[java] opensource cvs server

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op zoek naar een opensource cvs server (liefst geschreven in Java). Ik ben nu al een tijd aan het zoeken maar ik kan maar niets vinden doordat er ook enorm veel resultaten zijn over contact maken met een cvs-server.

Dus wie weet zo`n beestje liggen?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Gewoon de CVS server die zowat in elke linux distrib zit ? In Java bestaan ze AFAIK niet, en ik kan me eerlijk gezegd het nut ervan niet echt bedenken.

• Alarmnummer
igmar schreef op 08 maart 2004 @ 11:02:
Gewoon de CVS server die zowat in elke linux distrib zit ? In Java bestaan ze AFAIK niet, en ik kan me eerlijk gezegd het nut ervan niet echt bedenken.
Ik gebruik windows :)

En het nut ervan is dat ik dus niet vastzit aan een bepaald platform en meestal de integratie met bestaande java tools ook makkelijker is.

[edit]
Ik ben tegen : http://sourceforge.net/projects/armiger/ aangelopen, maar daar zijn al meer dan 2 jaar geen updates geweest

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 08-03-2004 11:32 ]

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Dan fix je de openstaande bugs en ga je het gebruiken ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik begrijp werkelijk niet waarom je CVS wilt gebruiken, terwijl er een solide implementatie van Subversion te downloaden is voor bijna elk platform.

Subversion draait als een speer op Windows en Linux, goede integratie in de explorer middels de tools etc. http://subversion.tigris.org

[ Voor 32% gewijzigd door EfBe op 08-03-2004 11:46 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Op http://www.gjt.org/ stond er dacht ik 1, maar die site doet het hier nu (even?) niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Alarmnummer
Otis
subversion.
Ik hou het voorlopig nog even bij CVS omdat dit de meest gebruikte is en denk ik voorlopig goed genoeg werkt (het is voorlopig toch voornamelijk voor thuis gebruik). En het belangrijkste argument is dat ik er even wat ervaring mee opdoe omdat ik over een tijdje achter een nieuwe baan aanmoet.
Iceman
Op http://www.gjt.org/ stond er dacht ik 1, maar die site doet het hier nu (even?) niet.
idd.. Jammer.

[ Voor 24% gewijzigd door Alarmnummer op 09-03-2004 08:35 ]

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:30

BHR

CVSnt werkt bij mij altijd wel aardig goed. Maar ik heb het nog nooit voor een professioneel project ingezet, alhoewel ikzelf nooit klachten heb gehad.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Alarmnummer
BHR schreef op 09 maart 2004 @ 08:46:
CVSnt werkt bij mij altijd wel aardig goed. Maar ik heb het nog nooit voor een professioneel project ingezet, alhoewel ikzelf nooit klachten heb gehad.
Superprofessioneel gaat het voorlopig nog niet worden :) Het is voornamelijk eerst even voor thuis gebruik. Ik zal daar trouwens even naar kijken, maar ik kon eerlijk gezegd niet echt wijs worden uit die cvsnt site. Vooral bij windows afdeling gaat het mis, omdat ik eerlijk niet tot de ondekking ben gekomen wat nou de client en wat de server is.

[edit]
deze dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alarmnummer op 09-03-2004 09:03 ]

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:30

BHR

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Alarmnummer
Bedankt. Ik zal vandaag of morgen eens beginnen met het installeren en het aansluiten op mijn scripts.

Nu nog hopen dat ze projectafhankelijke builds aan ANT toevoegen en ik ben weer helemaal een blij man op dat gebied.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Misschien een idee om een simpel Linux-servertje op te zetten met daarop CVS :P
Heb je gelijk een goede backup, en je doet ervaring met Linux/Unix op :) Bovendien is ontwikkelen in Java ook zeer eenvoudig onder Linux (veel goede tools) dus je zou ook gewoon helemaal over kunnen schakelen naar Linux
[/irritante-linux-promotie]

