[php] post-data wordt niet (?) verzonden!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een wel heel vaag probleem met een script dat voorheen altijd werkte. In een textarea wordt een text-bestandje ge-copy/paste van ca 10-14kb, en vervolgens verzonden naar MySql. Werkte altijd prima, tot gister :( Toen kwamen ineens de gegevens niet meer door nadat het 'verzenden' / laden van de pagina nadat op de submitknop was geklikt wel HEEL lang duurt. Vervolgens zijn alle (!) variabelen leeg in het doelscript.

Het werkt weer WEL als ik in plaats van de 10kb text-data gewoon één woord ('test' o.i.d.) intik, maar dat is niet de bedoeling van het script. :'(

Ik heb php.ini gechecked, en register_globals is nog steeds on, safe_mode = off en post_max_size = 8M dus dat lijkt me allemaal goed. Verder kon ik nergens bruikbare tips/hints vinden :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

bij dit soort problemen, moet je de functie phpinfo() gebruiken. Die geeft weer welke variabelen er beschikbaar zijn.
Misschien toch dat je $_POST[] moet gebruiken, maar dat zal blijken uit de funtie phpinfo()

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op 08 maart 2004 @ 09:30:
(...)
Misschien toch dat je $_POST[] moet gebruiken, maar dat zal blijken uit de funtie phpinfo()
dat lijkt me meer het geval wanneer een script uberhaupt nog nooit gewerkt heeft... dat is dus niet het geval. Bovendien is het een dagtaak om alles om te bouwen naar $_POST[], wat meer op een 'work-around' lijkt dan een oplossing... ik zoek dus echt de oplossing om alles weer werkend te krijgen net als eergister...

p.s. ik heb dus zelf niets veranderd sinds eergister...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waar draait php??? bij jou zelf of bij een hoster??? Want als hij bij een hoster draait dan is waarschijnlijk de php versie geupgrade en moet je wel met $POST werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij een hoster, maar er is volgens hun geen onderhoud gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wees gewoon op de toekomst voorbereid en ga met $_POST variabelen werken.
Hier staat een uitgebreid artikel over superglobals:
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=88

Vanaf zo'n beetje nu worden alleen die nog maar gebruikt (met uitzondering van variabelen die je binnen het script zelf gebruikt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSL toevallig? Microsoft heeft een patch uitgebracht waardoor er problemen zijn met het posten van data.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=831167

Welke resultaten krijg je als je $_POST echood? Werkt het na een F5 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:07:
SSL toevallig? Microsoft heeft een patch uitgebracht waardoor er problemen zijn met het posten van data.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=831167

Welke resultaten krijg je als je $_POST echood? Werkt het na een F5 wel?
dat probleem met F5 had ik idd op een andere site, maar hier maak ik geen gebruik van SSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je gebruik van een enctype in je formtag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:37:
Maak je gebruik van een enctype in je formtag?
nope, 'nooit' gedaan en altijd gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch het vermoeden dat het met een patch van MS te maken heeft. Heb je het al in een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep - in Mozilla werkt het ook niet, daar geeft 'ie na een hele tijd een error 'emtpy document' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:03:
bij een hoster, maar er is volgens hun geen onderhoud gedaan
Ze hoeven maar 1 enkele variabele aan te passen in PHP.ini om jou te forceren om $_POST te gebruiken.

Iemand heeft het al gevraagt, maar werkt het wel als je $_POST gebruikt ?

Tip : gebruik het voortaan :D
Pagina: 1