[PHP] Bestanden zoeken op Windows-machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Voor mijn probleemschets wist ik niet echt waar ik exact naar zou moeten zoeken dus ik plaats hier op GoT mijn probleemschets:

Ik zou graag als een soort van proef of uitdaging een website voor een intern netwerk willen maken.
Deze site zal dan als community gaan dienen, maar zal ook een paar handige tooltjes gaan bevatten.

Een van deze tooltjes is het zoeken naar bestanden op het netwerk (of als dat niet lukt eerst op 1 PC lokaal) met PHP ipv het Windows zoekprogramma.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb het zelf afgelopen weekend gezien op een interne website van de Universiteit van twente (een kameraad van me studeerd daar nml.). Dat was alleen in ASP geschreven en de bron daar van kan ik denk ik ook niet zomaar krijgen.

In linux kun je dit natuurlijk bereiken met het commando "find" en de benodigde parameters.
echter ik zoek dus een Windows oplossing.

Misschien moet ik een extern zoekprogrammaatje hier voor gebruiken die zijn output in een DOS box kan geven (want dat kan ik namelijk wel met PHP opvangen)?
Weet iemand dan waar ik dat kan vinden of (even slijmerig eigenlijk) is er iemand die het voor me zou willen schrijven?

Alvast bedankt voor de moeite voor het helpen om een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
misschien met dir /s?

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zou kunnen, maar dan moet je PHP wel een erg groot stuk tekst laten doorzoeken en zo'n bewerking kan best lang duren (alhoewel ik de script time-out van 30 seconden natuurlijk kan disable-en).
Ik ben nieuwsgierig of er nog andere oplossingen zijn, bijvoorbeeld in de vorm van extern programmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.asp101.com/art...ndexserver/noisewords.asp

Iets als dit? Ik neem aan dat je het component ook wel in PHP kan aanspreken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ftp server opzetten en em door de ftp laten heenrennnen? dan kun je ook bepaalde delen van je hdd dus niet openzetten voor je php scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 08 maart 2004 @ 10:33:
Zou kunnen, maar dan moet je PHP wel een erg groot stuk tekst laten doorzoeken en zo'n bewerking kan best lang duren (alhoewel ik de script time-out van 30 seconden natuurlijk kan disable-en).
Ik ben nieuwsgierig of er nog andere oplossingen zijn, bijvoorbeeld in de vorm van extern programmaatje.
Dan moet je eerst de HDD indexeren, zodat je tijdens de zoek-opdracht zelf snel resultaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Owja, elke nacht via een soort crontab (daar heb ik wel een programmaatje voor) zo'n opdracht laten uivoeren:
- dir /s
- met behulp van PHP indexeren en in een MySQL database zetten

En dan kun je een zoekopdracht invoeren en dan wordt ie eigenlijk gezocht in MySQL, maar de zoekopdracht loopt wel wat beter en sneller.

Zullen er nog andere "realtime" oplossingen zijn die heel snel zijn en toch wel altijd actuele bestanden vind en niet van een vorige indexeermoment?
g00fy schreef op 08 maart 2004 @ 10:43:
ftp server opzetten en em door de ftp laten heenrennnen? dan kun je ook bepaalde delen van je hdd dus niet openzetten voor je php scriptje.
Hoe wil je daarin zoeken? Ik heb nog van FTP-commando's voor zoeken gehoord... :? Wel van filemaskers om alleen bestanden van bepaalde types te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn ook kant en klare (cgi / php) oplossingen hiervoor beschikbaar; zoek maar eens op sf.net :) Betekent wel minder uitdaging; maar wel sneller klaar :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nou, de zoekresultaten aldaar vallen me nogal tegen.
Ik kon er maar 2 redelijke vinden waarvan eentje draait op een unix server (waar ik momenteel niet over beschik) en de andere op een Windows server maar Perl vereist, dat ik dus niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Houd d'r effe rekening mee dat een slash op een Windows bak de andere kant op gaat.. dus zo \ in plaats van zo /...

