Toon posts:

Floppy fail (40)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej..

ik heb net een nieuw moederbord, ik alles aangesloten, nu doet floppy station eht niet...als hij de master/slave gecontroleeerd heeft met op starten zegt ie floppy fail(40), ik heb andere IDE kabel getest. nix, andere voeding nix, floppy stattion is goed, datheb ik getest in een andere pc

zou het poort al naar zn grootjes wezen? 8)7 zo jah..dan gaat ie terug.. :r

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25

Xtremelead

powered by E-MU

zit je floppy kabel misschien verkeed om?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
probeer de kabel eens om te draaien
dit is trouwens ook een beetje het verkeerde forum :X

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Wat heeft dit met P&W te maken?
-> PMG

https://fgheysels.github.io/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG » OM

Zijn de gebruikte kabels zeker weten op de correcte manier aangesloten? Vraag je jezelf eventueel af waar dat rode draadje voor is :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 08-03-2004 10:15 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48
En nee, als je de kabel zowel op het moederbord als op de floppydrive omdraaid werkt het ook niet...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer m eens aan één van beide kanten om te draaien, het kan ook zijn dat-ie bv wel goed in het moederbord zat, maar niet in de floppydrive.
Trouwens, meestal staat wel goed aangegeven hoe ze moeten zitten (de rode draad op pin 1)

Rail Away!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Floppy drive check uitzetten in bios, ECS/PcChips mainboards hebben dat ook. Komt niet door de check, ondanks dat de floppy wel werkt.

add: correcte term: Boot up Floppy Seek

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-03-2004 10:26 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb ik ook wel eens gehad, kijk of de kabel niet andersom zit of kijk op de pinnetjes op je floppydrive niet krom of erin gedrukt zijn! ;)

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
als ik het zo hoor is het gewoon een kabeltje die verkeert om ziet hoor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:38:
hej..

ik heb net een nieuw moederbord, ik alles aangesloten, nu doet floppy station eht niet...als hij de master/slave gecontroleeerd heeft met op starten zegt ie floppy fail(40), ik heb andere IDE kabel getest. nix, andere voeding nix, floppy stattion is goed, datheb ik getest in een andere pc

zou het poort al naar zn grootjes wezen? 8)7 zo jah..dan gaat ie terug.. :r
Welk merk floppy-drive gaat het ?

als het om een samsung gaat, moet je de rode lijn (van de FDD kabel) niet aan de kant van de voeding monteren :)

Maar aangezien je de floppy-drive al in een andere pc hebt getest, zal het hier wel niet aan liggen. Het zou idd je floppy-controller kunnen zijn.

Verwijderd

Als je van achteren tegen de floppydrive aankijkt, moet de rode baan op de kabel aan de linkerkant (itt CD drives en HD's, die moeten altijd rechts). Op het moederbord past hij er maar op 1 manier op, en dat is gelijk aan je IDE connectors (met de rode baan aan dezelfde kant). Let ook even op waar "Pin 1" staat op je moederbord, daar moet de rode baan dus (bij oudere moederborden of kabels kan je het inderdaad omdraaien).

Als je de kabel verkeerd om aansluit op de floppy, dan brandt het lichtje constant. Dat is DE indicator dat er iets mis is. Als dat niet zo is moet je even een andere connector op de floppykabel proberen. Aan het einde van de kabel zit een stukje kabel omgedraaid, vlakbij een connector. Die gaat op de floppydrive, en het andere uiteinde gaat op het moederbord. Als je dat niet per ongeluk omdraait kan je eigenlijk niets foutdoen.

Tenzij de kabel stuk is, of de floppydrivecontroller op het moederbord (heb ik een keer gehad bij een hele oude 2e hands AMD K6).
Pagina: 1