluiten, er staat opzich op het mobo zelf wat waar moet, maar een boekje zou toch handiger zijn. Die kan je vrijwel zeker op de site van Asus gewoon vinden

[ Voor 43% gewijzigd door Haan op 08-03-2004 12:07 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

bonzz.netninja

Niente baffi

trekt je voeding het hele feest wel?
is het geheugen niet gigantischbrak?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BULBLA
Nee ik kan geen boekje op de site van Asus vinden zoals ik al zei, en mijn geheugen, videokaart, alles werkt gewoon prima zoals je boven kon lezen.
Ik heb 300 watt voeding gloednieuw dus ik neem aan dat die dat wel trekt ja.

Verwijderd

Is het wel de bedoeling dat alle dip-switches uit staan???
Je kan toch op de site van Asus de manual van je mobo zo downloaden??
Staan misschien nog handige dingen in....
Welk p4b mobo is het precies, je schijnt er meerdere van te hebben... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 12:15 ]

• Haan

Haan

dotnetter

• BULBLA
Daar ben ik al geweest en er staan updates en installatiefiles waar ik dus niks aan heb. En er staat een manual bij voor die Dip switches maar als goed is moeten die allemaal uit behalve als jumperfree mode aan staat.

Verwijderd

Bij het bouwen van mijn PuhSuh was ik vergeten een tweede voeding stekker op mijn MB aan te sluiten...... Ook geen beeld en alles hagelnieuw uit de dozen......
Ik heb de PuhSuh-boer ff flink de huid volgelult, maar krijg toch de rekening gepresenteerd..... Mijn fout.

Dus, mijn tip zou zijn om je voeding op je mb nog 's te checken.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Misschien stomme vraag. heb je buiten de standaard ATX stekker op het moederboard ook de 4pins 12V extra aansluiting op het moederboard aangesloten?

Ik ken een aantal asus bordjes die zonder die stekker niet booten.

Hmm te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door mkleinman op 08-03-2004 12:20 . Reden: Spuit elf hier, iemand had het antwoord al gegeven. ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Haan

Haan

dotnetter

BULBLA schreef op 08 maart 2004 @ 12:03:

Ik heb geen boekje erbij want hij is uit een andere kast gehaald.
Ik heb van de nieuwe kast alleen de power switch aangesloten. DIP switches staan allemaal uit! (Geluid, usb2, reset plugjes van mijn kast zijn allemaal niet aangesloten omdat ik niet weet hoe dat moet 8)7 ) Harde schijf etc. allemaal nog niet aangesloten want ik neem aan dat dat niet hoeft.
Het boekje heb je dus wel, dus ik raad je aan eens te kijken op pagina 2-33, want volgens mij staat hierboven dat je van al die stekkertjes slechts de powerswitch hebt aangesloten? het zou heel goed kunnen dat ie daarom niet wil booten

• BULBLA
Ja je kan 3 stroomkabels aansluiten, zo'n pentium4 kabel, je atx stroomkabel en die aux + 12v met 4 pins naast elkaar, als ik ze alle 3 aansluiten of alleen de eerste 2 het werkt niet. Processor draait gewoon, harde schijf gaat aan.
Ik heb GEEN boekje, en ik heb die power switch plug op die jumpers van me moederbord aangesloten waarmee je hem aan en uit kan zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door BULBLA op 08-03-2004 12:32 ]

Verwijderd

Het kan zo zijn dat je moederbord kortsluiting maakt aan de onderkant van het moederbord of bij het aansluitpunt voor ps2, usb etc. (Dat aluminium plaatje aan de achterkant)

Dit heb ik ook gehad. De fans gaan dan ff draaien maar gaan bijna gelijk weer uit.

succes

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
BULBLA schreef op 08 maart 2004 @ 12:27:
Processor draait gewoon, harde schijf gaat aan.
Processor's horen eigenlijk vast te zitten. :)

Heb je de cpu-fan aangesloten op de goede header ? Het kan namelijk zijn dat als de bios geen signaal krijgt van de cpu-fan, hij de pc zelf afsluit.

Verwijderd

Is niet gewoon het Mobo stuk? Kheb op m'n werk meerdere keren dit probleem voorbij zien komen en dan blijkt gewoon dat het mobo niet goed is.

• BULBLA
Nielson schreef op 08 maart 2004 @ 12:40:
[...]

Processor's horen eigenlijk vast te zitten. :)

Heb je de cpu-fan aangesloten op de goede header ? Het kan namelijk zijn dat als de bios geen signaal krijgt van de cpu-fan, hij de pc zelf afsluit.
LOL ik bedoelde dat de cpu fan gewoon draait niet de cpu :*)
Alles is goed, denk dat ik hem maar naar de winkel breng misschien vervangen ze dan het moederbord ofzow, iig bedankt iedereen voor de moeite ! _/-\o_
Pagina: 1