• Alarmnummer
Martin Sturm schreef op 09 maart 2004 @ 16:19:
Misschien een idee om een simpel Linux-servertje op te zetten met daarop CVS :P
Heb je gelijk een goede backup, en je doet ervaring met Linux/Unix op :)
Had ik al..
Bovendien is ontwikkelen in Java ook zeer eenvoudig onder Linux (veel goede tools)
100% mee eens. En veel zaken zonder onder linux 100 keer helderder dan onder windows. Onder linux word je niet behandeld als iemand die de teletubbies look and feel kan warderen en iemand die verstand van zaken zou kunnen hebben. Bij windows zijn veel zaken wel erg diep weggestopt.
dus je zou ook gewoon helemaal over kunnen schakelen naar Linux
Dat zou kunnen afgezien van:

-Ik gebruik winamp icm met een soundplugin die mijn geluids enorm oppoetst. Ik wil nooit meer zonder. Xmss is gewoon naadje ermee vergeleken.

-Java gui draait zo traag als de pest onder Linux. Misschien dat daar met 1.5 verandering in is gekomen ivm de opengl ondersteuning. Op mijn 1800 xp draait java onder linux net zo snel als op mijn vorige pc (500 mhz amd) onder windows. Daar heb ik geen nieuwe pc voor gekocht (speel geen games afgezien van bejuweled)

-Ik gebruik te veel tools die ik niet wil missen: photoshop, visio, rational rose xde etc. Er zijn geen gelijkwaardige linux alternatieven.

[ Voor 20% gewijzigd door Alarmnummer op 09-03-2004 16:31 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17
Wij gebruiken alhier in professionele setting CVSNT 2.0.14 en danwel TortoiseCVS, de built-in CVS van Eclipse en/of WinCVS als client. Werkt allemaal vrij goed. We hadden wel heel incidenteel (eens per paar maanden) last van crashes van CVSNT bij een oudere versie, maar tegenwoordig niet meer.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Alarmnummer schreef op 09 maart 2004 @ 16:23:
[...]

Had ik al..

[...]

100% mee eens. En veel zaken zonder onder linux 100 keer helderder dan onder windows. Onder linux word je niet behandeld als iemand die de teletubbies look and feel kan warderen en iemand die verstand van zaken zou kunnen hebben. Bij windows zijn veel zaken wel erg diep weggestopt.

[...]

Dat zou kunnen afgezien van:

-Ik gebruik winamp icm met een soundplugin die mijn geluids enorm oppoetst. Ik wil nooit meer zonder. Xmss is gewoon naadje ermee vergeleken.

-Java gui draait zo traag als de pest onder Linux. Misschien dat daar met 1.5 verandering in is gekomen ivm de opengl ondersteuning. Op mijn 1800 xp draait java onder linux net zo snel als op mijn vorige pc (500 mhz amd) onder windows. Daar heb ik geen nieuwe pc voor gekocht (speel geen games afgezien van bejuweled)

-Ik gebruik te veel tools die ik niet wil missen: photoshop, visio, rational rose xde etc. Er zijn geen gelijkwaardige linux alternatieven.
Dan is het goed :)
Visio zijn nog wel replacements voor in de maak (Dia) en The Gimp2 is best fraai geworden.. de rest ken ik niet zo goed. Over de snelheid van java-apps heb ik niet echt te klagen onder linux (zal wel afhankelijk zijn van instellingen e.d.)...

• Alarmnummer
Martin Sturm schreef op 10 maart 2004 @ 14:01:
Dan is het goed :)
Visio zijn nog wel replacements voor in de maak (Dia) en The Gimp2 is best fraai geworden..
Plaatjes uit visio zien er stukken beter uit. Ik ben iemand die houd van de logica en techniek, en heb liever een goed systeem zonder franje dan franje zonder een goed systeem. Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik niet wil kijken naar dingen die niet mooi zijn. Graphics kunnen zoveel uitmaken.. en als je er ook nog niet eens extra moeite voor hoeft te doen, dan ben je stom als je het niet doet :)
Over de snelheid van java-apps heb ik niet echt te klagen onder linux (zal wel afhankelijk zijn van instellingen e.d.)...
Nope. Is niet afhankelijk van de instellingen. Jdk1.4 heeft beschikking over de volatile image die in het geheugen van de videokaart kan leven. Bij windows is dit ook daadwerkelijk gerealiseerd, maar bij linux niet ivm de complexiteit van de x-server.

Java programma`s voelen gewoon traag aan (langzame repaints bij verschuiven ed).
Pagina: 1