Klein detail in CME naam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 10:13
Naar aanleiding van onder andere dit topic: 2 opamps in cascade? Hoe? .

Zou het niet handig zijn om:

Casemodding & Elektronica

te renamen naar:

Casemodding & -Elektronica

Dan is het (uitgaande van wat basisschool kennis) gelijk duidelijk dat het over case-elektronica gaat :)

Misschien maakt zo'n streepje ervoor voor sommige niets uit, maar ik heb het zo geleerd en vind het heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en de overige (computer related) elektronica dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Casemodding & Elektronica gaat zoals Erkens zegt over alle vormen van PC-gerelateerd elektronisch speelwerk, dus lijkt me niet echt aan de orde :)

Dus nee, het is niet bedoeld voor waarom je frietpan niet meer werkt, maar een draaiknop op je bureau om dynamisch het voltage van je trafo te veranderen (ik roep maar wat ;) ) heeft niets van doen met het modden van je case maar puur met het elektronisch uitbreiden van je computer.

[ Voor 51% gewijzigd door curry684 op 08-03-2004 11:16 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 00:10:
CME Policy: Wat hoort er in CME?: "Topics over electronica die niets met een PC te maken heeft, [...] horen niet thuis in CME."[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keyboardmod met glowwire hoort er wel thuis, zit alleen niet in je case... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Your point being? Niet iedere elektronische wijziging aan je PC is een casemod hoor... zie ook edit in m'n vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
TJa, aan de andere kant, iedere persoon die een beetje simpel en logisch nadenkt, kan concluderen aan de hand van de andere fora op GoT, dat dat electronica gedeelte wel op computerelectronica zal slaan. De rest is ook eigenlijk allemaal computer gerelateerd.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:16:
Een keyboardmod met glowwire hoort er wel thuis, zit alleen niet in je case... :)
Of je optische muis ombouwen zodat je 3 kleuren ledjes hebt ipv alleen saai rood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
curry684 schreef op 08 maart 2004 @ 11:16:
[...]

Your point being? Niet iedere elektronische wijziging aan je PC is een casemod hoor... zie ook edit in m'n vorige post.
Omdat mensen die frituurpan ook in CME willen dumpen, lijkt het me een simpele aanpassing om dan iig een paar topics te weren.

Maar glowwire om je frituurpan hoort wel weer in CME, dat klopt :P

[ Voor 10% gewijzigd door bredend op 08-03-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er dan "Modding & PC Elektronica" van. ;)
Tenslotte wordt er in CME meer gemod dan alleen PC's (ook randapparatuur) en is de voorwaarde voor elektronica topics dat ze PC-gerelateerd moeten zijn.

CaseElektronica :? De enige elektronica van een case zelf zijn de knopjes van het voorpaneel en de voeding. Zo sluit je een hoop PC gerelateerde elektronica die wellicht nooit een case te zien krijgt ;)

Maar goed, zelf heb ik mij nooit zo gestoord aan de naam van een forum ansich (ook niet van CME), omdat in de lokale Policy en Faq toch meestal duidelijk naar voren komt wat wel/niet de bedoeling is.
bredend schreef op 08 maart 2004 @ 11:19:
[...]
Omdat mensen die frituurpan ook in CME willen dumpen, lijkt het me een simpele aanpassing om dan iig een paar topics te weren.
Dat klopt, die mensen heb je ook: [rml][ EL]Frituurpan naar de klote (warmte spiraal)[/rml] ;(
(En dat was een te voorkomen topic als gebruikers eerst vooronderzoek doen. Zo is bijv. middels de search ook te zien dat "toetsenbord met glowwire" het meest voorkomt in CME - en dat de "frituurpan" het meest in HK/SG scoort.)

Maar persoonlijk heb ik dan liever dat mensen eerst de lokale policy lezen, dan dat er blind een topic wordt geopend op basis van de naam van een subforum. Dat kan dan in ieder geval ten goede komen van een goede topicstart. Tenslotte is een slechte start moeilijker omgeleid naar een goed topic - en een topic verplaatsen naar SG is een fluitje van een cent. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Tuurlijk moet men de policy lezen. Maar het is nog altijd beter dat mensen besluiten hun frituurpan niet in CME te posten omdat er alleen case-electronica in mag op basis van de naam. Dan dat iemand eerst de policy moet lezen om er achter te komen dat zijn toetsenbord met glowwire wel in een forum mag dat alleen over electronica in je case gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bredend schreef op 08 maart 2004 @ 11:32:
Tuurlijk moet men de policy lezen. Maar het is nog altijd beter dat mensen besluiten hun frituurpan niet in CME te posten omdat er alleen case-electronica in mag op basis van de naam. Dan dat iemand eerst de policy moet lezen om er achter te komen dat zijn toetsenbord met glowwire wel in een forum mag dat alleen over electronica in je case gaat.
Volgens mij dien je altijd de policy te lezen hoor :o
Echter zou ik liever de titel van een forum zo algemeen mogelijk hebben, dan er later middels een policy uitzonderingen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah het complete beleid van een subforum ophangen aan een lelijk streepje in de naam is me iets teveel mierenneuken hoor.

