Toon posts:

ADSL met router wel. Zonder router niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Heb net een beetje zitten zoeken op got maar kwam niet tot een werkende oplossing. Mijn probleem is het volgende.

Ik heb ADSL van Cistron....het MAXX account met een Copperjet modem.
Ik heb een Sitecom DC-202 router.

Via de volgende aansuiting werkt alles prima

Israpunt---splitter---kabel naar modem----kabel naar router-----kabel naar pc.

maar als ik nu de router er tussen uit laat en het dan probeer krijg ik geen connectie

Israpunt---splitter---kabel naar modem----kabel naar pc.

Op mijn pc staan alle instellingen op automatisch verkrijgen....dus ip nummer, dns servers, DHCP enabled.

Ook heb ik de tip geprobeerd van iemand anders om de netwerkkaart op 10Mbit te zetten. Nou ik heb elke mogelijkheid geprobeerd maar geen connectie.

Misschien dat 1 van jullie nu nog een idee heeft want ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen.

alvast bedankt.

Groetjes

Walter

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat voor kabels, router poort, copperjet etc etc?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

slaay

Natuurbeleven.com

Waarschijnlijk heb je PPTP aanstaan, je router 'belt' in via je modem op het adsl netwerk. Wanneer je de router weghaalt, maakt je modem geen verbinding.

Daarnaast neem ik aan dat DHCP en NAT op je modem uitstaan, anders krijg je dubbelop!

Dich bis echt unne foëzen haas

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 22:14

weebl

YARR!

De truc van een router is dat hij de verbinding voor jouw maakt, en die vervolgens naar je pc stuurt. En daar zit vaak dan ook nog een switch en een firewall bij.

Maar als je de router er dan tussenuit haalt, dan is er geen router meer die de verbinding maakt voor je pc. Dat moet je pc dan dus zelf doen.

En hoe dat moet staat vast wel ergens op internet of in een boek...

suc6

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

tdehoog schreef op 08 maart 2004 @ 12:48:
De truc van een router is dat hij de verbinding voor jouw maakt, en die vervolgens naar je pc stuurt. En daar zit vaak dan ook nog een switch en een firewall bij.

Maar als je de router er dan tussenuit haalt, dan is er geen router meer die de verbinding maakt voor je pc. Dat moet je pc dan dus zelf doen.

En hoe dat moet staat vast wel ergens op internet of in een boek...

suc6
Als de TS er niks aan heeft en het verhaal klopt niet vertel dan ook niks.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 22:14

weebl

YARR!

ik zie niet echt wat hier fout aan is... Tenzij jouw router iets heel anders doet...

Ik leg alleen maar uit wat hij moet doen om wel te kunnen internetten zonder router, aangezien hij het nu probeert met DHCP aan terwijl zijn modem geen ip's kan uitdelen.

Je moet dus PPTP op je pc installeren, en dan een VPN maken naar het modem. Staat allemaal in de handleiding als het goed is.

Verwijderd

Kijk maar even op:
http://speedyron.op.het.n...-cistron-copperjet810.htm

Denk dat je daar wel wat aan zult hebben..
Pagina: 1