Toon posts:

Moederbord overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik heb een probleempje, ik ben een computer aan het bouwen. Ik had de processor geheugen en mobo(Shuttle MK40N) in elkaar gezet. Er toen ik opstarte gaf hij geen beeld, vreemd maar na een kwartier proberen deed ie het. Toen ik windows xp installeerde deed alles het maar op een gegeven moment viel alles uit. Sindsdien doet niks het. Als ik de voedingskabel opnieuw inplug en ik start op doen de fan van de voeding en van de cpu allebei een poging om te draaien maar dat is heel kort(1/10 sec ofzo).

Heeft iemand suggesties over wat er aan de hand kan zijn? of misschien een oplossing?
alvast bedankt
jan

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 13:11
Voordat er antwoord gegeven word, geef even de specificaties op van je systeem, mobo, proc, mem e.d.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste zou ik je willen aanraden om een CMOS reset te proberen.
Mocht dit nog neit werken dan kun je het beste een ATX reset proberen en vervoglens je bakkie op een geaard stopcontact aan te sluiten om te kijken wat hij dan doet.

Hoor je verder ook geen beepjes of wat dan ook?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Meer info.....
alle onderdelen...
wat voor psu hoeveel watt welk merk?
enz......

edit:
basje was me voor |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-03-2004 11:33 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
- Misschien zit de koeling niet goed op je CPU waardoor hij in het begin al te warm - word en door beveiliging uit gaat
- Misschien heb je een fan die een te laag toerental heeft waardoor de bios van het moederbord het als 'geen' fan ziet en de computer gelijk uit slaat.
- Kortsluiting met moederbord & kast?
- Voeding/Moederbord(héle kleine kans CPU) overleden?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Spec

Moederbord Shuttle MK40N
Geheugen 512MB DDRam merkloos (getest in ander comp)
Amd athlon xp 2100+ (getest in ander computer)
voeding 300W

Als eerste zou ik je willen aanraden om een CMOS reset te proberen.
- heeft geen zin

Mocht dit nog neit werken dan kun je het beste een ATX reset proberen
- Hoe doe je dat?

en vervoglens je bakkie op een geaard stopcontact aan te sluiten om te kijken wat hij dan doet.
-zit altijd op geaard stopcontact:-(

Hoor je verder ook geen beepjes of wat dan ook?
- nope voor de rest de hij helmaal niks( de fan van de voeding draati ook niet)

Misschien zit de koeling niet goed op je CPU waardoor hij in het begin al te warm - word en door beveiliging uit gaat
- proc doet het wel in andere pc duz denk niet dat het daar aan ligt

Misschien heb je een fan die een te laag toerental heeft waardoor de bios van het moederbord het als 'geen' fan ziet en de computer gelijk uit slaat.
- lijkt me onwaarschijnlijk de fan was bijgeleverd bij de proc

Kortsluiting met moederbord & kast?
- moet ik nog is goed checken

Voeding/Moederbord(héle kleine kans CPU) overleden?
-is dat te checken?

groet
jan

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 11:48 ]

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Dit heb ik ook gehad en ondanks dat de voeding geluid maakt, was dit toch het probleem. Dus kijk even of het wel werkt met een andere voeding!

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Hier op PMG zijn dat dus PMG FAQ en PMG Beleid. Daarin had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden, waarmee je ongetwijfeld een stuk verder komt qua probleemoplossing. Verder staat in de eerste posting van het Beleid heel duidelijk aangegeven wat wij van een "Help, mijn PC doet het niet!" topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.