/ = *nix
\ = Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders eens op hotscripts.com / daar staan meer als 6000 php apps/scripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even wat ik snel kon vinden:
AutoIndex PHP Script (Directory Indexer)AutoIndex is a PHP script that makes a table that lists the files in a directory, and lets you access the files and subdirectories. It includes searching, icons for each file type, an anti-leech feature, bandwidth limiting, access logging, and more.
Fast File Search: Summary
Fast File Search is a crawler of FTP servers and SMB shares (Windows shares and UNIX systems running Samba). WWW interface is provided for searching files. FFS is similar to FemFind but optimized for speed.
Harvest
Harvest is a distributed search engine framework. It collects data using various methods like HTTP, FTP, News, local files etc., extracts relevant information, creates indexes and make them searchable using a Web interface. All of the collecting, extracti
StrangeSearchStrangeSearch is a LAN (NetBios/Samba/Windows Sharing/FTP) search engine. It indexes available files on a network and has a web-based CGI search interface for users to search for files.
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:09

MaNdM

1000-dingen-doekje

JeroenM_tbs schreef op 08 maart 2004 @ 10:23:
*knip*
Ik heb het zelf afgelopen weekend gezien op een interne website van de Universiteit van twente (een kameraad van me studeerd daar nml.). Dat was alleen in ASP geschreven en de bron daar van kan ik denk ik ook niet zomaar krijgen.
*knip*
Ik denk dat ik al weet hoe dat gedaan is, dat is namelijk ASP in combinatie met de Indexing Service van windows. In de Indexing Service maak je een catalog aan met daarin de verschillende te indexeren bestanden. Het leuke is dat de bestanden ook op inhoud worden beoordeeld. Het ASP-script heb je zelf al op je Windows 2000 Pro staan of een andere 2000 variant. Het gaat om het bestand query.asp die samenwerkt met nog een pagina. Deze zijn van windows zelf en je kan ze eenvoudig aanpassen, de vraag is nu dus eigenlijk geworden:

Hoe spreek je de indexing service aan d.m.v. PHP?

Ik kan je denk ik de bestanden ook wel mailen mocht je bijvoorbeeld WinXP draaien.

EDIT:

query.asp
search.asp
default.asp

Om deze drie bestanden gaat het.

[ Voor 4% gewijzigd door MaNdM op 08-03-2004 20:28 ]

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik draai thuis Windows 2000 Pro NL SP4, IIS kan hier eventueel wel op draaien, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar PHP. Ook omdat ik van ASP totaal niets af weet en van PHP wel.

Verder zal ik de gevonden projecten van Spider.007 eventjes doornemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Even @Spider.007:
AutoIndex PHP Script (Directory Indexer)AutoIndex is a PHP script that makes a table that lists the files in a directory, and lets you access the files and subdirectories. It includes searching, icons for each file type, an anti-leech feature, bandwidth limiting, access logging, and more.
Deze ziet er bruikbaar uit.
Fast File Search: Summary
Fast File Search is a crawler of FTP servers and SMB shares (Windows shares and UNIX systems running Samba). WWW interface is provided for searching files. FFS is similar to FemFind but optimized for speed.
Ziet er ook bruikbaar uit, echter deze is voor Unix, niet voor Windows (zoals bij mij het geval is. Ik weet het, ik zou ook naar Linux moten... :X Echter, ik kom er niet aan toe me daar in te verdiepen.
Ik was deze ook al tegen gekomen toen ik zelf op Sourceforge zocht.
Dit isd alleen een soort van directorybrowser...
Harvest
Harvest is a distributed search engine framework. It collects data using various methods like HTTP, FTP, News, local files etc., extracts relevant information, creates indexes and make them searchable using a Web interface. All of the collecting, extracti
Zieter er goed uit, werkt echter met CGI.
StrangeSearchStrangeSearch is a LAN (NetBios/Samba/Windows Sharing/FTP) search engine. It indexes available files on a network and has a web-based CGI search interface for users to search for files.
Deze had ik ook zelf gevonden, weet niet meer exact wat er mis mee was. De benodigdhedne wordne ook summier omschreven. Volgens mij was ie noet goed omdat het perl gebruikt.

Maar toch bedankt voor het meezoeken. ;)

Iemand allicht die me meer informatie over die zgn. Indexingservice van Windows kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:09

MaNdM

1000-dingen-doekje

JeroenM_tbs schreef op 08 maart 2004 @ 21:56:
*knip*
Iemand allicht die me meer informatie over die zgn. Indexingservice van Windows kan geven?
Dat zal je zelf moeten zoeken, er is veel te weinig over te vinden. Ik heb er zelf ook een hele zoektocht naar gedaan maar tevergeefs.

tip: kijk op de nieuws/gebruikers-groepen van microsoft

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Die code is wel te krijgen in iedergeval van de zoekmachine dance op het utwente netwerk, mischien ook wel van swing. In deze zoekmachines zit wel 3 jaar ontwikkeltijd dus je kan beter een kant en klaar ontwerp verder ontwikkelen dan vanaf scrach te beginnen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Eh, tsjah... :P

Ik denk dat ik gewoon wat uit diverse projecten probeer te halen en dat te combineren.
Ik bekijk het nog wel.

Ik heb dankzij dit topic iig wel een hoop ideeën opgedaan wat ik zoal kan gebruiken.
Pagina: 1