Ik heb zaterdag mijn server/hub combinatie ingewisseld voor een 4port qtec router. El cheapo dingetje, maar zou wel z'n werk moeten doen. Ik heb internet via @ home, dit komt via de oude com21 direct binnen op de router. Deze verbind verder 2 clients. Router instellingen staan correct, dynamic ip.
De router krijgt keurig alle info van de DHCP server, ip's, gateways, DNSsen. Verder werkt alles goed.
Nu het probleem:
Na een minuut of vijf wordt internet plots heel traag, paginas lijken eeuwen te duren om in te laden. Tot slot is niets meer bereikbaar.
pingtest voorbeeld:
Gepinged naar m'n gateway
In de error log verschijnt regelmatig het volgende:
"ARPlookup couldn't create q805065" (of ander cijfer)
Na een firmware update van de site zou dat verholpen moeten zijn. De site van q-tec geeft dat ook aan. Maar helaas. Die fouten blijven komen terwijl de firmware weldegelijk is geupdate.
Terwijl internet traag wordt is de router zelf nog perfect bereikbaar en binnen het netwerk zijn alle pings <1ms. Het probleem ligt dus duidelijk tussen router en gateway.
Hoe is dit op te lossen? Wat is de logische stap?
De router krijgt keurig alle info van de DHCP server, ip's, gateways, DNSsen. Verder werkt alles goed.
Nu het probleem:
Na een minuut of vijf wordt internet plots heel traag, paginas lijken eeuwen te duren om in te laden. Tot slot is niets meer bereikbaar.
pingtest voorbeeld:
Gepinged naar m'n gateway
code:
1
2
3
| 0min 20ms 5min 3500ms 6min ping timeout |
In de error log verschijnt regelmatig het volgende:
"ARPlookup couldn't create q805065" (of ander cijfer)
Na een firmware update van de site zou dat verholpen moeten zijn. De site van q-tec geeft dat ook aan. Maar helaas. Die fouten blijven komen terwijl de firmware weldegelijk is geupdate.
Terwijl internet traag wordt is de router zelf nog perfect bereikbaar en binnen het netwerk zijn alle pings <1ms. Het probleem ligt dus duidelijk tussen router en gateway.
Hoe is dit op te lossen? Wat is de logische stap?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 09:55 ]