Toon posts:

Computer reboot steeds bij afsluiten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een vreemd probleem op een van mijn pc's? :?

Het is op een ECS K7S5A pro moederbordje met WindowsXP professional erop.
Daarin draait al een aantal maanden een AthlonXp2400+ zonder problemen te pruttelen.

Nu sinds afgelopen weekend, heb ik opeens iets raars.
elke keer als ik mijn computer uit wil zetten via Start/afsluiten of in de rusttoestand wil zetten dat hij elke keer compleet reset en weer automatisch opstart, ipv. computer uit te schakelen?!...

ACPI staat al aan vanaf het begin en heeft tot dusver probleemloos gewerkt.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Liefst zonder opnieuw geheel windows te installen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het automatisch opnieuw opstarten bij een crash soms nog steeds ingeschakeld staan? Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de FAQ van Windows Operated Systems :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij crasht niet.

Computer sluit gewoon netjes af zoals het hoort. Maar ipv. de voeidng uit te schakelen, krijg ik gewoon weer het bios opstartscherm en start windows gewoon van voorafaan weer op?!

Snap het niet?! :?

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ook een reboot in plaats van shut down. Ik heb in de bios zitten snuffelen en heb vervolgens alle zaken die ik niet gebruik uit gezet. Te denken is aan wake up on lan, PME, enz..

Er loopt waarschijnlijk nog stroom door je moederbord of één van de componenten, waardoor een wake up event in werking treed.

Is je PC geaard? Zo nee, dan is het bovenstaande bijna zeker de oplossing. Anders misschien ook. Heb je onlangs nieuwe componenten, bijv. PCI kaart, in je PC gestopt?

Advies, kijk in je bios!

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me enerzijds logisch, maar anderzijds ook niet.

Daar ik NIETS heb aangepast in BIOS en er ook niets is ingegaan of veranderd aan pci kaarten ed. Probleem trad opeens op vanuit niets....

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 06:50
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:01:

Daar ik NIETS heb aangepast in BIOS en er ook niets is ingegaan of veranderd aan pci kaarten ed. Probleem trad opeens op vanuit niets....
Maar je kan wel ff proberen om die wakeup events te veranderen.....

dot.blaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:01:

Vanuit het niets voor jou, maar mogelijk gebeurt er in je pc van alles. Wat te denken van stof, of ouderdom. Ik snapte er bij mezelf ook geen hout van, na het installeren van een TV-kaartje vertoonde mijn pc reboot kuren. Leg jij de link maar van een PCI-TV kaart naar een pc die niet uit wil. Ik heb het toch echt kunnen oplossen met de power management tools uit de bios!

Gewoon proberen dus!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 17:34
Daarnaast kan bij het aflsuiten van je pc de pc crashen. Als je auto reboot aan hebt staan zal hij dus altijd rebooten. Zet deze dus eens uit en kijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je auto nreboot dan in Windows uit? ikke niet weete...

Overigens krijg ik geen foutmelding dat windows gecrasht is geweest of verkeerd afgesloten ofzo, nadat hij opnieuw opstart. vreemd.

Wel heb ik mijn computer niet geaard, dus het kan inderdaad hieraan liggen. Ik zal eens wat gaan spewlen in het bios met die powermanagement settings.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 16:03 ]

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 16:52
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 15:26:
Hij crasht niet.

Computer sluit gewoon netjes af zoals het hoort. Maar ipv. de voeidng uit te schakelen, krijg ik gewoon weer het bios opstartscherm en start windows gewoon van voorafaan weer op?!

Snap het niet?! :?
Dat doet ie waarschijnlijk dus wel, alleen gebeurt dit op een moment dat jij niet meer kan zien dat hij crasht. Jij denkt dus dat hij netjes afsluit, maar ergens gaat er toch iets mis. Daardoor reboot de computer omdat dat dat zo ingesteld staat bij jou error en rebot instellingen :)

Deze Computer --> Eigenschappen --> Tab "Geavanceerd" --> Knop bij Opstart en Herstel Instellingen "Instellingen" --> Vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen :)

[ Voor 16% gewijzigd door FitNiX op 09-03-2004 16:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:56:
Hoe zet je auto nreboot dan in Windows uit? ikke niet weete...
Dat gaat via configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart en herstelinstellingen-de computer automatisch opnieuw opstarten.
Pagina: 1