Mijn excuus voor mijn vorige post.
Dit is mijn code heb het bijgewerkt volgens de faq manier echter hij doet nog steeds het zelfde als voorheen.
Alle velden worden goed gechecked op inhoud.
Als ik alle velden heb ingevuld moet ik de tekst krijgen "bedankt voor u email......"
alleen krijg ik dan een wit scherm met geen tekst.
Hopelijk wilt iemand naar mijn code kijken misschien is het een kleinigheidje die een ervaren coder zo kan zien.
Ik weet het echt niet meer.
Ik gebruik de post methode dus moei ik ook $_post gebruiken dacht ik zo?
en php:
Dit is mijn code heb het bijgewerkt volgens de faq manier echter hij doet nog steeds het zelfde als voorheen.
Alle velden worden goed gechecked op inhoud.
Als ik alle velden heb ingevuld moet ik de tekst krijgen "bedankt voor u email......"
alleen krijg ik dan een wit scherm met geen tekst.
Hopelijk wilt iemand naar mijn code kijken misschien is het een kleinigheidje die een ervaren coder zo kan zien.
Ik weet het echt niet meer.
Ik gebruik de post methode dus moei ik ook $_post gebruiken dacht ik zo?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <input type="text" name="bedrijf" class="verplicht">
<input type="text" name="contactpersoon" class="verplicht">
<input type="text" name="functie" class="gegevens">
<input type="text" name="adres" class="verplicht">
<input type="text" name="postcode" class="verplicht">
<input type="text" name="woonplaats" class="verplicht">
<input type="text" name="telefoon" class="verplicht">
<input type="text" name="fax" class="gegevens">
<input type="text" name="email" class="gegevens">
Ja, ik ben geinteresseerd:<bR>
<input name="1" type="checkbox" value="test1">test1<BR><BR>
Ik ben niet ginteresseerd, maar wil meer informatie over:<BR>
<input name="2" type="checkbox" value="test2">test2<br>
<input name="3" type="checkbox" value="test3">test3<br>
<input name="4" type="checkbox" value="test4">test4<br>
<input name="5" type="checkbox" value="test5">test5<br>
<input name="6" type="checkbox" value="test6">test6<br>
<a href="javascript:document.formulier.submit();">verstuur</a> |
en php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| <?php //check dat alle verplichte velden zijn ingevuld $_GET [ 'user' ] if ($_POST [ 'bedrijf' ] && $_POST [ 'contactpersoon' ] && $_POST[ 'adres' ] && $_POST [ 'postcode' ] && $_POST [ 'woonplaats' ] && $_POST [ 'telefoon' ]) { if ($_POST [ 'email' ]) { //check voor geldig e-mail adres $find = '@'; $validate = strpos($_POST [ 'email' ], $find); if ($validate === false) { // geen geldig e-mail adres echo("U heeft geen geldig E-mail adres ingevuld<br><br>"); echo ("<A href='#' onClick='history.go(-1);return false;'>terug</A>"); } else { // De inhoud van de email voor jezelf $message = "Er is een E-mail binnen,\n Dit zijn de gegevens:\n Bedrijf: $_POST [ 'bedrijf' ] Contactpersoon: $_POST [ 'contactpersoon' ] Functie: $_POST [ 'functie' ] Adres: $_POST [ 'adres' ] Postcode: $_POST [ 'postcode' ] Woonplaats: $_POST [ 'woonplaats' ] Telefoon: $_POST [ 'telefoon' ] Fax: $_POST [ 'fax' ] E-mail: $_POST [ 'email' ]\n Ja, ik ben geinteresseerd: $_POST [ '1' ]\n Nee, ik ben niet geintereseerd: $_POST [ '2' ] $_POST [ '3' ] $_POST [ '4' ] $_POST [ '5' ] $_POST [ '6' ]\n Vriendelijke groet"; // mail jezelf mail("shailend@gmx.net", "Er is een informatie aanvraag binnen", "$message", "FROM:shailend@gmx.net"); // hier de text om te bevestigen echo("Hartelijk dank voor uw aanvraag.<BR>Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op"); } } } else { //check dat alle verplichte velden zijn ingevuld echo("<B><font size='2' face='Arial, Helvetica, sans-serif'>U heeft de volgende velden niet goed ingevuld:<br><br></font></B>"); $require = array ($_POST [ 'bedrijf' ], $_POST [ 'contactpersoon' ], $_POST[ 'adres' ], $_POST [ 'postcode' ], $_POST [ 'woonplaats' ], $_POST [ 'telefoon' ]); for ($i=0; $i<6; $i++) { if($require[$i]) { } else { $field_name = array ('bedrijf', 'contactpersoon', 'adres', 'postcode', 'woonplaats', 'telefoon'); // hier de errorvelden als bepaalde velden niet zijn ingevuld echo("<font size='2' face='Arial, Helvetica, sans-serif'><B>$field_name[$i]</B> is niet aanwezig<br></font>"); } } echo "<P><A href='#' onClick='history.go(-1);return false;'>Terug</A>"; } ?> |
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 12:04 ]