D'r zijn ook mensen die Javascript in Programming & Webscripting openen omdat het volgens hun ook programmeren is, en hetzelfde voor Windows batchfiles. Moeten we nu van jou echt het forum renamen naar Programmeren in de 'klassieke' programmeertalen en serverside webtalen, dus geen clientside webtalen, batchfiles of softwarespecifieke scripts. Jij voelt je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Men leest toch altijd eerst te forumtitel alvorens bij de policy te belanden en vaak trekt het * bredend knopje dan al de aandacht....

Maar dat is een andere discussie :)

wtf, ik moet mensen overtuigen van een - :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bredend schreef op 08 maart 2004 @ 11:40:
wtf, ik moet mensen overtuigen van een - :/
het gaat niet zozeer om dat streepje, maar meer om de titel.
Want door middel van dat streepje wordt het dus een forum voor Casemodding en een forum voor CaseElektronica, terwijl het nu een forum is voor Casemodding en een forum voor Elektronica (wat wel PC gerelateerd is maar niet perse case gerelateerd is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat 99% van de mensen dat streepje geeneens op zou vallen, en de diepere betekenis ervan niet zullen zien.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
moto-moi schreef op 08 maart 2004 @ 11:44:
Ik denk dat 99% van de mensen dat streepje geeneens op zou vallen, en de diepere betekenis ervan niet zullen zien.
bredend schreef op 08 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Misschien maakt zo'n streepje ervoor voor sommige niets uit, maar ik heb het zo geleerd en vind het heel logisch.
Daar was ik al bang voor ja

[ Voor 33% gewijzigd door bredend op 08-03-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

bredend schreef op 08 maart 2004 @ 11:40:
Men leest toch altijd eerst te forumtitel alvorens bij de policy te belanden en vaak trekt het * curry684 knopje dan al de aandacht....
En heb je al eens gezien wat de eerste regel is die je leest als je dat knopje bij CME indrukt?
Let op:
• Loop de CME policy na alvorens een topic te starten
Lijkt me duidelijker/handiger dan een streepje dat de naam van het forum ronduit fout maakt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Quick reply: :Y)

Maargoed, als niemand anders hier de schoonheid van de nederlandsche taal durft te gebruiken :'(
Ik zal mijn krachten dan maar anders moeten inzetten voor een beter GoT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voor een nieuw topic :?
Maargoed, als niemand anders hier de schoonheid van de nederlandsche taal durft te gebruiken :'(
niks mis met het gebruiken van de Nederlandse taal, echter moet het wel correct zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Zoals een hoofdletter en een punt. :P

Gelukkig hoef ik al die topics over frituurpannen en opamps niet te sluiten/moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Het punt is niet dat men het gebruik van het streepje niet kent, het punt is dat men case-electronica een stom en niet correct woord vind in deze context :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig hoef ik al die topics over frituurpannen en opamps niet te sluiten/moven.
Oh, verplaatsen van topics heb ik nooit zo'n problemen mee. Sluiten van topics is altijd minder leuk (ook voor de betrokkene), maar chagrijnig word ik er niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het trouwens elektronica of electronica? 'k Heb hier ff geen woordenboek bij de hand en vandale.nl zegt dat de zoekfunctie dood is :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Elektronica is de enige juiste schrijfwijze. Net zoals het elektriciteit is.

[ Voor 65% gewijzigd door mahi op 09-03-2004 01:36 ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, nou, met google zoekend kwam ik er ook niet achter, beide schrijfwijzes erg veel hits :) En ook de CME mods gebruiken k en c door elkaar :D

't Zullen de Engelse invloeden in onze taal zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 09-03-2004 01:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronica is de oude spelling, Elektronica de nieuwe spelling afaik.
Tegenwoordig kom je zo'n 3 tegen 1 het woord met een "K" tegen.

Ik heb als automatisme ook nog sterk de "C" spelling - dus het is goed mogelijk dat je hem verschillend gespeld tegenkomt...

En helemaal offtopic / oude doos: de artiestengroep van de Vogeltjesdans / Jij bent het helemaal / Rosalinda etc spel je ook met een "C" (de Electronica's) :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Maargoed, als niemand anders hier de schoonheid van de nederlandsche taal durft te gebruiken
Alsof casemodding een nederlands woord is.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

guidooo schreef op 09 maart 2004 @ 08:55:
[...]

Alsof casemodding een nederlands woord is.
Dan gaan we het voortaan "Kastverbouwing" of "Kastversiering" noemen ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

_/-\o_

puristisch gezien wel :)

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59
Een complete thread over een koppeltekentje? Sommige mensen hebben echt way to much time on their hands 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik vermoed ook dat het aantal topics 'winst' wat hiermee gehaald wordt echt peanuts is :) Dat tegenover alle actiegroepen die wel weer zullen opstaan zou ik er niet aan denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Glimi schreef op 09 maart 2004 @ 10:08:
Ik vermoed ook dat het aantal topics 'winst' wat hiermee gehaald wordt echt peanuts is :) Dat tegenover alle actiegroepen die wel weer zullen opstaan zou ik er niet aan denken ;)
inderdaad, ik denk niet dat er meer mensen of minder mensen in CME zullen komen. Dit is gewoon een kwestie van mierenneukerij ;)

En dit is geen 'winst' qua aantal topics, maar een 'winst' in het aantal posts :+

offtopic:
in LA dan he :*)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1