Toon posts:

wireless problem met prism

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

K'heb een aantal maanden geleden die Medion 8080XL gekocht in de aldi. Daarin zat er een wireless netwerk van PRISM. Ik had al een wireless netwerk van USRobotics. De cable/DSL router die ik gebruik is de 8022. Ik heb eigenlijk nooit die wireless van prism aan de praat gekregen. Ik krijg constant de zelfde foutmelding: "wireless network is unavailable". Nogthans zie ik mijn router in de lijst

Heeft er iemand al het probleem gehad. Graag een oplossing AUB

mvg
scarlac

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Maak je gebruik van beveiligingen als WEP en MAC adres filtering?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik maak gebruik van een WEP beveiliging, deze heb ik ingesteld op de router en op de pc.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij problemen is het eerste dat je doet alle speciale dingen uitzetten en het in een basic config aan de praat proberen te krijgen. Dus probeer het eens zonder WEP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs zonder wep-key heb ik het probleem

wat ik wel opgemerkt heb, als ik rechter muisknop klik op "my networkplaces", zie ik dus de lijst met mijn netwerkkaarten, er is een rode kruis door wireless connection icoon. Toch zijn de laatste drivers geinstalleerd en is die correct te vinden bij de hardwarelijst

Verwijderd

Dat icoontje geeft alleen aan dat er geen verbinding is.
Zie je wel andere AP's?
Kan je daar ook mee verbinden?
Dan is je laptop-kaart wel goed (geinstalleerd).
Als je alleen jouw AP/router niet ziet heb je waarschijnlijk je SSID uit.
Zo ja, dan moet je die handmatig ff ingeven of aanzetten in het AP.
Nog veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de SSID is aan
Ja ik heb nog een andere netwerkkaart waarme ik op het netwerk kan
De router zie ik in de lijst

Verwijderd

Als je het apparaat niet aan de gang krijgt en krijgt diverse foutmeldingen moet je bijna zeker de firmware updaten. Dit is bij veel van dit soort wireless apparaten. Het rare is dat je een nieuw apparaat koopt en het eerst moet gaan updaten maar het is wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zo'n firmware updates vinden voor de prism 54kbps

Verwijderd

Een kennis van mij heeft met deze compu een probleem, nadat de WEP beveiliging is ingeschakeld op de router.

Je kan de wep beveiliging inschakelen op de PC: je krijgt dan WEL een verbinding met de router, maar GEEN ip-adres toegewezen. 8)7

Op een ander oud Win98 systeem werkt dit (WEP) feilloos.

Wie oh wie heeft hier een suggestie :?
BVD :)
Pagina: 1